نسل جدید، نسل ظهور است نه نسل Z!

خانم باران محسنی هستیم عضو پایه جنبش ربا، کارشناس تحلیلی و عضو فعال کنش‌گری مبانی اقتصادی غرب در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار زنان نیوز به بررسی نقش و جایگاه نسل جدید در معادلات سیاسی و اجتماعی پرداخت .
نسل جدید، نسل ظهور است نه نسل Z!
1402/07/12 - 13:20
تاریخ و ساعت خبر:
174610
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سلام و عرض ادب خدمت شما خانم بختیار، شما درست زمانی که اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در کشورمان اتفاق افتاد جهت روشنگری وارد مدارس متوسطه دوم شدید. چه چیزی باعث شد شما با وجود خطرات تصمیم بگیرید و وارد مدارس بشوید؟
در سال گذشته همزمان بتشروع اغتشاشات، حوادث ناگواری در کشورمان رخ داد که باعث شد من به همراه چندی از دوستانم تصمیم گرفتیم در مدارس شروع به جهاد تبیین کنیم و مسائل روز را برای بچه ها روشن کنیم تا با حقیقت دنیای امروز آشنا شوند و از مسائل فضای مجازی که برایشان بعضا دروغ بافته بود بود شرح بدهیم تا از فریب خوردنشان در فضای مجازی جلوگیری کنیم‌.
شرایط اغتشاشات چگونه تحلیل میکنید؟
و از نظر شما علت های اغتشاشات در مدرسه چه عواملی میتوانست باشد؟
اغتشاشات پارسال به نظر بنده یک جنگ روانی و در قالب جنگ احساسی بود که این نوع جنگ بعد جنگ شناختی رخ می‌دهد. درجنگ احساسی افراد دچار حب وبغض میشوند و تصمیم های خود را براین مبنا میگیرند آنها دنبال درست وغلط نیستند، چراکه جنگ احساسی پس از تصرف قلب صورت می‌گیرد. در تصرف قلب فرد پس از نفرت پراکنی یا حب سازی تصنعی شروع به خرابکاری و کارهای هنجارشکنانه میکند. گروه نوجوانان و جوانان که در بطن ماجرا هستند تحت تاثیر پیشتری نسبت به گروه های سنی دیگر قرار میگیرند و متاسفانه این گروه آسیب بیشتری هم میبینند. اغتشاشات سال گذشته با جنبش جعلی آزادی زنان شروع شد و همین جنبش زنگ خطری یا شاید گفت تلنگری برای بیداری ما بود که نسل جوان را بی پناه رها کرده بودیم و به بعضی از مسائل بی دلیل خوشبین بودیم ؛ در اصل این اغتشاشات برای دختران و زنان بود چون هدف اصلی این جنبش نابودی حیا و غیرت و زن پاک دامن بود.
علت اغتشاشات در مدرسه به خصوص در مدارس دخترانه دلایل متفاوتی داشت که یکی از عوامل اصلی این بود که احساسات دختران نوجوانان را به بازی خود گرفتند، احساس سلاح خوبی برای این جنگ بود و زنان معدن این سلاح هستند و میتوان گفت عامل تحریک و بکارگیری آن اخبارها و فضای مجازی است که نوجوان را تحت تاثیر قرار داده بود.
از نظرشما ما برای اینکه دوباره دچار این وقایع ناگوار نشویم چه اقداماتی رو باید انجام بدهیم؟
جهاد تبیین!
جهادتبیین ،حرفی که چند سالی است جزو بیانات اخص مقام معظم رهبری است که مدام در سخنرانی هایشان تکرار شده و باید در جامعه به دور شعار عمل بشود. باید در فضای مجازی و مدارس، دانشگاه ها، تلویزیون و... شروع به روشنگری و آگاه کردن مردم کنیم.باید برای این موضوع برنامه ای منظم و چند ساله داشته باشیم تا به هدف اصلی برسیم که به بنظرم باید حرف رهبر فرزانه مان را به اجرا و عمل در بیاریم و شب و روز برای این موضوع تلاش کنیم چراکه تا زمانی که مااجازه بدهیم افکار فرزندانمان توسط غیر مدیریت شود هرگز نمیتوان انتظار داشت که دچار این وقایع اندوهناک نشویم...
ایا در مدتی در مدرسه بودید تهدید شده اید یااحساس خطر کرده اید؟ از نظر مردم کار یک مدافع امنیت چقدر ارزشمند هست؟
نمیتوان گفت که خطری نبود چراکه ما درست در التهابات فتنه وارد مدارس شدیم ،در مدرسه خطراتی بود چون تفکر خیلی از نوجوانان تحت تاثیر جامعه غرب قرار گرفته بود و این واقعا خطر بزرگی برای نسل بعد هم تلقی می شد که الحمدالله با ذکر اخبار واقعی و فیلم های مستند توانستیم تا حدی جهاد تبیین انجام دهیم.
مدافعان امنیت در سال گذشته تاثیر زیادی گذاشتند چون باعث شدند خیلی از مردم غیور متوجه شوند این آشوب و اغتشاشات پیش آمده برای نابودی امنیت مردم است و خیلی از این اغتشاش گران از مردم عادی نیستند و دشمن ایران هستند. گرچه بابت این موضوع چه جوانانی چون شهیدعجمیان و علی وردی ها که ازدست نداده ایم.
مدافعان امنیت مدافعانی هستند برای امنیت کشورشان از جان خود گذشته اند و جان فشانی کردند که از نظر مردم بسیار باارزش و قابل احترام هستند‌ با وجود لجن پراکنی های دشمن هیچ کس نمیتوانست این موضوع را انکارکند.
اگر بخواهید با مسئولین به عنوان تبیین گر و کنشگر حیطه کودک و نوجوان، و کسی که سالهاست درقالب نمایش با نوجوان کارکرده اید، درباره ی نسل هشتادی ونودی ها سخن بگویید چه حرف های ناگفته دارید؟
از مسئولین تقاضایی که دارم این است ‌که نوجوان و جوان را به رسمیت بشناسند و برای آنها برنامه تربیتی مناسبی داشته باشند چراکه آینده آنها، آینده کشورمان ایران است. اگر تادیب و تصنیعی متناسب با جهانبینی اسلام نداشته باشیم، اگر باورهای انقلابی که بابت آن هزاران هزاران شهید تقدیم کرده ایم ،منتقل نکنیم و در بخش باور ها عقیم باشیم، نمیتوانیم جوانی متناسب با اهداف
الهی به جامعه ارائه کنیم و رهبر انقلاب چه خوب فرمودند، که اگر ایمان از جامعه رخت برکند جمهوری اسلامی معنا نخواهد داشت. شیرازه ایدئولوژی انقلاب، ایمان است و ایمان نسل آینده باید با توکل برخدا حفظ گردد. اگر ما جوانان انقلابی نداشته باشیم از محوریت اصلی انقلاب که ظهور امام زمانمان هست دور می‌شویم و برای محقق شدن این هدف باید تبیین درست برای جوانان و نوجوانان مان داشته باشیم و حتی شده تا پای جان برای محوریت اصلی انقلاب بجنگیم و جان بدهیم.
سوال آخر اینکه شما نسل دهه نود و هشتاد را چگونه ارزیابی میکنید، آیا این نسل، نسل Z هستند یا نسل ظهور؟
من این سوال را این گونه جواب میدهم، نسل Z برگرفته از جهانبینی غربی است و طبیعی است که خروجی سالها ارائه قهرمانان پوشالی به جوانان غرب مانند بتمن و تهی کردن آنان با مسائل جنسی، قمار و شراب از آنان چنین نسلی را بسازد گرچه جوانان ما نیز درگیر این تهاجم شده اند اما به مدد فرهنگ محرم وصفر که خروجی اش شهدایی چون علی لندی،محسن حججی و...شده اند،هرگز نمیتوان چنین واژه ای را روی نسل امروز ما گذاشت .درست است نسل ما در این جنگ هیبریدی دچار سردرگمی است و به دنبال هویت خود گاها مرتکب اشتباه و بعضاً جنایت ها شد اما اینکه بگوییم دهه هشتاد ونود ،نسل زد هستند درست نیست .من به قاطعیت میگویم دهه نودی و هشتادی های ما به لحاظ مبانی اعتقادی مستحکم هستند و اگر برنامه ریزی درستی انجام چنین دهه ای انشاءالله به لطف اولیاء نسل ظهورخواهند بود .من به عین دیده‌ام که دردهه نودی ها چگونه امام زمان را دوست دارند و عاشقانه چه ها که نمی‌کنند ما اگر تبیین درست داشته باشیم و امام زمان را درست به نسل هشتاد و نود معرفی کنیم صددرصد نسل ظهور هستیم ان شاالله...والسلام...
ممنونم از لطف شما و سخنان روشنگرتان
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نسل Z، نسل ظهور، تعاملات اجتماعی، معادلات سیاسی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو