پاسخ به ۹ سؤال پرتکرار متقاضیان "طرح کالابرگ الکترونیک"

با آغاز طرح کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خرداد ماه امسال، وزارت رفاه به برخی از سؤالات پرتکرار در این طرح پاسخ داد.
پاسخ به ۹ سؤال پرتکرار متقاضیان
1402/03/20 - 12:10
تاریخ و ساعت خبر:
149349
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از سوی دولت از 13 خرداد ماه به‌صورت سراسری آغاز شده است.
در حال حاضر این طرح آزمایشی افزایش 20 درصدی یارانه‌های اعتباری برای سه دهک اول جامعه از جمله مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال اجراست و یک ماه زودتر می‌توانند مبلغ یارانه را از طریق خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی خرج کنند.
علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: جمعیت سه دهک اول 24 میلیون نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار خانوار (معادل حدود 8.5 میلیون نفر یعنی جمعیت یک دهک) تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که این گروه، یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند و سایر دهک‌ها 300 هزار تومان یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. این طرح سرپرست‌محور و متمرکز بر یارانه است و درصدد جبران اثر تورم در سفره خانوارهاست همچنین به‌هیچ‌وجه یارانه نقدی قطع نخواهد شد، شرکت در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است.
وی عنوان کرد: فقط خانوارهایی که در دهک اول تا سوم قرار دارند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به‌ازای هر نفر 400 هزار تومان است، مشمول افزایش 20درصدی اعتبار خرید هستند، این اعتبار زمانی قابل‌ استفاده است که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از 11 گروه کالایی خرید کند.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از 11 گروه کالایی شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج، حبوبات و گوشت گوساله خرید کند، به‌عبارتی شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از 70 درصد یارانه (معادل 320 هزار تومان) به‌ازای هر نفر است.
با توجه به اجرای این طرح، برخی از سؤالات مطرح‌شده از سوی مخاطبان در این زمینه از سوی وزارت رفاه پاسخ داده شده که در ادامه آمده است:
ـ چه‌کسانی مشمول دریافت اعتبار می‌شوند؟
خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان مربوطه افتتاح شده، مشمول دریافت یارانه هستند.
ـ چه‌کسانی مشمول دریافت افزایش 20درصدی یارانه/ اعتبار می‌شوند؟
فقط خانوارهایی که در دهک 1 تا 3 قرار دارند و مبلغ یارانه دریافتی آنها به‌ازای هر نفر 400 هزار تومان است، مشمول افزایش 20درصدی اعتبار خرید هستند و این اعتبار زمانی قابل استفاده است که خانوار حداقل 70 درصد یارانه نقدی خود را به‌صورت کالابرگ الکترونیک از 11 گروه کالایی خرید کند.
ـ چطور می‌توانم از افزایش یارانه 20 درصدی استفاده کنم؟
فقط در صورتی می‌توانید از افزایش 20 درصدی استفاده کنید که 70 درصد از مبلغ کل یارانه پرداختی را از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کنید و در صورت عدم خرید کالابرگی همان یارانه 400 هزار تومانی را در زمان مقرر دریافت خواهید کرد.
ـ آیا افزایش 20درصدی یارانه را می‌توانم به‌صورت نقدی دریافت کنم؟
خیر؛ امکان برداشت نقدی افزایش 20درصدی وجود ندارد و فقط قابل استفاده به‌صورت خرید 11 گروه کالایی در فروشگاه‌های مجاز طرح کالابرگ الکترونیک است.
ـ من مشمول دریافت بوده‌‌ام اما اعتبار را دریافت نکرده‌ام؟
پس از نصب برنامه کاربردی "شما" نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام کنید. خانوار‌هایی که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آن‌ها در استان مربوطه افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند.
ـ من مشمول دریافت یارانه نیستم، با این وضع باید چه کنم؟
اگر در فروردین ماه سال جاری یارانه دریافت نمی‌کردید جهت ثبت‌نام به سامانه www.my.gov.ir مراجعه کنید. در صورتی که یارانه‌بگیر بوده و حذف شده‌اید، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.
ـ مبلغ اعتبار چقدر است؟
در زمان حاضر مبلغ اعتبار به‌میزان یارانه دریافتی خانوار است.
ـ اعتبار در حساب کدام‌یک از اعضای خانوار شارژ شده است؟
اعتبار به سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.
ـ اعتبار به کدام حساب سرپرست خانوار واریز شده است؟
اعتبار به حساب بانکی واریز نمی‌شود، این اعتبار به‌روی کد ملی شارژ می‌شود. با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.
تسنیم
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طرح کالابرگ الکترونیک،هدفمندسازی یارانه‌ها،امور اقتصادی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو