مسئول تعلیم و تربیت سپاه خوزستان تاکید کرد:

لزوم تبیین جایگاه ولایت در جامعه توسط زنان / غدیر یعنی تبیین یک روش تربیتی برای افراد جامعه

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: اهتمام و توجه پیامبر به مشارکت زنان در بیعت با امام علی(ع) و نیز تبیین مسئله غدیر خم از سوی حضرت زهرا(س)نشان دهنده لزوم همت و تلاش زنان جامعه ما نسبت به تبیین جایگاه امامت و ولایت است. قوام خانواده به وجود زن است. نقش مادران در تربیت ولایی فرزندان چنان بی بدیل و محوری است که جز او هیچ یک از اعضای خانواده نمی تواند این نقش را ایفا کند.
لزوم تبیین جایگاه ولایت در جامعه توسط زنان / غدیر یعنی تبیین یک روش تربیتی برای افراد جامعه
1402/04/18 - 11:02
تاریخ و ساعت خبر:
150668
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین امین ذوالفقاری در خصوص نقش زنان در ماندگاری واقعه غدیر خم در جامعه با بیان اینکه این روز به روایت علی بن موسی الرضا(ع) در آسمان ها مشهورتر است تا در زمین، اظهار کرد: روز غدیر خم، تنها روزی است که به اسامی متعددی از جمله میثاق ماخوذ، عهد معهود و روز سرور عالمیان نام گذاری شده و اینها عناوینی هستند که نشان از عظمت، ابهت و جایگاه رفیع امامت و ولایت دارند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم به چهار مقام امامت و ولایت، نبوت و رسالت منتصب بودند که با ختم نبوت ایشان، دو مقام ولایت و امامت به وجود امیر مومنین(ع) اعطا شد، افزود: جایگاه معنوی ولایت و جایگاه سیاسی اجتماعی امامت که هدایت و رشد افراد جامعه و تاثیرگزاری معنوی بر تکوین عالم را دارد از حضرت محمد(ص) به امام علی(ع) به ارث رسیده است.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در خصوص غدیر خم، نقش زنان در این واقعه و توسعه فرهنگ ولایت و امامت است، توضیح داد: در راه بازگشت از حجه الوداع، پس از بیعت هزاران نفری مردها با پیامبر اکرم، نوبت به زن ها رسید. حضرت محمد(ص) دستور دادند سطل آبی بیاورند، دست امیر المومنین را در سطل آب بزنند و خارج کنند و سطل آب را ببرند و بین زنان بچرخانند تا زنانی که می خواهند با علی(ع) بیعت کنند در این سطل دست برده و اینگونه بیعت خود را اعلام کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری ادامه داد: در واقعه غدیرخم ، زن ها به عنوان نیمی از قشر جامعه دیده شدند. نقش بانوان بعد از این ماجرا هم ادامه داشت تا جایی که بعد از رحلت پیامبر که مسئله غدیر نادیده گرفته شد حضرت زهرا (س) در مسجد حضور پیدا کردند و مسئله غدیر خم را با آن خطبه معروفشان یادآوری کردند و در خصوص اهمیت ولایت برای جمعیت حاضر سخنرانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: با اینکه سیره حضرت فاطمه (س) پرده پوشی و رعایت حریم محرم و نامحرم بود اما در مسئله تبلیغ امامت و ولایت و تبیین واقعه غدیر ضرورت و مصلحت را در تبلیغ دانستند و با حفظ شئونات دینی به خطابه پرداختند.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ولی عصر(عج) خوزستان افزود: زمانی که سخنرانی حضرت زهرا(س) افاقه نکرد، ایشان به در خانه تک تک خواص و نخبگان جامعه اسلامی آن زمان رفتند. برخی ها در را باز کردند و برخی ها امتناع کردند اما حضرت زهرا(س) دست از تبیین برنداشتند.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالفقاری گفت: غدیر معرفی امیر المومنین نیست، غدیر صرفا انتصاب امام علی(ع) به این مقام و منصب نیست بلکه غدیر تبیین روش تربیت افراد جامعه است. ولایت، یک مدل اداره و تربیت جامعه اعم از بُعد فردی، خانوادگی و بُعد اجتماعی است که اسلام و تشیع آن را ابداع کردند، لذا خداوند در آیه شریفه "فان لم تفعل فما بلغت رسالته" به پیامبر فرمودند که تمام رسالت و دین مبین وابسته به مسئله ولایت است.
وی با اشاره به اینکه اربعین، ظهور و بروز ولایت جامعه اسلامی است، بیان کرد: وقتی ولایت در جامعه اسلامی ظهور و بروز پیدا می کند، می شود واقعه اربعین که هیچکس با دیگری دعوا ندارد و همه افراد، همفکر و هم مسیر و هم آرمان و هم هدف اند. رزمایش های کمک مومنانه جهادگران در جریان بیماری کرونا، به هم پیوستگی میلیون ها نفر در روز 22 بهمن تا حضور گسترده مردم در شبهای ماه رمضان و اعتکاف همان روح ولایی است که در جامعه محقق شده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
زنان و ولایتمداری ، تربیت دینی ، مادران و تربیت نسل ولایتمدار
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو