شبکه‌های اجتماعی خواب طبیعی را ساعت‌ها به تاخیر می‌اندازند

یک مطالعه جدید نشان داده است که رسانه‌های اجتماعی بر خواب آرام افراد عادی تأثیر منفی می‌گذارند؛ به ویژه وقتی بلافاصله قبل از خواب استفاده شوند.
شبکه‌های اجتماعی خواب طبیعی را ساعت‌ها به تاخیر می‌اندازند
1402/03/19 - 10:39
تاریخ و ساعت خبر:
149303
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مطالعه‌ای جدید نشان داده است که ارسال هر گونه محتوا در شبکه‌های اجتماعی درست قبل از خواب می‌تواند فرد را تا ۳ ساعت متوالی بیدار نگه دارد.
محققان بیش از ۵۱۰۰۰ پست کاربر Reddit را از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ ردیابی کرده اند، با این هدف که بدانند زمان ارسال مطالب در مدت زمان اقامتشان در سایت چه تاثیری دارد.
رنگ آبی شبکه‌های اجتماعی یا نور‌های صفحه گوشی ممکن است ریتم شبانه روزی فرد را مختل کند و باعث اختلال در عملکرد او شود و مانع از پاسخگویی او به خواب شود.
محققان بیش از ۲۳۶ میلیون پست را در ۱۶ سال گذشته تجزیه و تحلیل کردند و با دانستن این که چه تعداد پست بعد از زمان خواب کاربر ارسال شده تند، دریافتند که احتمال این که کاربران یک تا ۳ ساعت قبل از خواب معمولی یا عادی خود باقی بمانند، بیشتر است.
این مطالعه نشان داد که انتشار مکرر مطالب قبل از زمان خواب معمول ممکن است فرد را بعد از زمان خواب معمولی خود حدود یک تا ۳ ساعت مداوم بیدار نگه دارد؛ به این معنی که اگر قبل از خواب از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند، این مطالب می‌توانند باعث "بی خوابی" برای فرد شوند.
این مطالعه پزشکی نشان داد که رنگ آبی شبکه‌های اجتماعی یا چراغ‌های صفحه گوشی ممکن است ریتم ساعت بیولوژیکی انسان را مختل کنند و باعث اختلال در عملکرد آن شوند و از پاسخ دادن به خواب جلوگیری کنند که باعث بی خوابی می‌شود.
این مطالعه تاکید کرده است که مرور رسانه‌های اجتماعی بلافاصله قبل از خواب، به‌ویژه زمانی که افراد در رخت خواب هستند یا در رخت خواب دراز کشیده‌اند، از خوابیدن آن‌ها به مدت ۳ ساعت و از چرخه طبیعی خواب بدن جلوگیری می‌کند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پزشکی،درمان،سلامت
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو