مدل جدید رسانه های لندن نشین از عاشورا

استفاده ابزاری از فلسفه عاشورا که با هدف مبارزه با تحریف اسلام رخ داده بود در این رسانه جای خود را به مبارزه برای رهایی از اسلام داده است. وجود مکرر کارشناسانی که در این شبکه ها به مخاطب می آموزند که چطور هم از طریق پوشش های غیر معمول و هم سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی، این عزاداری ها را به تشنج بکشانند.
مدل جدید رسانه های لندن نشین از عاشورا
1402/05/15 - 07:00
تاریخ و ساعت خبر:
152140
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان : شهره پوررمضان در یادداشتی نوشت، بیش از یک دهه با نزدیک شدن به ماه محرم رسانه های لندن نشین موج جدیدی از تناقض گویی علیه فلسفه عاشورا و محرم را آغاز می کردند از پررنگ کردن نگاه نژاد پرستی و عرب پرستی تا تاریخی جلوه دادن و کهنه پرستی این واقعه مهم برای مسلمانان و به ویژه ایرانیان. در تقابل با این نگاه، تمام تلاش خود را متمرکز بر تغییر ذهنیت ایرانیان برای بازگشت به ایران‌ ماقبل اسلام می کردند.
توجیه این رسانه ها در حمایت از آریایی پرستی و ایران خواهی منهای اسلام، یک رویه معمول چندین ساله بود زیرا می دانستند مسیر مبارزه با استبداد غرب علیه کشورهای جهان به ویژه خاورمیانه از فلسفه روشنگری عاشورا می گذرد. به همین سیاق مبارزه چندین و چندساله با اسلام خواهی ایرانیان در این شبکه ها در اوج بوده است با این هدف که باید از اسلام عبور کرد تا جامعه ای آزاد طراحی شود!
اما تغییر جهت این شبکه ها در چند روز گذشته از عدم پخش حضور میلیونی ایرانیان در این ایام به پخش برخی صحنه های عزاداری که توام با رویه‌های انتقادی و هنجار شکنانه بوده تغییر مسیر داد! موضوع حائز اهمیت اینجا بود که اتاق فکر این شبکه ها متوجه شدند بعید است که بتوان امواج عاشورا طلبی ایرانیان را محصور کرد پس باید با اجیر کردن برخی مهره های خود به هیئت ها و دسته جات عزاداری وجهه عاشورایی آن را به شیطنت های سیاسی آلوده کرد. به همین جهت بر خلاف سالهای گذشته شاهد پخش برخی دسته جات عزاداری بودیم که در آن شعارها و رفتارهای غیرهنجاری به وضوح دیده می شد.
اگرچه میزان این هنجارشکنی ها معدود بود اما دستاویز مهمی برای این شبکه ها شد تا در تبلیغات رسانه ای خود از عاشورا به عنوان ابزاری برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده کنند. استفاده ابزاری از فلسفه عاشورا که با هدف مبارزه با تحریف اسلام رخ داده بود در این رسانه جای خود را به مبارزه برای رهایی از اسلام داده است. وجود مکرر کارشناسانی که در این شبکه ها به مخاطب می آموزند که چطور هم از طریق پوشش های غیر معمول و هم سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی، این عزاداری ها را به تشنج بکشانند.
مجموع این کنشگری ها برای سوء استفاده از این ایام ثابت می کند باید بیش از سالهای گذشته مراقب دسیسه های این رسانه ها به ویژه برای ایام اربعین بود.‌
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
رسانه های معاند، عاشورا ستیزی تحریف اسلام، رهایی از اسلام،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو