این عادت‌های اشتباه منافذ پوستتان را مسدود می‌کنند

توصیه می‌شود روبالشی و ملافه‌های خود را هفته‌ای یک بار بشویید، اما اگر دارای منافذ پوست مسدودشده هستید، ممکن است به انجام این کار با تکرر بیشتر نیاز باشد.
این عادت‌های اشتباه منافذ پوستتان را مسدود می‌کنند
1402/02/04 - 09:50
تاریخ و ساعت خبر:
147262
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - هیچ فردی از ظاهر شدن چندین جوش روی پوست صورت خود خوشش نمی‌آید. جدا از هورمون‌ها، برخی عادات بد نیز می‌توانند موجب مسدود شدن منافذ پوست و در نهایت بزرگ‌تر دیده شدن آن‌ها شوند.
پوست اندام حساسی است، از این رو، حتی فعالیت‌های ساده روزانه نیز می‌توانند موجب بروز مشکل در آن شوند. در صورت عدم رسیدگی به منافذ پوست که با مواردی مانند چربی، گرد و غبار و سلول‌های مرده پوست مسدود شده‌اند، احتمال مواجهه با جوش‌ها نیز افزایش می‌یابد و در بلندمدت می‌تواند موجب بزرگ شدن منافذ پوست شود. اگرچه جوش‌ها می‌توانند به واسطه عوامل مختلفی شکل بگیرند، اما منافذ مسدودشده پوست نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند. در ادامه با برخی عادات که می‌توانند احتمال مسدود شدن منافذ پوست را افزایش دهند بیشتر آشنا می‌شویم.
سیگار کشیدن
مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ که در نشریه the International Journal of Research in Dermatology منتشر شد، نشان داد مردانی که سیگار می‌کشند در مقایسه با غیرسیگاری‌ها دو برابر احتمال بیشتری دارد به آکنه مبتلا باشند. سیگار کشیدن به واسطه تضعیف کشسانی پوست و برخی آثار منفی دیگر می‌تواند آسیب جدی به پوست وارد کند.
خوابیدن روی روبالشی‌ها و ملافه‌های کثیف
توصیه می‌شود روبالشی و ملافه‌های خود را هفته‌ای یک بار بشویید، اما اگر دارای منافذ پوست مسدودشده هستید، ممکن است به انجام این کار با تکرر بیشتر نیاز باشد. روبالشی‌ها و ملافه‌ها می‌توانند به‌راحتی با مواردی مانند چربی، گرد و غبار و پوست مرده آلوده شوند و تماس مجدد با آن‌ها هنگام خواب می‌تواند به مسدود شدن منافذ پوست و بروز جوش منجر شود. اگر از جمله افرادی هستید که بسیار عرق می‌کنند، روبالشی‌ها و ملافه‌ها را به طور منظم و حداقل سه روز یک بار جایگزین کرده و بشویید.
لمس مکرر صورت در طول روز
لمس مکرر صورت از طریق پخش شدن باکتری Cutibacterium acnes می‌تواند محرکی برای آکنه باشد. ما در طول روز بار‌ها سطوح و اشیای مختلف از جمله پول، دستگیره‌های کابینت، سطوح وسایل حمل و نقل عمومی، نرده‌های پلکان، دستگیره‌های در و ... که می‌توانند حاوی میکروب‌های مختلف باشند را لمس می‌کنیم. شما می‌توانید با لمس صورت باکتری‌ها، ویروس‌ها، چربی‌ها، مواد آلرژی‌زا و آلاینده‌های بسیاری را به پوست صورت خود منتقل کنید که می‌تواند به مسدود شدن منافذ پوست منجر شود. بهترین روش برای مقابله با این عادت ضدعفونی کردن منظم دست‌هاست و همچنین از دوستان خود بخواهید در صورت لمس صورت به شما یادآوری کنند که باید از این کار پرهیز کنید.
حمام آفتاب
زمانی که موضوع محافظت از پوست در برابر خورشید بدون مسدود شدن منافذ پوست مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد برخی محصولات ضدآفتاب بهتر از بقیه هستند. محصولات ضدآفتاب با بهترین پوشش‌دهی در برابر پرتو‌های فرابنفش اغلب آن‌هایی هستند که کمترین اثر را نیز در مسدود شدن منافذ پوست دارند. قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید می‌تواند به ضرر منافذ پوست تمام شود.
برنزه کردن پوست و آسیب ناشی از نور خورشید می‌تواند شرایط منافذ پوست را بدتر کرده، زیرا خورشید می‌تواند به بافت‌های مجاور آسیب رسانده و موجب بزرگ‌تر شدن منافذ پوست شود. میزان مواجهه با نور خوشید را کاهش داده و محصولات ضدآفتاب مناسب را انتخاب کنید.
صحبت کردن از طریق تلفن
اگر به طور منظم از طریق تلفن در حال صحبت با دیگران هستید، ممکن است متوجه بروز جوش‌ها در بخش‌هایی خاص از صورت مانند گونه‌ها و کناره‌های صورت خود شده باشید. تلفن‌ها دستگاه‌های آلوده‌ای هستند که موارد مختلفی مانند مواد آرایشی، گرد و غبار، چربی و باکتری‌ها می‌توانند روی سطح آن‌ها انباشته شوند. نتایج یک مطالعه که روی ۱۰۵ تلفن همراه انجام شد، نشان داد که ۹۶ درصد آن‌ها به برخی انواع باکتری‌ها آلوده بودند. اگر زیاد از طریق تلفن صحبت می‌کنید، برای پرهیز از مسدود شدن منافذ پوست می‌توانید استفاده از دستگاه‌های هندزفری را مد نظر قرار داده یا دستگاه را پیش از استفاده یا حداقل روزانه تمیز کنید.
آرایش داشتن هنگام ورزش
تعریق یکی از روش‌های طبیعی بدن برای کاهش دما و خنک‌سازی پوست است و آرایش کردن می‌تواند عرق و باکتری‌ها را به دام انداخته و موجب مسدود شدن منافذ پوست شود. این شرایط می‌تواند موجب بروز جوش‌ها از جمله جوش‌های سرسیاه و آکنه و تحریک پوست شود. به مرور زمان، اگر هنگام ورزش آرایش سنگین داشته باشید، ممکن است متوجه وخیم‌تر شدن آکنه و یکدست نبودن رنگ پوست صورت خود شوید.
دستکاری کردن جوش‌ها
دستکاری کردن جوش‌ها می‌تواند به یک چرخه معیوب تبدیل شود که در آن شما برای از بین بردن جوش‌ها آن‌ها را دستکاری کرده و این می‌تواند حتی به شکل‌گیری جوش‌های بیشر منجر شود. دستکاری کردن و ترکاندن جوش‌ها موجب بروز التهاب و تحریک در پوست می‌شود که در بلندمدت به طور قابل توجهی بر اندازه منافذ پوست تاثیر می‌گذارد. افزون بر این، فشار دادن و کشیدن پوست موجب انتقال ناخالصی‌ها از دست‌ها به پوست صورت می‌شود که می‌تواند به مسدود شدن منافذ پوست منجر شود. اگرچه دشوار به نظر می‌رسد، اما باید در برابر وسوسه دستکاری کردن جوش‌ها مقاومت کرده و در عوض، درمان‌های موضعی را برای خلاص شدن از شر آن‌ها مد نظر قرار دهید.
فرادید
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
منافذ پوست،زیبایی،عادت های غلط
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو