صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش تاریخ بود/نباید سازش مذاکره برجام را با صلح امام حسن(ع) پیوند زد

امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهرستان گرگان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه پرشکوه ترین نرمش تاریخ بود.
صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش تاریخ بود/نباید سازش مذاکره برجام را با صلح امام حسن(ع) پیوند زد
1402/01/17 - 14:49
تاریخ و ساعت خبر:
146458
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حجت‌الاسلام سید حبیب الله حسینی عصر امروز با گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) در گفت و گو با خبرنگار زنان نیوز از گلستان اظهار کرد: صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه از شکوهمندانه ترین نرمش تاریخ توسط امام حسن مجتبی(ع) بود اگر مفاد صلح را دقیق بخوانیم متوجه می‌شویم که چقدر امام با ظرافت، زیرکی و سیاسی این صلح را تنظیم کردند.
وی با تاکید بر اینکه نباید سازش مذاکره برجامی را با صلح امام حسن مجتبی(ع) پیوند زد، تصریح کرد: رشادت امام حسن مجتبی(ع) در جنگ جمل بر کسی پوشیده نیست و بر همه واضح بود که هیچ کس توان یارای مقابله با جریان ناکثین را نداشت.
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) شهرستان گرگان گفت: مقام معظم رهبری از همان ابتدا نسبت به برجام موضع شفاف گرفتند و فرمودند من مخالف مذاکره با آمریکا هستم و به شدت با برجام مخالفم ولی یک عده به سخنان رهبری گوش ندادند و مذاکره کردند.
حسینی ادامه داد: بعد از مذاکره برجامی مذاکره کنندگان ایرانی فقط وعده‌های نسیه گرفتند و نقد به آمریکایی‌ها تحویل دادند نتیجه باید گرفت که نباید سازش مذاکره برجامی را با صلح امام حسن پیوند بزنیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از یاران امام حسن مجتبی(ع) اسیر ظواهر دنیایی بودند معاویه هنگامی که این موضوع را فهمید از عبیدالله بن عباسی فرمانده جنگ امام حسن(ع) استفاده کرد و به او یک میلیون درهم رشوه داد و با این کار ضربه بسیار محکمی بر کمر لشکر امام حسن(ع) زد.
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) ابراز کرد: وقتی امام و ولی‌فقیه جامعه بخواهد کاری انجام دهد باید افرادی در حلقه نصرت او باشند و او را یاری کنند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای مقاومت افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی عمار ولایت بود و همواره باری از دوش ولی‌فقیه برمی‌داشت و اکنون در جامعه افرادی مانند حاج قاسم، باکری و همت ها کم نداریم.
حسینی اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است هرجا کنار امام جامعه بودیم به اوج رسیدیم و هرجا فاصله گرفتیم به زوال و نابودی رفتیم.

خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای پیام/

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، صلح امام حسن (ع) ، پرشکوه ترین نرمش تاریخی، سبک سیاسی امام حسن (ع)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو