گزارش؛

اورامان تخت؛ تکه‌ای از بهشت در کردستان + تصویر

اورامان تخت، شهری رویایی در استان کردستان که زیبایی‌های آن در وصف نمی‌آید.
اورامان تخت؛ تکه‌ای از بهشت در کردستان + تصویر
1402/02/31 - 09:25
تاریخ و ساعت خبر:
148405
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کردستان، این شهر دیدنی در شهرستان سروآباد و از شهر‌های دیدنی و تاریخی استان کردستان است.
برای رفتن به اورامان از تهران و با خودروی شخصی می‌توان با طی کردن مسیر ۶۶۰ کیلومتری و عبور از شهر‌های ساوه، همدان و سنندج به سروآباد و سپس به اورامان رسید. از طریق پرواز هم از تهران می‌توان به سنندج رفت و در آنجا از خودرو‌های مختلف در دسترس برای عزیمت به اورامانات استفاده کرد.

معماری پلکانی اورامان تخت و خانه‌های دیدنی آن، روستا را به‌شکل هرم‌گونه درآورده است که در راس این هرم قلعه‌ای باستانی قرار دارد. معماری پلکانی این خانه‌ها باعث شده است تا به روستای هزار ماسوله مشهور شود و به شکلی است که حیاط هر خانه پشت‌بام خانه‌ای دیگر است. معماری اورامانات و سرسبزی این منطقه کوهستانی رویایی، گویی پله‌هایی به‌سمت بهشت را تصویر می‌کند.

اورامان دارای طبیعت چشم‌نواز و زیبایی است. اما طبیعی است که اردیبهشت را باید از سایر زمان‌ها جدا کرد، چراکه زیبایی‌های رویایی اورامان در اردیبهشت دوچندان می‌شود و تصویری که این ماه از فصل بهار در اورامان دیده می‌شود، باورنکردنی و رویایی است.

مکان‌های اقامتی اورامان هتل سنگی آن است که با نام هتل شادی هم مشهور است. این هتل، نمایی با معماری سنگی باشکوه و چشم‌گیری دارد و سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگران شیفته بافت سنتی است. هتل سنگی شادی با ۲۲ باب واحد اقامتی، در روستای اورامان تخت به‌همراه امکانات مناسب رفاهی در اختیار گردشگران این منطقه است.

علاوه بر این هتل، در روستا‌های مختلف منطقه اورامان نیز اقامتگاه‌های بومگردی متعددی راه‌اندازی شده است که با اقامت در آن‌ها علاوه بر سهولت دسترسی به دیدنی‌های گوناگون اورامان، می‌توانید تجربه زندگی در میان اهالی منطقه، هم‌نشینی و هم‌صحبتب با آنان و لذت‌بردن از دست‌پخت‌های خانگی اهالی اورامان را نیز توشه سفر خود کنید.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طبیعت گردی اورامان، بهشت کردستان، شهری رویایی ارومان، گردشگری کردستان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو