استفاده از تلفن همراه حین رانندگی چند نمره منفی دارد؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: هندزفری به عنوان یکی از وسایل ارتباطی، به شدت حواس راننده را پرت می‌کند و استفاده از آن حین رانندگی ممنوع است.
استفاده از تلفن همراه حین رانندگی چند نمره منفی دارد؟
1402/06/09 - 15:57
تاریخ و ساعت خبر:
173156
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: هندزفری به عنوان یکی از وسایل ارتباطی، به شدت حواس راننده را پرت می‌کند و استفاده از آن حین رانندگی ممنوع است.
سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی قانونی جامع و کامل است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مکلف و موظف به اجرای آن می‌باشد.
وی افزود: این قانون برای کاربران ترافیکی که همان عابرین پیاده، رانندگان راکبین موتورسیکلت و سرنشینان خودروها هستند تعیین تکلیف کرده و تاکیدات مهم و ضروری دارد.
سرهنگ شریفی گفت: در جدول و ماده ۷ این قانون به تخلفات حادثه ساز اشاره می‌نماید و تاکید بر عدم استفاده از تلفن همراه دارد و نمی‌گوید صرفا صحبت با تلفن همراه ممنوع است بلکه تاکید بر عدم استفاده دارد یعنی هر نوع استفاده از آن مانند پیامک، نگاه کردن و دست گرفتن آن، رفتن به فضای مجازی و... در حین رانندگی ممنوع است.
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در همین قانون به صراحت اشاره می‌نماید که استفاده از وسایل ارتباطی مشابه نیز ممنوع است که هندزفری یکی از این وسایل ارتباطی است که استفاده از ان حین رانندگی ممنوع است و به شدت حواس راننده را پرت می‌کند.
وی گفت: در این ماده همچنین اشاره شده که اگر سرعت راننده بالای ۶۰ کیلومتر باشد برای خودروهای شخصی ۳ نمره منفی و برای خودروهای عمومی بدلیل مسئولیت بیشتری که دارند ۵ نمره منفی در نظر گرفته شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
پلیس راهور، پیامک، تلفن همراه، قانون، هندزفری ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو