گوگل موافق دورکاری دائمی نیست

گوگل انتظارات خود از کار حضوری کارمندانش در این شرکت را روشن کرد.
گوگل موافق دورکاری دائمی نیست
1402/03/20 - 10:39
تاریخ و ساعت خبر:
149318
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - اکنون که چند سال از زمانی که کارمندان اداری در سراسر جهان ناچار شدند به کار از خانه بپردازند، گذشته است، بسیاری از شرکت‌ها، مزایای دورکاری را حذف کرده و از کارکنان خود می‌خواهند حداقل چند روز در هفته به محل کار برگردند.
هر چند گوگل به اندازه شرکت‌های آمازون و متا در خصوص بازگشت به وضعیت عادی، صریح نبوده است، با این حال، این غول اینترنتی انتظارات خود را روشن کرده است.
بخش‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف گوگل، پیام‌های مختلفی دادند که بدترینشان، بخش "گوگل کلود" بوده است. از یک سو، از کارکنان خواسته شد به مدت ۳ روز در هفته، به صورت حضوری کار کنند، اما از سوی دیگر، تعداد روز‌ها به دو روز کاهش پیدا کرد، زیرا این شرکت، فضای اداری را تعدیل کرده و سیستم جنجالی "میز اشتراکی" را معرفی کرده است.
جدیدترین پیام داخلی گوگل به این مضمون بوده است: می‌دانیم که تعدادی از افراد، به دلایل خوب و همچنین از آنجا که همه ما خود را با پاندمی وفق دادیم، به دورکاری کامل مشغول شدند. برای آن دسته از افرادی که دور کار هستند و نزدیک دفتر گوگل زندگی می‌کنند، امیدواریم که تغییر به یک برنامه کار ترکیبی را مد نظر قرار دهند. دفاتر ما جایی است که شما بیشترین ارتباط را با جامعه گوگل خواهید داشت. از این پس، ما درخواست‌های جدید دورکاری را تنها بر اساس استثناء مورد بررسی قرار خواهیم داد.
یکی از متداولترین پیام‌هایی که در ماه‌های اخیر همزمان با اقدام شرکت‌های بزرگ فناوری برای تغییر روند دورکاری، مورد استفاده قرار گرفته، این بوده است که بهره وری و همکاری معمولا به صورت حضوری بهتر است، زیرا همکاران می‌توانند خودجوش‌تر باشند و نیازی به برنامه ریزی جلسات مجازی وجود ندارد.
با وجود این که گوگل به طور مداوم، نرم افزار کنفرانس ویدیویی "گوگل میت" را بهبود می‌دهد، در واقع، خود گوگل اکنون اتکا به چنین ابزار‌های جلسه مجازی را کاهش داده و پیام متضادی به شرکتها، سرمایه گذاران و کارکنان سراسر جهان ارسال کرده است و این حقیقت که بسیاری از شرکت‌های دیگر، اکنون کار حضوری بیشتری را طلب می‌کنند، به معنای آینده مبهم برای دورکاری است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتها پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
گوگل،فناوری،اطلاعات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سبک زندگی
V
آرشیو