رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی هشدار داد؛

پزشکان جوان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به مشکلات پزشکان، گفت: وضعیت پزشکان جوان وخیم‌تر است و اغلب آنان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند.
پزشکان جوان امکان ازدواج و تأمین مسکن ندارند
1402/03/17 - 19:27
تاریخ و ساعت خبر:
149255
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، افزود: پزشکان هم مانند سایر صنوف باید زندگی کنند و وقتی درآمدهای پزشک با هزینه‌های زندگی همخوانی نداشته باشد، مجبورند به شغل دوم رو بیاورند.
وی گفت: هر پزشک برای اداره یک مطب ماهانه باید ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان اجاره مطب، هزینه آب و برق، مالیات، بیمه و حقوق منشی و مستخدم پرداخت کند، در حالی که چنین درآمدی ندارد.
خسرونیا افزود: در چنین شرایطی اغلب پزشکان مجبورند، در کنار طبابت شغل دوم یا سوم هم داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را تأمین کنند. متأسفانه بسیاری از پزشکان عمومی، داخلی، عفونی و اطفال به طور جدی با مشکلات مالی مواجه شده ‏اند و درآمدهای آنها برای ادامه زندگی کافی نیست.
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: وضعیت مالی پزشکان به قدری ناگوار است که برخی پزشکان به این نتیجه رسیده اند که مطب خود را تعطیل و به جای آن کافی شاپ یا آرایشگاه تأسیس کنند.
وی افزود: شرایط زندگی برای پزشکان بسیار وخیم شده است. پزشکانی داریم که مسافرکشی می‌کنند. تعدادی از پزشکان شغل طبابت را رها کرده و به مشاغل دیگر رو آورده اند. برخی بساز و بفروش شده‌اند، حتی برخی از آنان به دلار فروشی رو آورده اند.
خسرونیا ادامه داد: درآمد پزشکان نسبت به کارمندان و کارگران در یک دهه اخیر رشد بسیار کمتری داشته و به همین نسبت علاقه به رشته پزشکی و طبابت در کشور از بین رفته است. اغلب پزشکان باید با درآمد اندک زندگی کنند و هر سال هم باید مبلغ زیادی را به اداره مالیات و بیمه پرسنل پرداخت کند.
وی گفت: بسیاری از پزشکان حتی پزشکان متخصص و فوق تخصص به علت مشکلات مالی از کشور مهاجرت کرده‌اند. در سه سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار پزشک از کشور مهاجرت کرده‌اند.
خسرونیا افزود: این مشکلات باعث شده با اینکه در سال‌های اخیر تعداد زیادی دانشجوی پزشکی در کشور تربیت و فارغ التحصیل شده‌اند و ظرفیت رشته‌های پزشکی بیش از حد معمول شده است اما باز هم در اکثر مناطق کشور با کمبود پزشک مواجه هستیم. اگر مسئولان هر چه زودتر برای رفع این مشکلات اقدام نکنند، آینده پزشکی کشور و سلامت مردم با مخاطرات بسیار جدی مواجه می‌شود.
سی و سومین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، از ۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایرج خسرونیا، پزشکان، جامعه پزشکی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهداشت و سلامت
V
آرشیو