قیمت‌ باورنکردنی نقاشی‌‌ای که «باب راس» در تلویزیون کشید

نخستین تابلو نقاشی که‌ «باب راس»، نقاش محبوب آمریکایی در نخستین قسمت از برنامه «لذت نقاشی» خلق کرد، با قیمت ۹.۸۵ میلیون دلار به فروش گذاشته می‌شود.
قیمت‌ باورنکردنی نقاشی‌‌ای که «باب راس» در تلویزیون کشید
1402/06/26 - 23:08
تاریخ و ساعت خبر:
173834
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نخستین تابلو نقاشی که‌ «باب راس»، نقاش محبوب آمریکایی در نخستین قسمت از برنامه «لذت نقاشی» خلق کرد، با قیمت ۹.۸۵ میلیون دلار به فروش گذاشته می‌شود.
تابلو نقاشی «قدم زدن در جنگل» ‌ در ژانویه سال ۱۹۸۳ توسط این هنرمند خلق شد. «راس» در این تابلو نقاشی منظره‌ای از یک جنگل آرام را به رنگ سبز و طلایی و به همراه تعداد زیادی از درختان معروف کوچولوی خوشحال خود به تصویر کشید.
در گوشه سمت چپ این تابلو نقاشی نیز امضای «باب راس» به رنگ قرمز دیده می‌شود. «راس» ‌ در برنامه «لذت نقاشی» که از سال ۱۹۸۳ میلادی تا ۱۹۹۴ میلادی از شبکه «PBS » پخش می‌شد، مجموعه‌ای از آثار هنری را حین آموزش نقاشی خلق کرد.
اوایل سال جاری میلادی بود که این نقاشی به یک گالری هنر مدرن در «مینیاپولیس» فروخته شد. پیش از آن، تابلو نقاشی «قدم زدن در جنگل» ‌ به یکی از نخستین طرفداران برنامه «لذت نقاشی» تعلق داشت که این نقاشی را چند ماه پس از اینکه در برنامه خلق شد در یک حراجی خریداری کرد.
«باب راس» در سال ۱۹۴۲ در شهر دیتونای ایالت فلوریدا متولد شد و در کلاس نهم ترک تحصیل کرد تا با پدرش که یک نجار بود کار کند. در سن ۱۸ سالگی به نیروی هوایی پیوست و به آلاسکا رفت و ۲۰ سال را به عنوان گروهبان آموزشی فعالیت کرد و جالب اینجاست که فردی به شدت سختگیر و غیرقابل انعطاف بوده است! اما زندگی او با کشف هنر تغییر کرد.
در هر قسمت ۲۷ دقیقه‌ای از مجموعه «لذت نقاشی»، «باب راس» یک نقاشی منظره را از ابتدا تا انتها می‌کشید و با لحن جذاب خود مخاطبان را به طور کلی در جریان فرآیند خلق نقاشی قرار می‌داد.
همشهری آنلاین
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
تلویزیون، جنگل، دلار، نقاشی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
هنر و رسانه
V
آرشیو