واکنش دانشگاه هنر به حذف دو رشته پرمتقاضی از دفترچه کنکور هنر

در پی انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند که این اتفاق موجب نگرانی متقاضیان این دو رشته پرمخاطب گروه آزمایشی هنر شد
واکنش دانشگاه هنر به حذف دو رشته پرمتقاضی از دفترچه کنکور هنر
1402/05/31 - 15:08
تاریخ و ساعت خبر:
162788
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در پی انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که برای آزمون عملی رشته‌های هنر شرکت کرده بودند، با حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» دانشگاه هنر در دفترچه مواجه شدند که این اتفاق موجب نگرانی متقاضیان این دو رشته پرمخاطب گروه آزمایشی هنر شد. در این راستا معاون آموزشی دانشگاه هنر با تاکید بر اشتباه بودن حذف دو رشته «مجسمه سازی» و «سینما» از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان، گفت: این اشتباه سیستمی از سوی سازمان سنجش اتفاق افتاده است به زودی در اصلاحیه دفترچه رفع خواهد شد.
دکتر سید سعید سید احمدی زاویه در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در واکنش به حذف دو رشته سینما و مجسمه سازی دانشگاه هنر از دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور، اظهار کرد: رشته سینما از دهه ۴۰ در دانشگاه هنر دایر است و حدود ۵۰ سال است که ما به عنوان تنها دانشگاه دولتی در این رشته دانشجو پذیرش می‌کنیم بر این اساس "سینما" یکی از رشته های اصلی و قدیمی دانشگاه هنر است و هیچ دلیلی برای حذف این رشته وجود ندارد.
وی در ادامه تاکید کرد: ما همانند سایر دانشگاه‌ها از چند ماه پیش درخواست و مستندات خود را برای پذیرش دانشجو در رشته سینما و مجسمه سازی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردیم و اشتباه این سازمان بود که رشته ها را در دفترچه ذکر نکرده است.
معاون آموزشی دانشگاه هنر خاطر نشان کرد: اگر هم درخواست ما برای پذیرش در رشته‌ای از نظر سازمان سنجش با مشکل مواجه بود، باید به ما اطلاع می‌دادند اگر چه ما هیچ مشکلی برای پذیرش دانشجو در رشته‌های فوق نداریم.
دکتر زاویه با بیان اینکه رشته های سینما و مجسمه سازی طی روزهای آتی در اصلاحیه دفترچه کنکور به دفترچه باز می گردند و با توجه به اینکه هنوز انتخاب رشته داوطلبان شروع نشده است بنابراین هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه هنر یادآور شد: مشکل حذف یک سری از رشته ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور فقط به دو رشته ما یعنی "سینما" و "مجسمه سازی" محدود نمی‌شود ا و این مشکل برای رشته های دیگر هم اتفاق افتاده است.
برترین ها
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
دانشجو، سازمان سنجش، سازمان سنجش آموزش کشور کنکور، مجسمه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
هنر و رسانه
V
آرشیو