در گفت وگو با تحلیلگر فعالیت های گروهک های تجزیه طلب مطرح شد،

جهاد تبیین و پرده برداری از چهره واقعی تجزیه طلبان / فضای مجازی بستر اصلی تبلیغ و فعالیت فرقه های ضاله /

تحلیل گر مسائل سیاسی در حوزه گروهک های تجزیه طلب گفت: مشکل مذهب ساختگی وهابیت در خوزستان عدم وجود طرح نیست بلکه تاکنون طرح های زیادی تهیه و تدوین شده است. هماهنگی، یکپارچگی و جزیره ای عمل نکردن دستگاه ها و نهادها به تبیین هر چه بیشتر چهره واقعی جریان تکفیری کمک می کند.
جهاد تبیین و پرده برداری از چهره واقعی تجزیه طلبان / فضای مجازی بستر اصلی تبلیغ و فعالیت فرقه های ضاله /
1402/06/12 - 10:07
تاریخ و ساعت خبر:
173274
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از خوزستان، یک کارشناس مسائل تجزیه طلبی طی یادداشتی در خصوص تاثیر جریانات تجزیه طلب بر دانش آموزان مناطق حاشیه نشین عنوان کرد: در گرایش این دانش آموزان صرفا بحث معلمین و کادر آموزشی مطرح نیست بلکه نهاد خانواده هم تاثیر مستقیم دارد.
اخیرا رویکرد این جریان، تمرکز بر انتقال آموزه های وهابیت از طریق زنان و کودکان خود به افراد جامعه بوده است به طوری که از طریق فضای مجازی و راه اندازی گروه ها و کانال ها در بسترهای مختلف خصوصا پیام رسان های خارجی در حال جذب نیرو هستند.
به اعتقاد اعضای تندروی فرقه وهابی، ورود دانش آموزان به مدارس شیعی به دلیل فراگیری علوم مشرکین، حرام است و به همین علت کودکان را از حضور در مدرسه منع می کنند و تنها از طریق اساتید مورد نظر خودشان، صرفا تدریس علوم دینی را به آنها تحمیل می کنند.
حوزه اصلی و اساسی گسترش اندیشه و تفکر وهابیت در دو بخش اقدامی و تبلیغی است. در شیوه های تبلیغاتی، عقاید شیعه تکفیر می شود و تنها از طریق لیدر، به شبکه و کادرسازی از بین زنان یا نوجوانان می پردازند اما در حوزه اقدام، علاوه بر تکفیر، از اساس وارد فاز دیگری شبیه به جریانات خارج از کشور مثل داعش و حرکت النصره می شوند.
از جمله دلایل اصلی نفوذ جریان وهابیت در شهرهای حاشیه نشین خوزستان خلا فرهنگی است. دانش آموزان از طریق یادگیری آموزه های ناسازگار با شیعیان، خواسته یا ناخواسته اقدام به تبلیغ و ترویج افکار انحرافی خود در میان گروه های همسال خود می کنند.
مقام معظم رهبری از خوزستان به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران یاد کرده اند و این جریان معاند با تبلیغات سوء و برنامه های انحرافی در برابر مردم مومن و با اخلاص این استان تاکنون به اهداف قبح شکنانه خود نرسیده و آرزوهایشان بر باد رفته است.
لیدرها به دنبال تمسخر و تخریب عقاید شیعه هستند. خارج نشینان یا خارجیان مقیم ایران با پیوستن به گروهک های تروریستی، فریب خوردگان این مذهب ساختگی را با خود به این گروهک ها ملحق می کنند و پس از ارتباط گیری با کشورهای حامی خود از جمله ترکیه، استرالیا و آلمان از طریق تماس با افراد خود در خوزستان به نشر عقاید می پردازند.
واکسیناسیون عمومی به وسیله توجیه و آگاه سازی آحاد مردم جامعه که امکان قرار گرفتن در معرض شبهات را دارند و نیز بازسازی و بازپروی افراد در معرض شبهه، شبهه دار و تغییر مذهب داده شده از جمله اقدامات پیشگیرانه گرایش به فرقه ضاله وهابیت است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تجزیه طلبان، جریان تکفیری، مذهب های ساختگی ، وهابیت، تبیین گری ، خلاءهای فرهنگی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو