رازگشایی از صداهای مخوف اورست در شب!

بلندترین قله جهان، قله اورست به خاطر زیبایی باشکوه و مناظر خیره کننده اش شناخته شده است. اما برای چیز دیگری نیز شناخته شده است، صداهای مرموز که در شب شنیده می شود.
رازگشایی از صداهای مخوف اورست در شب!
1402/02/25 - 15:51
تاریخ و ساعت خبر:
148255
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بلندترین قله جهان، قله اورست به خاطر زیبایی باشکوه و مناظر خیره کننده اش شناخته شده است. اما برای چیز دیگری نیز شناخته شده است، صداهای مرموز که در شب شنیده می شود.
اگرچه هیچ کس منبع دقیق این صداهای عجیب را نمی داند، اما اعتقاد بر این است که آنها از ناهنجاری های جوی تا فعالیت های ماوراء الطبیعه را شامل می شوند. با تجهیزات مناسب، هر کسی می‌تواند این پدیده خارق‌العاده را تجربه کند و سعی کند حقیقت پشت صداهای مرموز کوه اورست را کشف کند.
صداهای مرموزی که در شب در کوه اورست شنیده می شود، گزارش شده است که شبیه ناله بلند است، اما مطالعه انجمن نشنال جئوگرافیک نشان داد که این صداها توسط هیچ گونه جانوری شناخته شده ای ایجاد نمی شود. درعوض، آنها را با صدای مه‌آلود دوردست، صدای غرش کم، صدای در، یا صدای پرواز هواپیما در بالای سر مقایسه کرده‌اند، که همه این‌ها توضیحی علمی ندارند.
منبع دقیق این صداهای مرموز ناشناخته باقی مانده است. در واقع، نظریه ها از ناهنجاری های جوی گرفته تا فعالیت های ماوراء الطبیعه و فراتر از آن را شامل می شود. به عنوان مثال، برخی می گویند که صداهای عجیب می تواند به دلیل پدیده های آب و هوایی مانند وارونگی دما یا باد شدید باشد، که هر دو می توانند اختلالات صوتی منحصر به فردی ایجاد کنند. برخی دیگر معتقدند که علت می تواند چیزی فراطبیعی تر باشد، شاید حتی ارواحی که در کوه اورست زندگی می کنند!
منشا آنها هرچه باشد، واضح است که این صداهای غیرعادی واقعی هستند و با تجهیزات مناسب شنیده می شوند. هرکسی که علاقه مند به تجربه این پدیده برای خود است، می تواند از دستگاه های ضبط صوت تخصصی که برای ضبط این صداهای گریزان طراحی شده است استفاده کند. با انجام این کار، آنها ممکن است حقیقتی را که در پشت صداهای مرموز کوه اورست وجود دارد، کشف کنند.
در نهایت، محققان حدس می زنند که حیوانات بومی کوه اورست یا نزدیک آن نیز می توانند برخی از این صداهای مرموز را ایجاد کنند. با این حال این موضوع تا کنون توسط شواهد علمی تایید نشده است. برخی بر این باورند که عملیات نظامی مخفی انجام شده در نزدیکی کوه اورست ممکن است برخی از این صداهای عجیب و غریب را نیز به همراه داشته باشد - اگرچه این موضوع نامشخص است!
به طور خلاصه، در حالی که ما هنوز به طور قطع نمی دانیم که چه جرقه هایی باعث این صداهای عجیب و غریب شنیده شده در کوه اورست در طول ساعات شب می شود، نظریه های متعددی با توضیحات احتمالی از حرکت طبیعی زمین گرفته تا فعالیت های لرزه ای و حتی عملیات نظامی مخفی وجود دارد!
خبرآنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
جهان، زیبایی، عجیب و غریب، ناهنجاری، هواپیما ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو