دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب

هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» صبح امروز (دوشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
دیدار مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
1402/06/20 - 11:52
تاریخ و ساعت خبر:
173607
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - صبح امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: اولین حرکت آشکاری که بنده در مقابله با دستگاه طاغوت انجام دادم با همراهی مردم و علمای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌اکنون در دیدار مردم سیستات‌وبلوچستان و خراسان جنوبی اشاره کردند: برای من دیدار شما عزیزان خاطره‌انگیز است. هم مردم بیرجند و خراسان جنوبی، هم مردم سیستان و بلوچستان.
بنده اولین مبارزه‌ی آشکار با رژیم طاغوت را در بیرجند انجام دادم. در ماه محرم سال ۱۳۴۲، یعنی شصت سال پیش. دومین برخورد در زاهدان بود. آن هم در ماه رمضان همان سال ۱۳۴۲.
در بیرجند در روز تاسوعا بنده را بازداشت کردند. بردند بازداشتگاه شهربانی نگه داشتند. مردم بیرجند روز عاشورا میخواستند به شهربانی حمله کنند، بنده را از آنجا بیرون بیاورند.
درایت مرحوم آقای تهامی عالم برجسته و درجه‌ی یک بیرجند نگذاشت که این اتفاق بیفتد. گفت این موجب ایجاد مشکل برای فلانی می‌شود. مردم و علما آن روز همراه بودند با این حرکت، ما تنها نبودیم. یک بیرجند با همه‌ی مردمش، با علمای بزرگش با ما همراه شدند.
ماه رمضان همان سال بنده رفتم زاهدان، آنجا دو عالم بزرگ در زاهدان بودند؛ عالم درجه یک شیعه مرحوم آقای کفعمی بود، عالم درجه یک سنی مرحوم مولوی عبدالعزیز ملازهی بود.
بنده را آنجا هم دستگیر کردند آوردند تهران بردند قزل‌قلعه. مرحوم کفعمی علناً از ما حمایت کرد، مرحوم مولوی عبدالعزیز یک حکمی صادر کرد در جهت همان حرف‌های ما.
یعنی اولین حرکت آشکاری که خود این حقیر در مقابله‌ی با دستگاه طاغوت انجام دادم با همراهی این دو مرکز مهم که امروز مرکز دو استانند با مردمش، با علمایش انجام گرفت.
ایشان فرمودند: معلومات اطلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعه‌ای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با ماموریت بحران‌سازی در کشور‌ها از جمله ایران. تا بگردند نقاطی را که در کشور بنظر آن‌ها موجب میشود بحران درست بشود، تحریک کنند.
رهبری معظم انقلاب در ادامه نیز اشاره کردند: آن‌ها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران‌ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوت‌های مذهبی و مساله جنسیت و زن که باید این‌ها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه دانه!
رهبر انقلاب، هم‌اکنون: اگر مصوبات سفر استانی اوائل دهه۸۰ را دولت‌ها عمل میکردند امروز چهره سیستان و بلوچستان فرق میکرد/ همه کار‌ها و راه‌ها برا تأمین حق مردم زابل در مورد آب باید پیموده شود
مسئولان قدر این مردم را باید بدانند و باید خدمت کنند. البته در سیستان و بلوچستان خیلی خدمت شده کار خیلی شده، بلوچستانی که شما امروز میبینید بلوچستان دوره‌ی طاغوت نیست بنده آن روز را دیده‌ام مردم هیچ چیز نداشتند. از روز اول از روز‌های اول کار در این منطقه شروع شد هم در آنجا هم در زابل و سایر مناطق استان. امروز هم دارد کار میشود. باید این کار‌ها با قوّت ادامه پیدا کند.
این مسئله‌ی خط آهن خیلی مهم است؛ اینی که شمال و جنوب شرق کشور با خط آهن متصل بشود این خیلی اهمیت دارد هم برای استان و استان‌های در بین راه.
مسئله‌ی آب زابل خیلی اهمیت دارد. همه‌ی کار‌ها همه‌ی راه‌ها باید پیموده شود برای اینکه حق مردم در مورد آب تأمین بشود.
کار‌های زیادی هم پیش‌روی ما هست که باید انجام بگیرد. اگر آن مصوباتی که در اوائل دهه‌ی ۸۰، که بنده آمدم بلوچستان، تصمیم‌گیری شد اگر دولت‌ها آن مصوبات را عمل میکردند امروز چهره‌ی استان فرق میکرد. تنبلی شد، بی‌توجهی شد از طرف بعضی از دولتها. امروز بحمدالله مشغولند، کار میکنند، تلاش میکنند. بنده امیدوارم و ان‌شاءالله که این امید به نتیجه برسد.
۱۴۰۲/۶/۲۰
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت آیت الله خامنه‌ای،رهبر انقلاب اسلامی ، استان سیستان و بلوچستان
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاسی
V
آرشیو