گفت و گویی شیرین با نوجوان گلستانی که حافظ قرآن شد

درخشش «زهرا یخکشی» در مسابقات کشوری/ پاسخ تمام سوالات زندگی در قرآن است

زهرا یخکشی نوجوان ۱۶ ساله گلستانی که موفق به حفظ قرآن کریم شده است، گفت: امسال توانستم در مسابقات کشوری حائز رتبه دوم شوم و در مسابقات استانی نیز مقام‌های زیادی را کسب کردم.
درخشش «زهرا یخکشی» در مسابقات کشوری/ پاسخ تمام سوالات زندگی در قرآن است
1402/01/28 - 19:29
تاریخ و ساعت خبر:
147035
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - زهرا یخکشی در حاشیه مراسم «محفل انس با قرآن» که در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار زنان ایران از گلستان اظهار کرد: من در یک خانواده قرآنی رشد پیدا کردم و حفظ قرآن را از سن ۹ سالگی آغاز و در سن ۱۳ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شدم و امسال نیز توانستم در مسابقات کشوری حائز رتبه دوم شوم.
وی با بیان اینکه قرآن سراسر نور است، تصریح کرد: بهترین مشوق من در حفظ قرآن کریم لطف خداوند و تلاش‌های پدر و مادرم بود که مرا در این مسیر نورانی هدایت کردند.
این نخبه قرآنی ادامه داد: در مسیر حفظ قرآن سختی‌هایی وجود داشت اما لحظه لحظه آن برایم شیرین و لذت‌بخش بود و همینطور که در این مسیر پیش میرفتم علاقه‌ام به حفظ قرآن بیشتر و بیشتر می‌شد.

یخکشی با بیان اینکه برادر کوچکم نیز حافظ سه جزو از قرآن کریم است، اظهار کرد: در مسیر حفظ قرآن من و مادرم به برادرم بسیار کمک کردیم و تا حفظ کامل قرآن در کنارش خواهیم بود.
این نخبه گلستانی در پاسخ به سوال خبرنگار زنان ایران مبنی بر اینکه آیا حفظ قرآن در ادامه تحصیلشان اختلال به وجود نیاورد، افزود: نه تنها مشکلی در درس‌هایم پیدا نکردم بلکه حفظ قرآن باعث شد در درس‌هایم بسیار موفق شوم.
وی ادامه داد: به هم سن و سال‌های خودم که عاشق حفظ قرآن هستند توصیه میکنم حتما در این مسیر نورانی گام بردارند و بهترین سن برای حفظ قرآن کریم ۹ الی ۱۰ سالگی است.
این نخبه گلستانی افزود: در مسابقات قرآنی علاوه بر پیروزی‌هایی که داشتم شکست را تجربه کردم اما این شکست سبب نشد تا دست از مسیر قرآن بردارم و حتی قدمهایم را در این مسیر مستحکم‌تر کرد.
خبرنگار: سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زهرا یخشکی، حافظ قرآن کریم ،نخبه قرآنی، محفل انس با قرآن، گرگان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو