سردار حسن زاده در یادواره شهدای دماوند مطرح کرد:

دفاع مقدس امروز، دفاع از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب است

در آستانه هفته دفاع مقدس یادواره شهدای شهر دماوند و 9 شهید گمنام با حضور گرم مردم و مسئولین در حسینیه جیلارد شهرستان دماوند برگزار شد. فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: بیت المقدس دیروز را به نقل قول از شهید همدانی باید الی بیت المقدس بنامیم. دیروز خرمشهر را آزاد کردیم و این عملیات الی بیت المقدس تا آزادی قدس و نابودی صهیونیست ادامه دارد. برگزاری یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها یک مرحله از همین عملیات است. امروز هم دفاع، دفاع مقدس است اما دفاع از آرمان های انقلاب و اصولی که امام فرموده است.
دفاع مقدس امروز، دفاع از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب است
1402/07/03 - 10:20
تاریخ و ساعت خبر:
174102
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - در آستانه هفته دفاع مقدس يادواره شهدای شهر دماوند و 9 شهید گمنام با حضور مردم،خانواده شهدا،بسیجیان و سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین مسئولین شهرستان اعم از:امام جمعه، رئیس اداره حفظ نشر و آثار و ارزش های دفاع مقدس،فرماندار،فرمانده نیروی انتظامی و سپاه برگزار شد.
در این محفل باشکوه، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به سخنرانی از دفاع مقدس پرداخت و گفت: بیت المقدس دیروز را به نقل قول از شهید همدانی باید الی بیت المقدس بنامیم. دیروز خرمشهر را آزاد کردیم و این عملیات الی بیت المقدس تا آزادی قدس و نابودی صهیونیست ادامه دارد. برگزاری یادواره های شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها یک مرحله از همین عملیات است.
وی افزود:ما باید بدانیم دفاع هشت ساله به چه دلیلی مقدس شد؟ ما در برابر چه کسانی دفاع کردیم؟ چه کسانی این دفاع را شکل دادند و اهم تر از همه آنها، دستاورد دفاع مقدس چه بود؟
فرمانده سپاه تهران بزرگ در پاسخ به پرسش های خود ادامه داد: این دفاع از انقلاب بود، این جنگی صرفا برای گرفتن خاک نبود، بلکه به دست آوردن یک ماهیت بود که اگر گرفته می‌شد چیزی از این انقلاب و کشور باقی نمی‌ماند. این دفاع در برابر کشورهای ابر قدرت و افرادی که به فکر نابودی انقلاب ما بودند شکل گرفت. در این نبرد 70 کشور به طور غیر مستقیم و 36 کشور به طور مستقیم به عراق کمک می‌کردند که سردسته همه آنها،کشور های اروپایی،عربی و آمریکا بود. در این دفاع همه ارگان ها اعم از: نیروهای مسلح، ارتش،سپاه، بسیج و همه اقشار مردم حضور داشتند. لازم به ذکر است که ما در این جنگ هشت ساله، 230 هزار شهید دادیم که 36 هزار نفر از آنها دانش آموز بوده اند؛حتی افرادی که در جبهه حضور نداشتند مانند خانواده ها،مادران و خواهران در پشت جبهه خدمت می‌کردند.
وی بیان کرد: نکته ای که امروز خیلی برای ما اهمیت دارد دستاورد های دفاع مقدس است که مردم و نظام به این باور رسیدند که حتی با دست خالی ولی با ایمان و روحیه بالای جهاد می‌توان در برابر قدرت های جهانی ایستاد، البته خود قدرت های جهانی متعجب هستند که به قول حاج قاسم عزیز این ملت شهادت این ملت امام حسین در برابر آنها ایستادند. در راستای این دستاورد می‌توان به ایجاد فرهنگ مقاومت و ایستادگی اشاره کرد که امروز آمریکا و صهیونیست را بیچاره کرده است.
سردار حسن زاده ادامه داد: تا پارسال انگیزه آنها برای اینکه مردم و این نظام را از پای دربیاورند ایجاد فتنه بود که همچنان این موضوع ادامه دارد،اما برای نابودی این انقلاب تلاش نمی‌کنند، بلکه آنقدر دچار تزلزل شده اند که برای پایداری خودشان تلاش می‌کنند. یکی از مسئولین آمریکا به راحتی اعتراف کرده است که در هر موضوعی که ایران را عصبانی کرده ایم خودمان شکست خورده ایم.
امروز هم دفاع، دفاع مقدس است اما دفاع از آرمان های انقلاب و اصولی که امام فرموده است.
وی به نقل از بیانات مقام معظم رهبری در سال 92 گفت: جهاد کبیر یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبرین، بحمدلله خدا را شاکریم که پارسال و امسال توانستیم با بصیرت و آگاهی سربلند از این جهاد کبیر بیرون بیاییم. هرکشوری که به این انقلاب و رهبر فرزانه تکیه می‌کند،ق درتمند می‌شود. صهیونیست آن قدر قدرت خود را از دست داده است که در 20_25 سال گذشته در سال فقط 2 الی 3 نفر کشته می داد اما هم اکنون در هر هفته 100 عملیات علیه آنان شکل می‌گیرد که 2 الی 5 نفر کشته می‌دهند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ در پایان گفت: ما یک قدرت جهانی هستیم،ق درت جهانی یعنی اینکه مقام معظم رهبری ما می‌گوید اگر کسی کاری بکند تل‌آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد، قدرت جهانی یعنی اینکه سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گوید تا 3 ماه دیگر داعش نابود خواهد شد،که ما شاهد نابودی داعش بودیم، همه اینها از برکات این انقلاب و خون شهداست. امروز هم دفاع مقدس است، دفاع مقدس یک روز در خاکریزها، یک روز در پشت جبهه و روز دیگر در کف خیابان های اکباتان.
پایان بخش این یادواره شهدا، حضور پربرکت شهید گمنام 19 ساله از دوران دفاع مقدس بود،که با نوحه سرایی مداح اهل بیت آقای خمسه دل های آماده به سمت این شهید عزیز پرگشود.
خبرنگار: عاطفه جدیدی
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای دماوند، یادواره 9 شهید گمنام دماوند، سردار حسن زاده
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو