اگر والدین شما این رفتارها را دارند، یعنی پدر و مادر بدی هستند

پاسخ‌هایی که در ادامه خواهید دید، تعدادی از محبوب‌ترین پاسخ‌ها به این پرسش مطرح شده در ردیت است:"مشاهده چه رفتاری از طرف والدین بیش از همه شما را قانع خواهد کرد که با پدر و مادر بدی روبرو هستید؟"
اگر والدین شما این رفتارها را دارند، یعنی پدر و مادر بدی هستند
1402/03/18 - 17:30
تاریخ و ساعت خبر:
149250
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ظاهرا یک آدم عاقلی زمانی گفته که اشتباهات معلم‌ها و پزشک‌ها بیشترین آسیب را به انسان‌ها می‌زند. البته که حرف درستی به نظر می‌رسد اما به نظر من بیشترین آسیب به انسان‌ها و انسانیت نتیجه اشتباهات والدین است.
در این مقاله هم مانند بسیاری اوقات قرار است سرنوشت یک پرسش در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم. پرسشی که خیلی زود با پاسخ‌های جالب توجه و فراوان کاربرانی از سراسر دنیا همراه شد. پاسخ‌هایی که در ادامه خواهید دید، تعدادی از محبوب‌ترین پاسخ‌ها به این پرسش مطرح شده در ردیت است:"مشاهده چه رفتاری از طرف والدین بیش از همه شما را قانع خواهد کرد که با پدر و مادر بدی روبرو هستید؟"
پیش از مطالعه پاسخ‌ها بد نیست یادآوری کنم مانند همیشه شما مخاطبان برترین‌ها هم می‌توانید با ثبت نظرتان در بخش نظرها در این بحث شرکت کنید.
یارکشی کودک در جنگ با همسر
البته شاید این رفتار بیش از آنکه دوست داشته باشیم رایج باشد اما برای من هیچ رفتاری مانند این فریاد نمی‌زند که با والدین بدی روبرو هستم. به نظر من فشار روی کودک برای اظهار تنفر از پدر یا مادرش به این دلیل که شما از او متنفر هستید به شدت خودخواهانه است.
من پدر/مادر تو هستم و تو به من بدهکار هستی
پاسخ کوتاه من به این پرسش، شنیدن این جمله از طرف پدر یا مادر است:"من شکم تو را سیر می‌کنم، لباس تو را تهیه می‌کنم، بالای سرت سقفی فراهم کرده‌ام و حالا تو به من بدهکار هستی."
استفاده از کودکتان برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی
پاسخ من شاید مانند بقیه رایج نباشد اما به نظر من بدترین والدین آن‌هایی هستند که برای کسب فالوئر بیشتر و درنتیجه داشتن درآمد بالاتر، فرزندانشان را تحت فشار قرار می‌دهند. بدون توجه به اینکه آن کودک در مقابل دوربین چقدر لبخند می‌زند در اغلب مواقع این کودکان زندگی سخت و تحت فشاری را تحمل می‌کنند.
امان از دست پدر و مادرهای بیخیال
شاید جواب من کمی خودخواهانه باشد اما به نظر من بدترین والدین آن‌هایی هستند که با بیخیالی اجازه می‌دهند فرزندان کوچکشان در مکان‌های عمومی مزاحم دیگران شوند. همه ما در رستوران یا هواپیما با چنین کودکانی روبرو شده‌ایم و البته پدر و مادرهایی که انگار هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مزاحمت بچه‌هایشان احساس نمی‌کنند.
تحقیر و تمسخر علاقمندی و سرگرمی‌های فرزند
از نظر من بدترین پدر و مادرها آن‌هایی هستند که سرگرمی‌ها و کارهای مورد علاقه فرزندشان را صرفا به این دلیل که با آن‌ها متفاوت است مسخره می‌کنند. اگر پدر یا مادر شدید فراموش نکنید که فرزندان شما با شما متفاوت هستند و نتیجه تمسخر و تحقیر کارهای مورد علاقه‌شان، داشتن فرزندی بدون اعتماد به نفس و درگیر با مشکلات روانی خواهد بود.
توجه مداوم به نکات منفی









اگر شما از آن دست از والدینی هستید که بدون توجه به استعداد و توانایی‌های فرزندتان همیشه و همیشه در حال سرکوفت زدن و یادآوری مشکلات و عیوب آن‌ها هستید، از نظر من شما پدر و مادر بدی هستید. فقط برای مدت کوتاهی فرزندتان را بابت استعدادها و توانایی‌هایش تشویق کنید و تفاوت را در رفتار و خلق و خوی او ببینید.
توهین کردن و تحقیر کودکتان در جمع









