رئیس قوه قضاییه:

قیام مردم ورامین قیام قرآنی، اسلامی و دفاع از مرجعیت و ولایت بود

رئیس قوه قضاییه در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین گفت: قیام این مردم و این خطه قیام قرآنی، اسلامی، مردمی و دفاع از مرجعیت و ولایت بود، که موجب شکست قدرت های استبداد آن زمان شد که کاخ‌نشینان از کاخ‌هایشان فرار کردند و یا به دست مردم در این دنیا مجازات شدند.
قیام مردم ورامین قیام قرآنی، اسلامی و دفاع از مرجعیت و ولایت بود
1402/03/13 - 10:52
تاریخ و ساعت خبر:
149071
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - محسنی اژه‌ای در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن ۱۵خرداد اظهار کرد: ۱۵ خرداد نشانگر آن است که در طول تاریخ ایران در سده های مختلف از جمله زمان معاصر،‌ قیام ها و حرکت های پلیدی ایجاد شده است. اما تمامی این قیام ها نافرجام ماند و قیامی که بر مبنای دین، اسلام ناب، با مرجعیت تقلید مردم و رهبری امام شروع شد؛ این قیام مردمی بود و از نسل مردم سرچشمه گرفت و پیروز شد.
وی گفت: در زمانی‌ که اکثریت از اسم شاه می ترسیدند، مردم ورامین با شجاعت و یک‌صدا فریاد زدند یا مرگ یا خمینی. این شعار آن زمان خیلی بزرگ بود و عواقب ناگواری در انتظار خود و خانواده‌هایشان بود.

مردم ورامین با پوشیدن کفن این پیام را رساندند که در مقابل دفاع از دین خود، جان خود را بر کف دست گذاشتند، بسم الله گفتند و همان‌جا کفن بر تن کردند، این چیزی نیست که فراموش شود؛ همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمود: «نگذارید فراموش شود مردم چگونه خون خود را فدا کردند.»
در آخر خاطر‌نشان کرد: تفاهم بین مردم ورامین و پیشوا با مردم دیگر حتی تهران متفاوت بود.
زیرا آنها در ماه محرم عزاداری و امام‌زاده ها را رها کردند و برای دفاع از امام وقت خودشان برخاستند، این بیداری، بینش و بصیرت مردم ورامین بود.
خبرنگار: هانیه‌کشوری
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
قیام 15 خرداد ورامین، قیام قرآنی ، قیام مردم ورامین ، رئیس قوه قضاییه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
V
آرشیو