وزارت بهداشت اعلام کرد؛

شکایت از بهداشت نانوایی ها ۴۸ ساعته رسیدگی می شود

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: رسیدگی به شکایات مردم از بهداشت نانوایی ها، ظرف ۴۸ ساعت انجام می شود.
شکایت از بهداشت نانوایی ها ۴۸ ساعته رسیدگی می شود
1402/05/28 - 14:46
تاریخ و ساعت خبر:
162619
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، روز جمعه به همراه مدیران حوزه بهداشت از یک نانوایی سنتی در تهران بازدید کرد.
معاون وزیر بهداشت، با اشاره به سرانه مصرف ۱۲۰ کیلوگرمی آرد گندم در ایران، گفت: این سرانه تقریباً ۲ برابر متوسط جهانی است و از همین رو، توجه به سلامت نان و بهداشت نانوایی، از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرشیدی، از نان به عنوان قوت غالب در کشور نام برد و افزود: یکی از نکات مهم در پخت نان، میزان استفاده از نمک است که با بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشارخون، ارتباط مستقیم دارد.
جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نیز با اشاره به فعالیت ۶ هزار بازرس بهداشتی در کشور، گفت: هر نانوایی به طور میانگین یکبار در ماه مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد.
وی افزود: مردم می‌توانند برای اعلام شکایت خود از بهداشت نانوایی‌ها، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مطمئن باشند ظرف ۴۸ ساعت، موضوع بررسی و رسیدگی می‌شود.
جندقی گفت: تمیز بودن محیط نانوایی، رعایت بهداشت فردی کسانی که در نانوایی کار می‌کنند و مواردی از این قبیل، می‌بایست مورد توجه مردم قرار بگیرد.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: استفاده از جوش شیرین و نمک، دو موضوع مهم در پخت نان است که در بازرسی‌ها به آنها توجه و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نانوایی، بهداشت محیط، جعفر جندقی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
حقوق و قضایی
V
آرشیو