این استان ها منتظر بارش باران باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور طی چهارشنبه (۱۰ خرداد) همچنین افزایش دما در غالب استان‌ها خبر داد.
این استان ها منتظر بارش باران باشند
1402/03/08 - 14:40
تاریخ و ساعت خبر:
148828
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور، نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور طی چهارشنبه (۱۰ خرداد) همچنین افزایش دما در غالب استان‌ها خبر داد.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب کرمان و شرق فارس و شمال هرمزگان ابرناکی و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: سه‌شنبه(۹ خرداد) در جنوب کرمان، شمال هرمزگان، بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های اصفهان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، غرب و شمال تهران و سواحل غربی دریای خزر رگبار پراکنده ادامه خواهد داشت.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۱۰ خرداد) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور علاوه بر جنوب کرمان و شمال هرمزگان در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور نیز بارش رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: پنجشنبه(۱۱ خرداد) بارش در مناطق ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. جمعه (۱۲ خرداد) نیز در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در نیمه‌غربی استان‌های کرمان، یزد و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان افزایش سرعت وزش باد و نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست.
وی تاکید کرد: طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۹ خرداد ) کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۰ خرداد) نیمه ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱۰ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
آذربایجان غربی، بارش باران، رعد و برق، مدیریت بحران، وزش باد ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
V
آرشیو