عجیب‌ترین دلیل خیانت در میان زوج‌ها که باور نخواهید کرد

آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر میزان خیانت و به تبع آن جدایی و طلاق در میان زوج‌ها بالا رفته است.
عجیب‌ترین دلیل خیانت در میان زوج‌ها که باور نخواهید کرد
1402/02/23 - 15:05
تاریخ و ساعت خبر:
148166
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر میزان خیانت و به تبع آن جدایی و طلاق در میان زوج‌ها بالا رفته است. دلایل زیادی برای این مساله وجود دارد. مثلا خیلی‌ها معتقدند استفاده زیاد از ماهواره و اینترنت باعث شده میزان خیانت و طلاق بالا برود. در عصر حاضر، آسان‌تر شدن شروع روابط (که از نتایج پیشرفت تکنولوژی و رواج شبکه‌های مجازی است) راه را برای خیانت و طلاق باز کرده است. فقر و مشکلات اقتصادی هم از دیگر دلایل خیانت و طلاق است. همه ما در اطرافیان خود آدم‌هایی را می‌شناسیم که به دلیل مشکلات اقتصادی زندگی مشترک خودشان را به پایان رسانده‌اند.
این‌ها جزو عمده دلایل خیانت و طلاق هستند اما دلایل دیگری هم برای افزایش آمار خیانت و طلاق و خیانت وجود دارد. دلایلی که شاید خنده‌دار و باورنکردنی باشد. اما خیلی از روان‌شناسان تائید کرده‌اند که در سال‌های اخیر مراجعان زیادی با این دسته از مشکلات داشتند. عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین مشکل «رعایت نکردن بهداشت فردی» است! البته نه مشکلاتی مثل ناخن بلند و موی دراز که در دوران مدرسه به شدت با آن‌ها مقابله می‌شد. در رابطه‌ متفاوتی مثل ازدواج، مشکلات بهداشتی هم متفاوت است. شاید در نگاه اول این مسائل چندان بزرگ به نظر نرسند. لااقل در این حد که باعث خیانت و طلاق بشوند. اما خودتان را در نظر بگیرید. آیا می‌توانید با کسی که به هر علتی دهان بوی بدی می‌دهد زندگی کنید؟ زندگی با کسی که بهداشت و نظافت فردی را رعایت نمی‌کند برای‌تان آسان است؟
این مساله به تازگی در فضای مجازی مطرح شده است. ماجرا هم با توئیت یک خانم روان‌شناس شروع شد: «شاید در نگاه اول موضوع پیش پا افتاده‌ای به نظر برسد اما در سال‌ها کار درمان از این گونه موارد بسیار دیدم، که گاهی به خیانت و سرانجام به جدایی ختم شده است. در مردان و زنان هم تفاوتی ندارد. چه بسیار زنانی که با انجام‌ تزریق‌ها و جراحی‌های مختلف از مسواک زدن و یا حتی دوش گرفتن سر باز می‌زنند و مردانی که با وجود لباس‌های برند و ماشین‌های لاکچری به نظافت و بهداشت جنسی خود بی‌توجه هستند. این‌ها قصه نیست، شاید اگر شما هم در اتاق‌های درمان بودید با اولین برخورد با این افراد باورتان نمی‌شد اما این‌ها واقعیت‌هایی است که در روابط وجود دارد. آدم‌های «ویترینی» که فکر می‌کنند همه چیز دارند چرا روابط‌شان به بن‌بست می‌رسد.
آن‌ها نمی‌دانند ژل‌های لب و ماشین‌های مدل بالا نمی‌تواند جای بوی بد دهان‌شان و یا موهای زائد نقاط حساس بدن‌شان را پر کند. سخن کوتاه می‌کنم. رعایت بهداشت شخصی یکی از موارد مهم و حساس در دوام روابط عاطفی است. آن را دست کم نگیرید. خیانت قابل توجیه نیست اما ظرفیت روانی و اخلاقی افراد یکسان ‌نیست. شاید بگویید «حالا یکی دو بار پیش میاد». اما افرادی هستند که سال‌ها این مسئله را گوشزد کردند... کمک گرفتند... برای دوام رابطه جنگیدند اما در بر همان ‌پاشنه چرخیده. قبل از شروع رابطه و ازدواج در این مورد با هم حرف بزنید! عدم رعایت بهداشت شخصی منجر به طلاق عاطفی، جنسی و خیانت و جدایی می‌شود. آن را جدی بگیرید.» بعد از انتشار این مطلب بود که خیلی‌ها موافقت‌شان را با آن اعلام کردند. گویا معضل شایعی است اما به آن توجه نمی‌شود.
غزل در این باره نوشت: «این مورد اصلا پیش پا افتاده نیست. اتفاقا تاثیر خیلی زیادی داره ممنون که توییت کردید.»









کاربر دیگری با ناباوری پاسخ داد: «ای کاش این توییت را هیچ وقت ندیده بودم. اصلا برام سخت هست باورش که افرادی هستند که حتی بهداشت شخصی خودشان هم براشون مهم نیست!»
خانم دیگری هم از یک زاویه دیگر به ماجرا نگاه کرد: «از اون طرف بوم افتادن هم بده، شوهر دوستم ساعت ۱۲ ظهر می‌ره تو حموم ساعت ۴ بعد از ظهر میاد بیرون و البته قبل هر مهمونی هم حتما باید حموم کنه و دوستم همش ناراحته و غر می‌زنه که یا دیر میرسن مهمونی یا سر سفره تو خونه خودشون نمی‌تونن با هم بشینن چون معمولا تو حمومه آقاشون!»
امیر هم سعی کرد به شکل دیگری افراد را به رعایت بهداشت و نظافت فردی تشویق کند: «عاشق آدمایی هستم وقتی تو خیابون از کنارشون عبور می‌کنم تا چند متر رد بوی عطرشون ادامه داره. تو مترو که وارد می‌شن، رایحه ادکلن‌شون به مشام می‌رسه و وجود و روح آدمی رو مست می‌کنند.»
مهران هم از اتفاقی که خودش به چشم دیده بود نوشت: «خانمی رو دیدم تو مرکز برای طلاق از طرف خودش که تو بحث بهداشت می‌گفت هفته‌ای یه بار دوش کافیه! ولی به قول خودش مد روز بود و می‌خواست از شوهرش با یه پسر کوچیک‌ جدا بشه با یه نفر که مدرن‌ بود ازدواج کنه! یا مردی که واقعا بوی بد دهنش عذاب‌آور بود ولی یه دکتر ساده نرفت ک گاهی وقتا با ۳ تا دارو ساده درمون می‌شه.»
خاتون هم ماجرای دوست خودش را تعریف کرد: «دقیقا همین طوره! دوستی داشتم به خاطر این که همسرش مسواک نمی‌زد و دیر به دیر حموم می‌کرد و اصولا به بهداشت شخصیش نمی‌رسید ازش جدا شد.»
این هم مهر تائید یک روان‌شناس دیگر: «چقدر از این موارد داشتم تو مرکزی که کیس‌های روابط جنسی می‌دیدم... لباسا میلیونی، بوی عطرهای آنچنانی که با عرق قاطی شده، و از عدم همراهی همسر در روابط زناشویی شاکیه.»
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زندگی مشترک، طلاق، فضای مجازی، مترو، مدرسه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو