خانواده مطلوب چگونه شکل می گیرد؟

سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) در همسرداری و فرزندداری و دیگر ابعاد باید در جامعه امروزی تبیین و مورد توجه جدی آحاد مردم به ویژه زوجین جوان قرار گیرد.
خانواده مطلوب چگونه شکل می گیرد؟
1402/02/24 - 10:28
تاریخ و ساعت خبر:
148127
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از سمنان، خانواده در اسلام از جایگاهی بس ارزشمند برخوردار است و احادیث و روایات بسیاری از ائمه معصومین نیز در این زمینه موجود و مستند است که همگی اذعان بر توجه بشریت به خانواده و نقش آن در تربیت و رشد معنوی، فردی و اجتماعی دارد.
از این روست که دشمنان نهاد خانواده به ویژه و در رأس آن «مادران و بانوان» را نوک پیکان انواع حملات خود از جمله مهمترین آنها تهاجم فرهنگی قرار داده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی موسوی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ قائم آل محمد(عج) سمنان در این زمینه ضمن اشاره به اهمیت موضوع خانه و خانواده اظهار کرد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهید تمدنی را از بین ببرید، باید چند کار اساسی را انجام دهید.
وی با بیان اینکه دشمنان به صراحت می گویند در نخستین قدم خانواده را به ویژه در جوامع اسلامی نشانه بگیرید، افزود: «زن» اساس و پایه هر خانه‌ و خانواده ای است و از همین روی مقام زن در خانواده مقامی بس مهم و حساس است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ قائم آل محمد(عج) سمنان ضمن تغییر دیدگاه برخی بانوان نسبت به جایگاهشان در خانواده گفت: برخی بانوان امروز خانه داری و تربیت فرزند را کاری بهیوده می دانند که این موضوعی خطرناک است و نباید نادیده گرفته شود.
موسوی تأکید کرد: مادران می توانند در کانون خانواده به عنوان یکی از برترین الگوهای ایرانی اسلامی باشند و با عمل به فرائض دینی به تربیت صحیح در پرتو مبانی دینی و اسلامی دیگر اعضای خانواده بپردازند.
وی سبک زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) در همسرداری و فرزندداری و دیگر ابعاد باید علاوه بر اینکه تبیین شود، مورد توجه جدی آحاد مردم به ویژه زوجین جوان امروز قرار گیرد، افزود: اینکه هم زنان و هم مردان در خانواده به نقش خود به درستی عمل کنند و در آداب و رفتاری صحیح را در ارتباط و تعامل با یکدیگر مورد توجه قرار دهند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ 12 قائم آل محمد(عج) سمنان گفت: اگر می‌خواهید در خانه نزد فرزندانتان محترم باشید، باید به همسر خود احترام بگذارید، در محیط خانواده، هر یک از افراد باید نقش خود را به درستی ایفا کنند تا خانواده‌ای مطلوب شکل بگیرد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بعد از خانواده ؛ معلمان دومین هدف مورد تهاجم دشمنان هستند و سعی دارند این جایگاه را در جامعه مورد تحقیر قرار دهند و نقش معلمان را تضعیف کنند، گفت: معلمی شغل انبیاء است چون نقش آن هدایت گری افراد در جامعه از همان سنین کودکی است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، همسرداری، فرزندداری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
چند رسانه ای
V
آرشیو