چند روز پیش در بخش الکترونیک یک فروشگاه مشغول تماشای پسربچه‌ای بودم که با ذوق به بخش بازی‌های کامپیوتری نگاه می‌کرد. چند ثانیه بعد زنی که حدس زدم مادرش بود سر رسید و با توهین‌های زشت و فحش‌های رکیک شروع به سرزنش پسرش کرد و راستش این اتفاق قلبم را شکست. وقتی من همسن آن پسر بودم ما وضع مالی بسیار بدی داشتیم. با این حال هر وقت همراه مادرم به فروشگاه می‌رفتم، در زمانی که او مشغول خرید بود من به بخش اسباب ‌بازی‌ها می‌رفتم و مشغول تماشا می‌شدم. خوب می‌دانستم پولی برای اسباب بازی نداریم درنتیجه هیچ‌وقت چیزی نمی‌خواستم اما همان تماشا کردن برایم لذت بخش بود. به نظر من اگر در مقابل صدها انسان غریبه به پسرتان چنان توهین‌هایی می‌کنید اگر در آینده پسرتان یک قاتل زنجیره‌ای شد نباید تعجب کنید.
عدم اعتراف به اشتباه
احتمالا این رفتار هم حسابی رایج است. پدر و مادرهای فراوانی در سراسر دنیا بعضا حتی با نیت خوب از اعتراف به اشتباه در مقابل فرزندشان طفره می‌روند. بسیاری از والدین فکر می‌کنند با اعتراف به اشتباه در مقابل فرزند ممکن است او دیگر مانند گذشته از والدینش حساب نبرد. درحقیقت اما چنین پدر و مادرهایی باعث می‌شوند فرزندشان هیچ‌وقت به بلوغ احساسی و رفتاری نرسد و الگوهایی در ذهنش شکل بگیرد که بدون شک در آینده برای او باعث مشکلات فراوانی خواهد شد.
"دیدی بهت گفتم؟"
من در هر حالتی اگر پدر یا مادری را ببینم که انتظار شکست خوردن کودکشان را می‌کشند تنها به این دلیل که پیش از آغاز با آن فعالیت مخالفت کرده‌اند، فرض می‌کنم با پدر یا مادر بدی روبرو هستم. البته بدتر از چنین پدر و مادرهایی آن‌هایی هستند که پس از شکست خوردن فرزندشان در هر فعالیتی، شروع به تحقیر او می‌کنند و چنان با شلاق کلماتِ خجالت آور بر غرور فرزندشان می‌کوبند که او احتمالا هیچ‌وقت میل نخواهد داشت هیچ فعالیتِ دیگری را آغاز کند.
اگر فرزندت از تو می‌ترسد تو پدر/مادر خوبی نیستی
همه ما می‌دانیم تربیت فرزند در نسل‌ها و زمان‌های گذشته با امروز متفاوت بوده و گاهی شاید اندکی ترس از والدین در نهایت به نفع فرزند تمام می‌شد. در زمانی که ما زندگی می‌کنیم اما اگر فرزندی به هر دلیلی از پدر یا مادرش بترسد و برای نمونه به منِ معلم التماس کند که موضوعی را به گوش والدینش نرسانم، قطعا من نتیجه خواهم گرفت کودک بینوا از والدین خوبی برخوردار نیست. به حرف منی که تجربه کار با کودکان را دارم اعتماد کنید، 90 درصدِ خطرهای جدی اگر کودک از والدینش نترسد و بتواند با خیال راحت با آن‌ها حرف بزند، برطرف خواهد شد.
مشغول بودنِ همیشگی کودک با تلفن همراه









اگر برای مثال کودک 2 ساله‌ای را ببینم که هفت روز هفته و تمام ساعات روز سرش در گوشی تلفن همراهش است، بدون شک نتیجه خواهم گرفت که پدر و مادر بسیار بدی آن دور و بر هستند. متاسفانه بسیاری از والدین با بهانه سرگرم کردن کودکشان از سن بسیار کم او را در معرض چنین وسایلی قرار می‌دهند بدون آن‌که بدانند در حال زدن چه صدمه‌ای به آینده کودکشان هستند.
"من این‌طوری تربیت شدم و مشکلی هم نداشتم"









حتما شما هم تابحال این جمله به گوشتان خورده است. بسیاری از والدین وقتی دیگران یا خود فرزندشان به رفتارهای غلط آن‌ها اعتراض می‌کنند در پاسخ چنین جمله‌ای را می‌گویند. پدر یا مادر عزیز، نسل‌ها تغییر می‌کنند و شرایط از زمین تا آسمان عوض می‌شود و جدا از این‌ها هر انسان یک مورد منحصر بفرد است. دلیلی وجود ندارد اگر فلان روش تربیتی روی شما جواب داده آن روش در دورانی متفاوت بر روی فرزندتان هم همان نتیجه را داشته باشد.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پدر، پدر و مادر، جنگ، والدین، هواپیما ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو