زخم های سیاسی عاشورا بر پیکره ضد انقلاب

قریب به دو دهه است که در بهبوهه محرم موجی از تناقض گویی و حرافی علیه وقایع عاشورا در رسانه های غربی شکل گرفته است با هدف تنزل این حماسه بزرگ و سپردن آن به دست سنت ها و خرافات با چاشنی نژاد پرستی و قائل شدن تاریخ مصرف برای این حرکت تمدنی بزرگ که در عصر حماسه عاشورا، هدفی جز ترمیم چهره مخدوش شده اسلام که توسط حاکمان عصر ره داده بود نداشته است.
زخم های سیاسی عاشورا بر پیکره ضد انقلاب
1402/05/10 - 09:00
تاریخ و ساعت خبر:
151859
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - شهره پوررمضان در یاداشتی به مناسبت ایام سوگواری سيد و سالار شهیدان نوشت، بدون شک جامعه ایرانی از حربه های سیاسی شبکه های معاند لندن نشین و سکولارهای داخلی مبتنی بر ضدیت با فلسفه عاشورا و سیاسی شدن آن؛ آگاهی جامعی دارند. قریب به دو دهه است که در بهبوهه محرم موجی از تناقض گویی و حرافی علیه وقایع عاشورا در رسانه های غربی شکل گرفته است با هدف تنزل این حماسه بزرگ و سپردن آن به دست سنت ها و خرافات با چاشنی نژاد پرستی و قائل شدن تاریخ مصرف برای این حرکت تمدنی بزرگ که در عصر حماسه عاشورا، هدفی جز ترمیم چهره مخدوش شده اسلام که توسط حاکمان عصر ره داده بود نداشته است.
تمرکز جدی روی مفاهیم "عقل گرایی مفرط" و "فردگرایی" که شاخص های فرهنگی مدرن هستند حربه های جدیدی برای مبارزه با نهضت عاشورا تلقی می شود، به این معنا که از حیث عقلی نمی توان برای اعراب و حوادث این قوم آن هم در تاریخ بالای هزار و چند صد سال در عصر مدرن اشک ماتم ریخت! متمرکز شدن روی نژاد ایرانی و حوادث تاریخی آن که البته در نود درصد موارد از غرب زدگی سر در می آورد توصیه این رسانه ها به جوانان و اقشار مختلف جامعه ایرانی است.
مضحک تر از همه ی این هجمه های بی اساس، ادعای پوچ نقض حقوق کودکان در ایام عزاداری در هیات ها و مناسک است با این توجیه که شادی و نشاط را از کودکان می گیرد و ذهنیت آنها را مشغول به حوادثی می کند که ورای سن کودک است!!! البته بدون وقفه این سوال به ذهن متمرکز می شود که آشنایی کودکان با داستان عاشورا و وقایع آن مضحک است یا آشنایی کودک با مسائل جنسی و هم جنس گرایی از سنین طفولیت !؟ چه منفعتی برای کودکان در شناخت مباحث جنسی از آغاز طفولیت وجود دارد جز اینکه تخلیه روانی جدید مقامات سیاسی غرب به جهت عدم موفقیت در فروپاشی ایران است و جز اینکه نوعی جنگ روانی برای بیمار کردن فرهنگ کشورهای مسلمان به ویژه ایرانیان می باشد؟
خودم و دوستان و فرهیختگان را به مطالعه بیشتر فلسفه عاشورا دعوت می کنم، این حق جامعه ایرانی است که بداند عدالت و حماسه، تاریخ مصرف نداشته و اصولی که ذاتی جامعه شده است را نمی توان محدود به زمان و مکان قرار داد، حائز اهمیت است که بدانیم نو اندیشان مسلمان در قرن بیستم به ویژه در دهه چهل و پنجاه شمسی چگونه با فهم زبان جامعه، اسلام را به عنوان یک دین مترقی که قابلیت تطبیق با زمان و مکان دارد را به جوانان و جریان های متاثر از غرب و شرق معرفی کردند. شخصیت های بارزی چون آیت الله طالقانی، استاد مطهری و سایر نواندیشان روشنفکر و مسلمان و مذهبی با زدودن زنگار از چهره اسلام که به بهانه مدرن شدن جامعه ی ایرانی به حاشیه رفته بود نقش قابل تاملی در حفظ تاریخ تمدنی اسلام عزیز داشته اند. این رسالت امروز برای تمامی فرهیختگان و نخبگان مذهبی جامعه باز تعریف می شود.
پایان پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
عاشورا، ضدانقلاب، زخم های سیاسی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گیلان
V
آرشیو