پرچمداران حریم عفاف و حجاب در مشهد تقدیر شدند

مراسم تجلیل و تقدیر از فعالان حریم عفاف و حجاب در تالار شهر مشهد با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، معرفی الگوهای برتر و قدردانی از زحمات فعالین عفاف و حجاب در سطح استان با تقدیر از ۱۵ نفر از پرچم داران حریم عفاف و حجاب همراه با سخنرانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) باموضوع تبیین عفاف وآثار آن در خانواده و با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری برگزار شد.
پرچمداران حریم عفاف و حجاب در مشهد تقدیر شدند
1402/04/26 - 18:24
تاریخ و ساعت خبر:
151188
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خراسان رضوی؛ مراسم تجلیل از فعالان حریم عفاف و حجاب در تالار شهر مشهد با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، معرفی الگوهای برتر و قدردانی از زحمات فعالین عفاف و حجاب در سطح استان با تقدیر از ۱۵ نفر از پرچم داران حریم عفاف همراه با سخنرانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) باموضوع تبیین عفاف وآثار آن در خانواده و با حضور مسئولین استانی و مدیران شهری برگزار شد.
علی اکبر افراسیابی، جانشین سپاه امام رضا(ع) در سخنرانی خود در این مراسم اظهار کرد: حجاب و عفاف از قوانین محکم جمهوری اسلامی است و ما ملزم به انجام آن هستیم که خداوند نیز ما و تمامی انسان‌ها را به انجام آن سفارش کرده است.
وی تصریح کرد: امر به معروف از جمله وظایف دینی و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و دین است و ما به نوبه خود تلاش می‌کنیم اقدامات موثری در این عرصه انجام دهیم.
افراسیابی تاکید کرد: شما هر دستگاهی که بخرید دفترچه راهنمایی دارد تا با ابعاد مختلف و کارایی آن آشنا شوید، خالق انسان نیز برای او دفترچه راهنمایی به نام قرآن در نظر گرفته است، اگر سعادت دنیا و آخرت را طالب باشیم و هر انسانی به عنوان هویت ذاتی خود توجه کند خواهد دید برای طی مسیر انسانیت به این دفترچه راهنما نیاز دارد و باید به آن مراجعه کند.

ضرورت توجه به حوزه شناختی حجاب
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در این مراسم بیان کرد: دانستن و شناختن زمینه پذیرش یک موضوع است و اگر اتفاق بیفتد گرایش به آن پیدا می‌کنیم و در نهایت انجامش می‌دهیم و این روند در موضوع حجاب و گسترش آن در جامعه صادق است.
علی غلامی با بیان اینکه در مسئله حجاب چقدر حجاب مبتنی بر گرایش و شناخت وجود دارد، تصریح کرد: هنوز در مسئله شناختی در کشور مشکل داریم، آنچه مسئله شناختی امروز در میان زنان و اذهان عمومی وجود دارد با مسئله ۱۰سال گذشته متفاوت است و تبیین آیه حجاب چالش ذهنی زن امروز نیست و سوالات مبنایی دیگری را مطرح می‌کند، بنابراین ابتدا باید بدانیم مسئله چیست تا بر اساس آن به مرحله شناخت و تصمیم گیری برسیم.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: برای زمینه سازی زیست اجتماعی و زیست عفیفانه با توجه به قوانین جمهوری اسلامی نیاز به حمایت دستگاه‌ها و حضور گسترده فعالان حوزه عفاف و حجاب داریم.
وی در ادامه افزود: به عنوان مثال هزینه یک لباس مناسب و زمانی که باید صرف خرید شود از سوی کسی که علاقمند به پوشش اسلامی است بسیار بالاست بنابراین لازم است به صورت دوره‌ای و منظم نمایشگاهی که محصولات زیست عفیفانه را ترویج می‌کنند برگزار شود.
غلامی، خاطرنشان کرد: حجاب در اسلام دلایل فردی، خانوادگی و اجتماعی دارد که در هر بخش، از بروز برخی آسیب‌ها جلوگیری می‌کند، در بعد اجتماعی به مبحث آرامش و امنیت اجتماعی می‌پردازد، زندگی اجتماعی به این معناست که از یک سری حقوق شخصی باید بگذریم و یک سری قوانین کلی را بپذیریم.

بازار‌های تخصصی حجاب و عفاف در مشهد راه اندازی شود
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه شهرداری می‌تواند در زمینه کارکنان و شهروندان به موضوع حجاب و عفاف ورود کند، افزود: دو مصوبه سال گذشته در شورای ششم با موضوع واگذاری تابلو‌های تبلیغاتی به ستاد امر به معروف و مباحث فرهنگی و ترویجی حوزه حجاب و عفاف و الزام شهرداری به حمایت از آن و راه اندازی بازار‌های تخصصی عفاف و حجاب در سطح شهر تصویب شد.
فاطمه سلیمی با اشاره به اینکه اجرای درست این مصوبات نیاز به پیگیری دارد و شهرداری باید در انجام آن کوشاتر عمل کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مصوبات، امسال در هفته عفاف و حجاب، اکران‌های شهری در راستای تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب و برپایی نمایشگاه‌هایی با عنوان زیست عفیفانه در سطح شهر برگزار شده است که محصولات حجاب را در آن عرضه می‌کنند.

زیست عفیفانه مسئله مهم امروز در جامعه است
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در این مراسم بیان کرد: با توجه به اینکه زیست عفیفانه به طور ویژه در سال گذشته کاهش داشته و در عین حال یکی از مهمترین مسائل در جامعه است سعی کردیم به صورت تخصصی آن را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و تربیتی و حتی امنیتی و روانی اجرا کنیم که این اقدامات در طول سال انجام می‌شود.
رویا حیدرزاده با تاکید بر این مطلب که بسیج لایه ارتباطی میان مردم و دستگاه‌های دولتی است، تصریح کرد: سعی کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود مردمی استفاده کنیم و در زمینه زیست عفیفانه روند رو به ارتقا داشته باشیم و میان این افراد، در حال شبکه سازی و ایجاد ساختار سازمانی هستیم.
حیدرزاده، افزود: این مراسم با هدف تکریم و تجلیل از فعالان و کنشگران زیست عفیفانه که آثار شاخص پژوهشی، عملیاتی و اجرایی در سطح شهر، استان و کشور داشتند برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این افراد سال‌هاست فعال و مروج حوزه عفاف تحت عنوان "پرچمداران حریم عفاف" هستند، تاکید کرد: تقویت انگیزه و تجدید پیمان کنشگران عفاف و حجاب و تجلیل از ۱۵ فعال شاخص در سطح مشهد و استان از برنامه‌های شاخص این مراسم است که برخی از آن‌ها به عنوان شاخص کشوری مطرح شدند.
لازم به ذکر است که مراسم تقدیر و تجلیل از فعالان عفاف و حجاب به همت بسیج جامعه زنان خراسان رضوی و با مشارکت شهرداری مشهد در تالار شهر با حضور فعالان استانی و کشوری حوزه عفاف و حجاب با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد و در این مراسم از ۱۵ فعال برجسته در زمینه حجاب و عفاف تقدیر شد.
انتهای پیام/ خبرنگار دوست حصار

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تجلیل از فعالان حریم عفاف و حجاب، مشهد مقدس، هفته عفاف و حجاب ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو