بعضی قوانین موجب لطمه به کسب و کار می‌شود/ مسؤولین موارد حمایت از کارآفرینان را پیگیری کنند

یکی از کارآفرینان استان بوشهر اظهار داشت: بعضی از قوانین موجود گاهی نه تنها کمکی نمی‌کنند بلکه به کسب و کارها آسیب‌هایی وارد می‌کنند که لازم است از سوی مسؤولین پیگیری شود.
بعضی قوانین موجب لطمه به کسب و کار می‌شود/ مسؤولین موارد حمایت از کارآفرینان را پیگیری کنند
1402/03/08 - 14:18
تاریخ و ساعت خبر:
148851
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از بوشهر؛ اداره یک کسب و کار به مردم جهت میدهد، این در حالی است که اشتغال حاصل از آن نیز به افراد دیگر اجازه می‌دهد که از خانواده خود حمایت کنند در نتیجه کارآفرینی در ارتقای تغییرات اجتماعی موثر است اما در این میان نباید از نقش زنان در عرصه کارآفرینی غافل بود چرا که هم‌پای مردان، ایشان نیز به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند. از این رو بر خود لازم دانستیم تا یکی از زنان موفق و موثر در این زمینه را معرفی کنیم تا الگویی برای دیگر کارآفرینان باشد.
لطفاً خودتان را معرفی کنید.
عاطفه بهزادی هستم متولد ۱۳۶۷ ساکن شهر بوشهر، متاهل هستم و سه فرزند دارم و دارای کارشناسی‌ حقوق هستم
کسب و کارتان را به‌طور اجمالی تعریف کنید و بفرمایید از چه سالی در این حرفه مشغول هستید.
بنده از سال ۱۳۹۵ مشغول به فعالیت هستم؛ ابتدا در زمینه خدمات آنلاین پزشکان با برند ویزیطب فعالیت داشتم، ویزیطب یک اپلیکیشن جامع خدمات آنلاین سلامت می باشد که در زمینه نوبت دهی و مشاوره ارائه خدمات می دهد و در حال حاضر در استان بوشهر و فارس در حال فعالیت است. بعد از گذشت سه سال یک تیم حرفه‌ای تعریف و با نظارت هیئت مدیر، یک مدیر داخلی برای این برند انتخاب کرده‌ایم. این برند هم اکنون در شهر شیراز برای سراسر کشور ارائه خدمات می‌دهد.
بعد از برند کاربردی ویزیطب، آیا به گسترش کار و ارائه خدمات در زمینه‌های دیگری نیز پرداخته اید؟
بله؛ در حال حاضر با همکاری مرکز رشد علوم پزشکی بوشهر مشغول به طراحی سامانه خدمات پرستاری با برند نرسی نت هستیم. بعد از روشن شدن وضعیت کلی این دو برند، یک بازرگانی تأسیس کردیم که هم اکنون در حال ارائه خدمات بازرگانی در حوزه خدمات مواد غذایی و محصولات کشاورزی فعالیت دارد.
برای مخاطبان زنان نیوز بیشتر درباره موسسه بازرگانی خود توضیح دهید.
این موسسه در اصل فعالیت‌های صادراتی دارد با این توضیح که مطابق فعالیت‌ها و ارتباطاتی که هم اکنون با کشاورزان محصولات مختلف داریم قادریم تا محصولات کشاورزان را در استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه، خوزستان، هرمزگان و سایر شهرها به کشور‌های روسیه، قزاقستان، ترکیه، قطر و عمان صادر کنیم.
در حال حاضر بیشترین فعالیت ما به عنوان کارآفرین در زمینه صادرات محصولات و ایجاد ارزش افزوده به محصولات کشاورزی است. ان شاالله در آینده نزدیک قصد داریم یک برند جدید در حوزه موادغذایی تولید و برای صادرات اقدام کنیم‌.
بفرمایید در کسب و کار شما برای چه تعداد از افراد فرصت شغلی فراهم شده؟
در برند ویزیطب حدود ۱۵نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که پنج نفر آن‌ها بیمه شدند. و برای بازرگانی حدود ۶نفر نیروی انسانی با بیمه فعالیت دارند که با توجه به نوع فعالیت بازرگانی، با فروش محصولات کشاورزان استان تعداد زیادی از کشاورزان و کارگران در استان و خارج از استان مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.
آیا مشکلات اقتصادی روز جامعه و تحریم‌ها برای شما مشکل ساز بوده است؟
در سال‌های اولیه فعالیت مسائل اقتصادی بر روند شکل‌گیری کسب و کار تاثیر بسیاری داشت؛ با توجه به آنلاین بودن این کار، قطعی اینترنت و مشکلاتی که با خود همراه دارد ما را با چالش های بسیاری مواجه کرد اما در حال حاضر مشکلات اقتصادی بحمدلله تأثیر چندانی در روند فعالیت ما نداشته است.
افتخارات و نمونه‌های تقدیر شده خودتان را بیان کنید.
بنده دو بار به عنوان کارآفرین برتر و نمونه اداره تعاونی استان بوشهر معرفی و تقدیر شده‌ام.
موفقیت شما در این زمینه به چه عامل یا عواملی وابسته است؟ راز موفقیت شما چیست؟
این چنین کسب و کارها وابسته به تیم سازی قوی و کار گروهی منظم است چرا که هر بخش نیروی متخصص و توانمندی را لازم دارد که کار هدایت شود و به خوبی عمل کند بنابراین موفقیت در آن به تیم سازی حرفه‌ای و تلاش زیاد بستگی دارد.
باتوجه به فرصت شغلی اندک در جامعه و تعداد بالای تحصیل کرده ها توصیه شما به جوانان جویای کار چیست؟ فرصت‌های شغلی در جامعه بسیار هستند اما متاسفانه خیلی از جوانان منتظر شغل‌های دولتی هستند و بر همین اساس به‌جای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود علاقه مند و منتظر دعوت به کار از سوی ارگان‌های دولتی هست.
گله، پیشنهاد، انتقاد، تشکر و درخواست خود را از مسؤولین بفرمایید.
گاهی بعضی از قوانین نه تنها کمکی به تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار نمی‌کند بلکه موجب جلوگیری و لطمه به کسب و کارها می‌شود و یا برخی مسؤولین حمایت‌های لازم را از کارآفرینان ندارند؛ به عنوان مثال هزینه‌های بالای بیمه پرسنل که می‌تواند با یک تدبیر مناسب و کاهش به اندازه آن از سوی مسئولین موجب تشویق و ترغیب کارآفرینان شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کارآفرین بوشهری، قوانین کسب و کار، خدمات آنلاین، ویزیطب
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو