دور جدید حجاب ستیزی های فرانسه / مهد آزادی‌خواهی تاب تحمل پوشش اسلامی را ندارد!

موج جدید اسلام ستیزی در اروپا چندیست آغاز شده و ماجرای سلسله وار قرآن سوزی در کشور سوئد که با همه اعتراضات هنوز ادامه دارد نشان می دهد که کشورهای غربی که برخی از کشورها مانند سوئد عملگی آنان را می‌کنند، سیاست جدیدی در اسلام ستیزی دارند و سعی دارند آنرا تشدید کنند.
دور جدید حجاب ستیزی های فرانسه / مهد آزادی‌خواهی تاب تحمل پوشش اسلامی را ندارد!
1402/06/18 - 13:37
تاریخ و ساعت خبر:
173517
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیرحمزه نژاد : فرانسه در سلسله سیاست های اسلام ستیزانه خود اقدام به ممانعت از ورود دختران مسلمان به مراکز آموزشی خود کرده است. فرانسه که خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان می کند حالا به خوبی نشان می دهد که این موارد نه تنها یک ادعای بی اساسی بیش نیست بلکه تنها این موارد را به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های خود به کار می برد. فرانسه از سوی دیگر در حوزه سیاست خارجی نیز حالا به یک ورشکسته بدل شده است. این کشور که در حوزه استعماری آفریقا هنوز سایه سیاه خود را گسترانیده است، با توجه به تحولات سیاسی و نظامی که در برخی از این کشورها مانند نیجر اتفاق افتاده است، دست خود را از تاراج این کشورها کوتاه می بیند و درواقع به شدت نگران نفوذ خود در این کشورهاست.
موج جدید اسلام ستیزی در اروپا چندیست آغاز شده و ماجرای سلسله وار قرآن سوزی در کشور سوئد که با همه اعتراضات هنوز ادامه دارد نشان می دهد که کشورهای غربی که برخی از کشورها مانند سوئد عملگی آنان را می‌کنند، سیاست جدیدی در اسلام ستیزی دارند و سعی دارند آنرا تشدید کنند.
در حالی که توهین به ادیان الهی و انتشار کاریکاتورهای پیامبر خاتم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از سوی نشریه هتاک شارلی ابدو در قالب آزادی بیان از سوی «امانوئل مکرون» و مقامات فرانسوی مورد توجیه و تجلیل قرار می‌گیرد و ترویج الگوهای جنسی نامتعارف و ضدفطری تبدیل به دستور کار رسمی در وزارت آموزش ملی این کشور و دیگر اعضای اتحادیه اروپا شده، دختران و زنان مسلمان حق استفاده از پوشش مذهبی متعارف خود را ندارند!
حجاب ستیزی سیستم آموزشی فرانسه مسیر طولانی را طی کرده است و امروز به موضوع ممانعت از عباپوشی دختران مسلمان رسیده است. اما اخبار و اطلاعات جدید نشان می دهد که نه تنها فرانسه در ممانعت از پوشش دختران مسلمان اقدامات ضدبشری انجام داده است بلکه از حضور برخی دختران مسلمان در مراکز آموزشی نیز ممانعت ورزیده است. اما دختران مسلمان نیز در این راه از برای اعتقادات خود و آزادی جنگیده اند.
طبق این گزارش، ۶۷ دانش‌آموز دختر به واسطه امتناع از پیروی از محدودیت‌هایی که دولت فرانسه برای پوشش دختران مسلمان برای ورود به مدارس تعیین کرده بود، از ورود به مدارس منع شدند.
درهمین راستا، به رغم محدودیت‌های شدیدی که دولت فرانسه برای نوع پوشش دانش‌آموزان مسلمان به منظور کسب اجازه ورود به مدارس این کشور تعیین کرده است، گزارش وزیر آموزش و پرورش فرانسه نشان می‌دهد که حدود ۳۰۰ دانش‌آموز روز دوشنبه هفته جاری با عبای اسلامی به مدارس رفتند.
این اولین بار نیست که فرانسه سعی دارد با قوانین ضداسلامی خود، فشار به جامعه مسلمانان این کشور اروپایی را تشدید کند، پیش از این نیز دولت این کشور استفاده از روسری را برای مسلمانان ممنوع کرده بود. فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که اقدامات متعددی را علیه مسلمانان به کار بسته است.
حدود ۴۵۰۰۰ مدرسه در فرانسه وجود دارد و ۱۲ میلیون دانش آموز روز دوشنبه به مدرسه باز گشتند. جناح چپ تندرو دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را متهم کرده که با ممنوعیت عبا تلاش می‌کند با حزب دست راستی «مارین لوپن» رقابت کند.
« گابریل آتال» وزیر آموزش ملی فرانسه در یک گفتگوی تلویزیونی مدعی شده: «وقتی وارد یک کلاس درس می‌شوید، نبایستی با نگاه کردن به دانش‌آموزان شما بتوانید مذهب آن‌ها را تشخیص دهید. بر همین اساس، دولت فرانسه تصمیم گرفته پوشیدن عبا در مدارس را ممنوع اعلام کند.»
در حالی که تعداد مسلمانان در بسیاری از کشورهای اروپایی روندی فزاینده داشته، اسلام هراسی نیز در این کشورها طی سال های اخیر تشدید یافته است. به نظر می رسد این سیاست ها برای بی اعتقاد کردن مسلمانان و همچنین جاری کردن سیاست های کشورهای غربی در خاورمیانه و دیگر مناطق مسلمان نشین جهان انجام می پذیرد اما ازدیاد مسلمان و رشد جمعیت آنان در کشورهای اروپایی خود به خود سبب ایجاد مشکلاتی برای این کشورها خواهد شد و کشورهای غربی نمی توانند با حملات به دین اسلام اعتقادات مردم مسلمان جهان را کم رنگ کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرانسه، اسلام ستیزی، حجاب ستیزی ، دانش آموزان مسلمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو