رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس:

۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد اعضای هیات علمی زنان‌اند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت:۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد اعضای هیات علمی در کشور زنان‌اند.
۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد اعضای هیات علمی زنان‌اند
1402/03/10 - 15:14
تاریخ و ساعت خبر:
148925
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بابک نگاه داری در اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی گفت: از شاخص‌های پیشرفت در جوامع مدیریت زنانه است و این موضوع گام مهمی در سر منشأ تحولات است.
وی به جایگاه زنان در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۶ درصد دانشجویان دکتری و ۲۷ درصد هیأت علمی زنان‌اند. ۲۳۰۰ نفر از هیأت مدیره شرکت‌ها زنان هستند و ۴۸۲ کرسی‌های مدیریت شهری را زنان تشکیل می‌دهند، ۸ شهردار زن داریم و زنان پست‌های دولتی نقش ۲۵ درصدی دارند همچنین ۱۶ زن نماینده مجلس و ۱۱۲۱ قاضی زن داریم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نظام‌های حکومت داری در حال تغییر است و حکمرانی‌ها به سمت قدرت نرم در حال پیش رفتن است.
نگاه داری خاطر ادامه داد: هر تلاشی که برای هموارسازی حضور زنان در حکمرانی انجام شود به نوعی احقاق حقوق آنها محسوب می‌شود. در توسعه و تربیت انسان‌های توسعه یافته نقش آفرینی زنان بیش از مردان است. وقتی نتوانیم زنان را در عرصه مدیریت و حکمرانی وارد کنیم، نگاه زنان به سیاست گذاری و برنامه ریزی با خلاء جدی مواجه می‌شود. مدیریت زنانه یکی از فرصت‌های تحول آفرین در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.
وی افزود: در سازمانهای ما سقف شیشه‌ای وجود دارد که این امر امکان دستیابی زنان به مراتب بالا ارشد مدیریتی را کمتر می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: برخی تعارضات گفتمانی نیز وجود دارد به این معنا که هنوز ایمان و باور به اینکه زنان در عرصه حکمرانی باید حضور موثر داشته باشند، حل نشده است. به نظرم در یک رفت و برگشتی بین ذهن و میدان این تعارضات حل می‌شود.
نگاه داری با بیان اینکه سرمایه اصلی هر ملت برای تحول و برای تحرک، آرمان و غرور ملی است، گفت: بدخواهان ایران روی این تمرکز کردند که از نسل فعلی جوان ما این دو سرمایه بزرگ را بگیرند و با تخریب عملکرد ما در گذشته غرور ملی را نابود و با بی‌آینده نشان دادن ایران در آینده آرمان ملی را از ما سلب کنند.
گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری مجلس شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و تجربه اندوزی تخصصی در حوزه حکمرانی با تمرکز بر نقش زنان با حضور برخی از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، بابک نگاه داری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علی اکبر متکان، دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان، مجلس شورای اسلامی، حکمرانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو