ممنوعیت پوشیدن لباس تنگ و جلوباز برای این افراد

وزارت بهداشت به منظور قانونمندی و استانداردسازی رفتار و پوشش دانشجویان و دستیاران دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، پس از ۱۰ سال مصادیق پوشش را بازنگری کرده و برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است.
ممنوعیت پوشیدن لباس تنگ و جلوباز برای این افراد
1402/06/30 - 16:44
تاریخ و ساعت خبر:
173988
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - وزارت بهداشت به منظور قانونمندی و استانداردسازی رفتار و پوشش دانشجویان و دستیاران دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، پس از ۱۰ سال مصادیق پوشش را بازنگری کرده و برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده است.
دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند این شیوه نامه اجرایی را به اطلاع دانشجویان برسانند.
در بخشی از این ابلاغیه آمده است:
* استعمال سیگار و سایر دخانیات در زمان‌های حضور فرد در محیط‌های دانشگاهی (بیمارستان‌ها، خوابگاه‌ها، سالن مطالعه، امکان ورزشی، کافی شاپ ها، رستوران‌ها و …) ممنوع است.
* هرگونه بحث و شوخی‌های نامناسب و خندیدن با صدای بلند در تمامی محیط‌های بالینی بخصوص در مقابل بیماران و یا محیط‌های عمومی ممنوع است.
* رعایت حدود شرعی در نگاه و گفتگو با نامحرم و رعایت شئونات اخلاقی، اجتماعی و دانشجویی در محیط‌های بالینی بسیار ضروری است. دانشجویان و دستیاران باید از اعمال و رفتار خلاف شئون اسلامی، دانشجویی و اخلاق حرفه ای خودداری کند.
* هنگام معاینه بیمار غیر همجنس باید دانشجو یا دستیار همجنس بیمار یا همراه او (بیمار) در کنار دانشجو و دستیار معالج حضور داشته باشد.
* مدل مانتو، مقنعه، لباس‌ها، کفش و کیف باید ساده و به دور از مدهای افراطی باشد.
* هرگونه پوشش کوتاه یا تنگ، مانتو جلو باز، جنس حریر، تور و یا لباس‌های یقه باز که بدن را نمایان سازد، ممنوع است.
* مچ بندهای (دست و پا) غیرمتعارف که دارای نقوش زننده، علائم گروه‌های انحرافی، ضد اخلاق و یا رنگ دار، پولک دار، چراغ دار، قفل دار، زنجیر دار و … ممنوع است.
* استفاده از پیشانی بند، شال، دستمال گردن، کمربند، انگشتر و کیف‌هایی که دارای نقوش و نوشته‌هایی با حروف لاتین و زننده و یا دارای علائم گروه‌های انحرافی ممنوع است.
* استفاده از لباس‌ها و هرگونه اقلام آویز شده که روی آن تصاویر زن، عبارات عاشقانه، مبتذل، الفاظ رکیک، تصاویر فکاهی پوچ و بی معنا، شعارهای قومی، نژادی، آرم و نشانه‌های دین ستیزی، گروه‌های خاص انحرافی از جمله رپ، هوی و تبلیغات تجاری که زننده یا توهین آمیز تلقی می‌شوند یا محیط‌های آموزشی را خصمانه می‌سازند، ممنوع است.
* هرگونه تاتو (خالکوبی) صورت (لب، ابرو و چشم) و در نواحی قابل رویت (دست‌ها و صورت و …) و سوراخ کردن اعضای بدن نظیر حلقه در بینی ممنوع است.
سایت دیده بان ایران
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ایران، پوشش، تبلیغات، دانشگاه های علوم پزشکی، علوم پزشکی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو