امام خمینی(ره) حجاب را حافظ زن در برابر وسوسه‌های شیطانی می‌دانستند

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت: از دیدگاه امام راحل حجاب مسئله‌ای بسیار مهم برای حفظ ارزش‌هایی واقعی زنان در برابر وسوسه شیطانی است.
امام خمینی(ره) حجاب را حافظ زن در برابر وسوسه‌های شیطانی می‌دانستند
1402/03/17 - 09:44
تاریخ و ساعت خبر:
149233
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - بتول سرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان نیوز از کردستان اظهار کرد: مسئله حجاب یکی از محورهای اصلی جنگ شناختی است که دشمنان به صورت ویژه روی این موضوع کار می‌کنند و هزینه‌های هنگفتی خرج می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با حجاب تنها مختص به دوران انقلاب نیست و این موضوع در گذشته نیز وجود داشته است که می‌توان به مساله کشف حجاب در دوره رضاخان اشاره کرد اما زنان ایرانی‌ها در ایمان و پایداری به موازین اسلامی به‌ اندازه‌ای محکم هستند که در تمامی این دوران‌ها سربلند از این آزمون‌ها بیرون آمده‌اند.
مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان افزود: در آن شرایط بسیاری از زنان و دختران مؤمن و متعهد از ترس اینکه به حجابشان توهین و جسارت نشود، در خانه‌ها می‌ماندند، چراکه حجاب را یک ارزش مقدس می‌دانستند و این ناشی از وجود غیرت دینی در فرهنگ ماست.
سرکانی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دشمن توطئه‌های مختلفی را علیه انقلاب اسلامی طراحی و پیاده کرد اما همواره از ملت شکست خورده و در تراژدی جدید هم به شدت روی مسئله حجاب و عفاف بانوان ایرانی برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به اینکه محاسبات دشمنان این بار هم غلط از آب درآمد، گفت: عدم شناخت کافی دشمنان از عمق دلدادگی ملت ایران به ارزش‌های دینی و انقلابی از عمده‌ترین دلایل شکست آنان در توطئه‌ها است.
مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان به دیدگاه بنیانگذار انقلاب در مورد حجاب و عفاف گریزی زد و عنوان کرد: حضرت امام از ابتدای شکل‌گیری مبارزات خویش به صورت کاملا صریح و قاطع بر لزوم رعایت آموزه‌های دینی و اسلامی تاکید کردند و در بیانات و مصاحبه‌های متعدد بر آزادی و ترقی جامعه با رعایت چهارچوب قوانین و ارزش‌های دینی تاکید داشتند.
وی گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در حالی که نسبت به امر حجاب و عدم اختلاط زن و مرد بسیار جدی بودند و اجازه حضور بی‌جهت افراد نامحرم را در بین محارم خود نمی‌دادند، ولی نسبت به حضور اجتماعی و تاثیرگذار بانوان در عرصه‌های علمی و اداری در داخل کشور به شرط رعایت حدود و احکام الهی همواره تاکید داشتند.
سرکانی اذعان کرد: امام راحل می‌فرمایند "حجاب به معناي متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامي است، با آزادي مخالفتي ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت مي‌ کنیم که به حجاب اسلامي روی آورند و زنان شجاع ما دیگر از بلاهایي که غرب به عنوان تمدن به سرشان آورده است به ستوه آمده‌‏اند و به اسلام پناهنده شده‌‏اند".
وی عنوان کرد: امام همچنین فرمودند "باید توجه داشته باشید، حجابی که اسلام قرار داده برای حفظ ارزش‌های شماست هرچه را خدا دستور فرموده چه برای زن و چه برای مرد در راستای حفظ ارزش‌های واقعی آنان است تا این ارزش‌ها به واسطه وسوسه شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار پایمال نشود."
مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اذعان کرد: امام راحل نگاهی با بصیرت و آگاهانه نسبت به موضوع حجاب و عفاف داشتند و نسبت به این مسئله مهم حساسیت ویژه و خاصی نشان می‌دادند.
وی افزود: امام خمینی از ابتدای شکل‌گیری مبارزات خویش به صورت صریح و قاطع بر لزوم رعایت صحیح آموزه‌ها، ارزش‌ها و موازین اسلامی تاکید داشتند و آزادی و ترقی جامعه را در چهارچوب رعایت ارزش‌های مترقی اسلام می‌دانستند.
سرکانی گفت: امام راحل هیچگاه مخالف آزادی زنان نبودند بلکه مخالف داشتن نگاه ابزاری و استفاده از این قشر تاثیرگذار به عنوان یک کالای تبلیغاتی بودند.
وی افزود: از دیدگاه امام زن و مرد برابر و مساوی‌اند و نباید در هیچ شرایطی حیثیت و ظرافت زن به بازی گرفته شود.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان، امام خمینی، حجاب در اندیشه های امام خمینی(ره)
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو