جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است

مسئول سازمان بسج جامعه زنان کبودرآهنگ با بیان اینکه جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است ،حضرت زهرا(س) را الگوی یک زن به تمام معنا دانست و افزود: ایشان در کنار ولایت مداری،یک زن به تمام معنایی بودند که تمامی مسوولیت های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند و از این رو در شرایطی که دختران و زنان ما در سیبل حملات فرهنگی دشمن قرار دارند باید از ایشان برای دفاع از بانوان سرزمینمان کمک بگیریم.
جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است
1402/01/24 - 23:41
تاریخ و ساعت خبر:
146816
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کبودراهنگ با صدور پیامی به نقل از آیت الله حائری شهادت امیرالمومنین را تسلیت گفت :خداوند، هم در روز ضربت علی و هم در روز شهادتش، به احترام علی (علیه السلام)، توبۀ خیلی‌ها را قبول می‌کند. در دوشب گذشته توبه‌های بسیاری پذیرفته شد و فردا شب هم همین طور خواهد بود. این قانون خداست. این دو شب مقدمۀ شب سوم هستند. شب قدر سوم از دستتان نرود. لَیلَهُ القَدرِ خَیرٌ مِن اَلفِ شَهرٍ (سورۀ قدر آیه 3).
وی افزود:حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین شهید مدافع ولایت بود که با فداکاری تا پای جان برای دفاع از ولایتمداری در مقابل دشمنان ایستاد و مبارزه کرد.اگر تاریخ ولایتمداری و دفاع از ولایت را مرور کنیم، نخستین نامی که به چشم می‌خورد متعلق به بانویی است که دو عالم وامدار رشادت و دفاع جانانه‌اش در حمایت از ولایت‌ است،بانویی که دین داری، پاکدامنی، همسرداری ورفتار و کردار او همه الگویی ناب برای زندگی نه تنها مسلمانان بلکه مردم تمام عالم به شمار می رود و با روشنگری‌های خویش اجازه نداد حق ولایت پایمال شود.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کبودراهنگ افزود: جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است ،حضرت زهرا(س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایت مداری،یک زن به تمام معنایی که تمامی مسوولیت های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کردند و از این رو در شرایطی که دختران و زنان ما در سیبل حملات فرهنگی دشمن قرار دارند باید از ایشان برای دفاع از بانوان سرزمینمان کمک بگیریم.
جعفری ، فاطمه زهرا(س) را الگوی ولایت مداری دانست و گفت: بدون شک اگر بخواهیم فاطمه زهرا(س) را بشناسیم و به مردم به خوبی بشناسانیم نیازمند این هستیم که ابعاد مختلف اندیشه، سیره زندگی و تفکرات آن حضرت را به مردم معرفی کنیم و قطعا" ولایت مداری" از پر رنگ ترین وجهه های شخصیتی ایشان بوده است.
وی با اشاره به حضور زنان در اسلام خاطر نشان کرد:زنان کشور ما نیز تاکنون تا اندازه ای که حضرت فاطمه زهرا(س) را شناخته اند از ایشان الگو برداری کرده اند و در طول هشت ساله دفاع مقدس نیز با همین الگو گیری در صحنه بودند و با شیوه ای فاطمی در کنار مردانشان برای دفاع از دین و ناموس تلاش کردند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کبودراهنگ در پایان گفتگو افزود:آن بانوی بزرگوار اولین مدافع امام عدالت و آزادگی است که از سوی پدر بزرگوارشان حضرت محمد مصطفی (ص) "ام ابیها" لقب گرفتند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جامعه فاطمی، فرهنگ فاطمی، الگوی اول مسلمانان، جایگاه اجتماعی و سیاسی زن مسلمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو