حذف ۸۳ میلیون شغل در جهان تا ۴ سال آینده

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: نیمی از کار‌ها و ماهیت شغل‌ها در آینده تغییر می‌کند و با حجم وسیعی از مشاغل نو مواجه می‌شویم.
حذف ۸۳ میلیون شغل در جهان تا ۴ سال آینده
1402/03/18 - 13:29
تاریخ و ساعت خبر:
149299
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نهضت ملی مهارت‌آموزی بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب شکل گرفته است و ضروری است در مسیری همچون گام اول انقلاب که نهضت سوادآموزی به فرمایش امام راحل ایجاد شد، گام برداریم، زیرا پایه‌های ارتقاء توان سرمایه‌های انسانی از راه مهارت آموزی محقق می‌شود.
حسینی‌نیا گفت: وضعیت کار در جهان آینده حاکی از این است که نیمی از کار‌ها و ماهیت شغل‌ها در آینده تغییر می‌کند و با حجم وسیعی از مشاغل نو مواجه می‌شویم که نیازمند کسب مهارت در آن هستیم.
وی افزود: با توجه به آمار مجمع جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۲۸ یعنی در ۴ سال آینده ۸۳ میلیون شغل در جهان حذف و ۶۳ میلیون شغل با تأثیر از هوش مصنوعی ایجاد می‌شود و در صورتی که برنامه‌ریزی در جهت آموزش‌های متناسب با مشاغل آینده و آینده مشاغل نداشته باشیم درصد بالایی از بیکاری سهم ما می‌شود.
حسینی نیا با بیان اینکه برنامه‌ریزی، توسعه و ابتکارات حوزه مهارت‌آموزی در دنیا تا سال ۲۰۲۸ دارای شتاب معناداری است گفت: حرکت به‌سمت تقاضامحوری، کیفیت‌محوری، پیامدسنجی، ارتقاء مهارت شاغلین، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مربیان و ارتقاء کارایی و اثربخشی از مهمترین پروژه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.
وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی لازم جهت تربیت نیروی ماهر متناسب با نیاز بازار کار را دارد و اسناد بالادستی در خصوص توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور وجود دارد که ضروری است که موارد لازم در قوانین مهارتی اجرا شود.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت ورود آموزش‌های مهارتی کنار تولید تاکید کرد و گفت: باید بنگاه‌های اقتصادی، شرکای اجتماعی، دستگاه‌های دولتی کنار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مسئولیت اجتماعی خود را در توسعه آموزش‌های مهارتی انجام دهند.
حسینی‌نیا گفت: شاغلین آینده و افراد جویای اشتغال مخاطبین گروه‌های ۱۹ گانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند که ۷۲ درصد ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان با تکیه بر ظرفیت‌های شرکای اجتماعی و ۲۸ درصد آن با اعتبارات دولتی انجام می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فنی و حرفه ای،اجتماعی،مشاغل
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو