استاد دانشگاه اصفهان:

تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با معرفت و اندیشه امام خمینی(ره) نسبت به زنان میسر می شود

استاد دانشگاه اصفهان گفت: جهت گرایش به اندیشه و آگاهی و معرفت و اندیشه امام نسبت به زنان می تواند انقلاب اسلامی را در گام دوم خودش پر رونق و با عظمت بیشتر به موفقیت برساند.
تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با معرفت و اندیشه امام خمینی(ره) نسبت به زنان میسر می شود
1402/03/13 - 10:26
تاریخ و ساعت خبر:
149067
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - - استاد محسن نصری در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز در اصفهان، با اشاره به ابعاد شخصیتی والای امام خمینی رحمه الله علیه اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی عالم، فیلسوف، فقیه، مفسر قرآن و عارف بودند و همچنین مسلط به مبانی اسلامی بر اساس قرآن، عترت و عقل، مواضع و دیدگاه خود را اعلام می کردند که مطابق با فطرت انسان ها بود؛ به همین جهت در انقلاب اسلامی، عقلانیت و عدالت را مبنای شعار خود قرار دادند که هم برای دنیا و هم برای همه ی ملت ها جاذبیت داشت.
وی افزود: به همین دلیل حضرت امام در باب زن هم همین گونه بودند، حضرت امام زن را انسانی می دانستند که وظایف و مسئولیت هایی دارد و به همین جهت توصیه حضرت امام همیشه این بود که زنان باید شخصیت خودشان، حقیقت خودشان را به خوبی بشناسند و حالت دست هوسرانان، هرزگی تفکر غرب و دشمنان اسلام نشوند.
استاد دانشگاه اصفهان با تاکید بر بخشی از بیانات امام راحل در رابطه با شخصیت زن تاکید کرد: امام فرمودند که اسلام می خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد؛ برای مردان ما هرگز اجازه نمی دهیم تا زنان فقط نقش شئ یا وسیله ی هوسرانی باشند؛ اگر در تفکر غربی یا به نوعی توحش غربی ابزاری است برای مردان و زن از انسانیت برخوردار نیست. اما در مقابلش حضرت امام جایگاه و عظمت و شخصیت به زن را مطرح و دفاع می کند.
وی ادامه داد: امام هم در زندگی شخصی و هم اجتماعی و سیاسی نقش زن را پر رنگ می داند و نه صرفا زن را برای صندوقخانه یک خانه و یا پستوی خانه نمی داند. حضرت امام می فرمایند زن باید به وظایف خود عمل کند و عفت خود را حفظ کند و با عفت عمومی، فعالیت های اجتماعی و سیاسی انجام دهند؛ فعالیت های اجتماعی و سیاسی که مبنایش عفت، مبنایش شخصیت زن و مبنایش آن رفتاری باشد که سو استفاده دیگران در آن فراهم نشده باشد.
استاد نصری گفت: برای همین حضرت امام نقش زنان و دختران را در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی می‌داند و حتی می فرمایند بانوان ایرانی در این نهضت انقلاب اسلامی سهم بیش تری از مردان دارند؛ این دیدگاه حضرت امام است چون زنان نه تنها حضور در راهپیمایی و تظاهرات و اجتماعات داشتند بلکه در مبارزه با رژیم پهلوی، فرزندان و پدران و همسرانشان را هم حمایت می کردند؛ یعنی نقش دو جانبه برای حرکت در آوردن مردان برای مبارزه بود.
وی با بیان اینکه اگر زنان انسان ساز از ملت ها گرفته شود، ملت ها با شکست و انحطاط روبرو می شوند، خاطرنشان کرد: زن نقش بزرگی در اجتماع دارد، زن مظهر تحقق آمال و آرزوی بشر را زمانی تحقق می دهد که نقش خود را به خوبی در عرصه های اجتماعی، سیاسی و عفت به خوبی ایفا کند. این نقش اجتماعی جدا از تربیت انسانی، دختران و پسران و فرزندان جامعه می باشد که در این خصوص حضرت امام می فرمایند: مادر خوب فرزندان خوب تربیت می کند و خدایی نکرده اگر مادر منحرف باشد بچه از همان ابتدا در دامن این مادر منحرف بیرون می آید.
استاد دانشگاه افزود: تربیت انسان که محور تحولات اجتماعی است از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) مبنایش تربیت صحیح می باشد، به همین جهت سیره عملی حضرت امام(ره) را که مطالعه کنیم رفتار امام، سبک زندگی امام را که می بینیم ایشان برای همسرش برای عروس و فرزندانشان و همچنین زنان جامعه احترام عظیمی قائل هستند و همچنین نقل شده که حضرت امام هیچ گاه سر سفره نمی آمد و لب به غذا نمی‌زد مگر همسرشان سر سفره غذا حضور داشته و همچنین در جاروی منزل و شستن ظرف ها به همسر خود کمک می کردند چون زن را موجودی برتر الهی می دانند، به همین دلیل است که امروز در نظام شیطانی غرب با کشف حیا، کشف حجاب، کشف عفاف با جنگ رسانه تبلیغاتی می خواهد عظمتی که در زن و دختران از انقلاب تا به امروز خلق شده است را از جامعه بگیرد و انحطاط جامعه را رقم بزند، به همین جهت گرایش به اندیشه و آگاهی و معرفت و اندیشه امام نسبت به زنان می تواند انقلاب اسلامی را در گام دوم خودش پر رونق و با عظمت بیشتر به موفقیت برساند.
خبرنگار -دانشمند
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گام دوم انقلاب اسلامی، اندیشه های امام خمینی، زنان مسلمان ایرانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو