هشدار وزارت بهداشت درباره مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی

معاون تعالی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به خطرات مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی، گفت: عده‌ای که پزشک نیستند، در این حوزه دخالت کرده و موجب مرگ عده‌ای شده‌اند؛ لذا با قوه قضائیه وارد گفتگو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی، حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.
هشدار وزارت بهداشت درباره مراجعه به افراد فاقد صلاحیت در حوزه طب ایرانی
1402/03/20 - 12:11
تاریخ و ساعت خبر:
149350
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - دکتر حسین رضایی‌زاده - معاون تعالی دفتر طب ایرانی درباره برگزاری اولین جلسه شورای سیاست گذاری طب ایرانی و مکمل سازمان نظام پزشکی گفت: شورای سیاستگذاری پیرو تشکیل دبیرخانه طب ایرانی و مکمل در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی تشکیل شد.
وی افزود: توجه سازمان نظام پزشکی به موضوع طب ایرانی و مکمل به عنوان یک نیاز واقعی و عمومی مردم و جامعه برای اولین بار بود که اتفاق افتاد.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی خاطرنشان کرد: مسائلی که پیرامون آموزش و پژوهش و حواشی صنفی که در جامعه وجود دارد نیازمند ساماندهی و هدایت و مدیریت بود که خوشبختانه با همکاری نهادهای ذیربط و وزارت بهداشت دبیرخانه‌ای در سازمان نظام پزشکی به عنوان دبیرخانه طب ایرانی و مکمل تشکیل شد.
رضایی‌زاده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه از کمیسیون بهداشت مجلس، پزشکی قانونی، قوه قضائیه و انجمن‌های علمی مرتبط با طب ایرانی و طب‌های مکمل در این دبیرخانه حضور دارند افزود: این دبیرخانه اولین جلسه را به شکل رسمی در سه حوزه آموزشی، پژوهشی و خدمات صنفی برای تعیین اولویت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، تشکیل داد. قرار بر این است که خدمات مورد نیاز مردم در این زمینه به صورت علمی و منطقی حمایت شود تا مردم دسترسی آسان‌تری داشته باشند و سوء استفاده‌هایی که بعضا از سلامت مردم در این زمینه می‌شد نیز به حدأقل ممکن برسد.
معاون تعالی دفتر طب ایرانی با بیان اینکه ما مردم را نسبت به خطرات و مراجعات غیرعلمی به افراد فاقد صلاحیت در زمینه طب ایرانی و مکمل آگاه می‌کنیم، گفت: خیلی از افراد که پزشک نیستند و اجازه دخالت در امر درمان را ندارند در این حوزه دخالت کرده و حتی موجب مرگ عده‌ای شدند لذا با قوه قضائیه وارد گفتگو شدیم تا ضمن تقویت عوامل بازدارندگی حقوق آسیب دیدگان را نیز استیفا کنیم.
ایسنا
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
وزارت بهداشت،طب ایرانی،پزشکی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو