الکترونیکی شدن دفاتر اسناد رسمی/ امسال از نرم‌افزار خدمات ثبتی رونمایی می‌شود

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خدماتی که توسط دفاتر اسناد رسمی ارائه می‌شود در ارتباط با بیش از ۱۲ سرویس از دستگاه‌های دیگر است.
الکترونیکی شدن دفاتر اسناد رسمی/ امسال از نرم‌افزار خدمات ثبتی رونمایی می‌شود
1402/06/23 - 14:49
تاریخ و ساعت خبر:
173726
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سید صادق سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: براساس برنامه تحولی قوه قضائیه مکلف هستیم جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و اصلاح فرایند‌ها به سمت الکترونیکی شدن حرکت کنیم تا خدمات را با اطمینان کامل به صورت غیرحضوری به مردم ارائه کنیم.
وی افزود: دفاتر اسناد رسمی که مرجع ثبت سند رسمی کشور هستند نباید از پیشرفت در فضای الکترونیک جهت ارائه خدمات عقب بمانند یا ارائه خدمات غیرحضوری را مشکل بدانند.
سعادتیان گفت: این موضوع واقعیت ندارد که خدمات غیرحضوری برای دفاتر اسناد رسمی مشکل ساز خواهد شد، زیرا زمانی که ثبت آنی سند به بهره برداری رسید خیلی‌ها معترض شدند که قلم ما را گرفتید، اما وقتی اجرا شد همه از آن استقبال کردند.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص قطعی سامانه‌های دفاتر اسناد رسمی گفت: خدماتی که توسط دفاتر اسناد رسمی ارائه می‌شود در ارتباط با بیش از ۱۲ سرویس از دستگاه‌های دیگر است که اگر یکی از سرویس دهنده‌ها دچار اختلال شوند، این اختلال در دفاتر اسناد رسمی ایجاد می‌شود.
وی گفت: تعامل با وزارت ارتباطات افزایش پیدا کرده تا قطعی‌ها به حداقل برسند و نرم افزار خود را بازطراحی کردیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی خدمات را به نحو مطلوب به مردم ارائه کنیم.
سعادتیان در خصوص نرم‌افزار طراحی شده در زمینه خدمات ثبتی گفت: این نرم‌افزار به شکلی طراحی شده که هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند ضمن انتخاب دفترخانه مورد نظر، با سردفتر ارتباط مجازی برقرار کرده و معامله خود را ثبت کند.
وی افزود: در این مسیر فقط جهت احراز هویت حضور در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و طرفین معامله می‌توانند مستندات و مدارک خود را در نرم‌افزار اسکن کرده و مرحله به مرحله در جریان استعلامات قرار گیرند و در نهایت با تایید آن‌ها مراحل امضا و پرداخت آنلاین طی خواهد شد و برنامه ریزی کردیم که امسال نرم‌افزار کاتب رونمایی شود.
وی گفت: برای ثبت معاملات سنگین که نمی‌توان مجازی انجام داد، افراد می‌توانند با حضور در دفاتر اسناد رسمی معامله خود را انجام دهند.
باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/ن

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اسناد رسمی ، قوه قضائیه ، الکترونیکی شدن خدمات
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو