بازنگری دستورالعمل خدمات بیمه درمان معتادان/ پرداخت ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه درمان دولتی به متجاهران

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر از بازنگری دستورالعمل خدمات بیمه معتادان متجاهر خبر داد.
بازنگری دستورالعمل خدمات بیمه درمان معتادان/ پرداخت ۷۰ تا ۹۰ درصد هزینه درمان دولتی به متجاهران
1402/03/08 - 15:44
تاریخ و ساعت خبر:
148858
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - با بیان اینکه دستورالعمل خدمات بیمه معتادان پس از سه سال در دست بازنگری است، اظهار کرد: در این بازنگری اولویت‌بندی‌ها تغییر می‌یابد و آن قشر از معتادان متجاهری که نیاز بیشتری به خدمات بیمه دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند تا این خدمت در ابتدا به آنها تخصیص پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه دو تعرفه در مراکز درمان با داروهای آگونیست وجود دارد که یکی از آنها تعرفه دولتی و دیگری تعرفه خصوصی است، افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای درمان اعتیادِ معتادان بی‌بضاعت تکلیفی را از سازمان بیمه سلامت درخواست کرده تا به موجب آن سازمان طی برنامه‌ای مشترک میان ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی، ۷۰ تا ۹۰ درصد تعرفه دولتی این مراکز را به معتادان متجاهری که به مراکز درمان اعتیاد مراجعه می‌کنند پرداخت کند.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این مراکز غالبا مراکز دولتی، مراکز کاهش آسیب و یا مراکز خصوصی هستند، خاطرنشان کرد: معتاد زمانی که در این مرکز درمان می‌شود حدود ۱۷۵ هزارتومان از هزینه (بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از هزینه دولتی) به او پرداخت خواهد شد و معادل ۲۰ هزارتومان را خودش پرداخت می‌کند.
به گفته وی، تا پی
ش از این، این بیمه شامل حال معتادانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند بود و عمدتا هم افرادی که توان مالی داشتند به این مراکز مراجعه می‌کردند اما اکنون درحال بررسی دستورالعمل خدمات بیمه معتادان هستیم. امید داریم طی این بازنگری بتوانیم اولویت را به معتادان بی‌بضاعتی دهیم که به این خدمت نیاز دارند.
قربانی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان برای اجرای این دستورالعمل اعتبار در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: طی سال گذشته این دستورالعمل بسیار قوی اجرا شد و حدود ۵۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ تحت پوشش قرار گرفتند.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بیمه،درمان،اعتیاد
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو