شکست مفتضحانه اسرائیل، نتیجه یک قرن کشتار فلسطینیان در سکوت جامعه بین الملل

نکته حائز اهمیت در این طوفان الاقصی که برای اولین بار نظام سیاسی و اطلاعاتی اسرائیل را به چالش جدی کشید اثبات واقعیت فلسطین در شرایطی بود که بیش از نیم قرن معکوس جلوه داده شده بود و اسرائیل را تمام قد به خاور میانه تحمیل کرده بود.
شکست مفتضحانه اسرائیل، نتیجه یک قرن کشتار فلسطینیان در سکوت جامعه بین الملل
1402/07/25 - 11:25
تاریخ و ساعت خبر:
175130
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از گیلان - شهره پوررمضان در یادداشتی آورده است: عملیات "طوفان الاقصی" در فلسطین در شرایطی اتفاق افتاد که بار دیگر مستبدین حاکم بر خاورمیانه و منطقه، به سمت گشایش بیشتر روابط سیاسی با اسرائیل می رفتند بدون توجه به نظر شهروندان جوامع شان و بدون اهمیت به شرایط ویژه اشغال یک کشور مسلمان در همسایگی شان! با این حال این عملیات، برنامه ویژه اسرائیل و اعراب به ویژه دولت سعودی را به عنوان نماینده سیاسی سایر اعراب در منطقه، به تعلیق جدی درآورد.
نکته حائز اهمیت در این واقعه عظیم که برای اولین بار نظام سیاسی و اطلاعاتی اسرائیل را به چالش جدی کشید اثبات واقعیت فلسطین در شرایطی بود که بیش از نیم قرن معکوس جلوه داده شده بود و اسرائیل را تمام قد به خاور میانه تحمیل کرده بود. جالب است که اسرائیل به محض تشکیل رژیم یهود در اراضی اشغالی با اتخاذ سیاست هایی هم چون ممنوعیت نقد به هولوکاست، غرامت بالا از آلمان،جنگ های اعراب و اسرائیل، شکست اعراب و تحقیر آنها و ساختن فیلم های هالیوودی برای مظلوم جلوه دادن صهیونیست ها در جهان تا کنون به موجودیت تحمیلی خود ادامه داده است.
اتخاذ تمام این سیاست ها برای اغفال جهانیان متاسفانه در بسیاری موارد موثر افتاد تاجایی که اسرائیل را بیش از فلسطین به عنوان یک واقعیت مسلم در جهان تثبیت کرد. حتی در ایران با پیشینه طولانیِ مخالفت ملت ایران با تشکیل یک رژیم جدید غاصب، چه در عصر پهلوی دوم و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی جریان ها و مزدوران داخلی و خارج نشین برای ثبوت اسرائیل و منفور کردن فلسطینیان، تمام وقت تلاش می کنند تا واقعیت و موجودیت فلسطین را جعل کنند.
باید اذعان شود که با عملیات جدید فلسطینیان در مقابل رژیم اسرائیل، جهان در فصل جدیدی از معادلات سیاسی قرار گرفته است زیرا اینبار به جهت قدرت حماس و بازیگری جدید نیروهای آن، برخی ملت ها بر خلاف تبلیغات رسانه ای به سمت بیداری سیاسی رفتند و متاسفانه بیش از اعراب، ملل غربی بر این بیداری دامن می زنند. اعتراضات مردمی در فرانسه، انگلیس، کانادا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که بیشترین تبلیغات علیه فلسطین و حماس در آنها صورت می گیرد در سایه سکوت برخی اعراب منطقه می تواند باب جدیدی در معادلات سیاسی منطقه ای باشد.
بدون شک بیدار کردن جهانیان از خوابی که اسرائیل برای آنها دیده است تا رژیم خود را زنده نگه دارد در سایه بیش از چهل سال تلاش جمهوری اسلامی بوده است که به هیچ رو قابل اغماض نیست. این نوید چهل و چند ساله توسط رهبران ایران که "اسرائیل واقعیت مسلمی نیست و موجودیت دائمی ندارد" مهمترین سلاح سیاسی برای محور مقاومت از ایران تا فلسطین بوده است که هر معادله ای به نفع صهیونیزم را ابتر می گذارد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
طوفان الاقصی، شکست اسرایئل، ضعف اطلاعاتی، ضعف ارتش اسرائیل، نابودی اسرائیل، ازادی فلسطین، حماسه غزه
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گیلان
V
آرشیو