یادداشت / حامد شیر خدا

تحلیلی بر عملیات طوفان الاقصی و پیروزی‌های فلسطینیان

اکثر افرادی که فرار از فلسطین اشغالی را به ماندن در آن ترجیح می دهند، معتقدند زندگی شان در داخل فلسطین اشغالی در معرض خطر قرار دارد؛ این احساس در میان مهاجران ساکن شهرک های مهاجر پذیر رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی بیشتر است.
تحلیلی بر عملیات طوفان الاقصی و پیروزی‌های فلسطینیان
1402/07/30 - 08:20
تاریخ و ساعت خبر:
175310
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ایلام : به گزارش خبرنگار زنان نیوز، حامد شیر خدا کارشناس ارشد مسائل سیاسی در یادداشتی به شرح زیر به تحلیل عملیات طوفان الاقصی و پیروزی‌های فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی، پرداخته است:

1- این عملیات در شرایطی شکل گرفت که فلسطینی ها تحت شدیدترین تحریم‌ها، تحت شدیدترین دوربین‌ها، ماهواره‌ها و رصدهای اطلاعاتی چه در داخل و چه در خارج سرزمین‌های خود بوده اند ولی با این حال توانستند این عملیات غافلگیرانه را تولید کنند .
2- تولید غافلگیری نیازمند داشتن برنامه‌ای است که از مدت‌ها قبل تدوین و اجزاء آن تمرین شده باشد. این بدون شک کاری نبوده که یک دفعه اتفاق بیفتد به قول آقای "ابوعبیده" سخنگوی جنبش حماس این عملیات بعد از نبرد سیف القدس که در سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد و از همان موقعه پایه های آن برنامه ریزی و چندین مرحله مانور، رزمایش برگزار شد و چندین شکست مصلحتی حماس بخاطر این بود که پی به قدرت واقعی از طرف رژیم صهیونیستی برده نشود.
3- جنگ را طرفی می‌برد که هدف داشته باشد.جبهه‌ی مقاومت براساس برنامه و اهداف جلو می رود می دانستند که تنها کاری که رژیم صهیونیستی انجام میدهد فقط حمله وحشیانه به مواضع کور است و همین که اکنون نمی‌دانند کجا را بمباران کنند.
4- نکته حایز اهمیت گسترش فرار صهیونیست ها از فلسطین اشغالی و بحران جمعیتی رژیم اشغالگر است. بحث تشکیل حکومت یهودی از زمانی شروع شد که این سرزمین تحت قیومیت عثمانی بود تا جایی که آقای بن‌گوریون از همون سال‌ها تابعیت عثمانی گرفت و در آنجا مستقر شد بعد از جنگ جهانی اول و شکست امپراطوری عثمانی این سرزمین تحت قیومیت انگلستان یا بریتانیای کبیر شد از همون زمان بحث تصرف زمین‌ها شروع شد .
5- با خریداری کردن سرزمین های سوری ها و لبنانی ها و کوچاندن مردم فلسطین به خارج از مرزهای فلسطین توانستند زمینهای آنها را غصب کنند .اعراب که از افزایش نفوذ یهودیان در سرزمین مقدس فلسطین به شدت ناراضی بودند، اقدام به مقابله با آنان و ایجاد شورش در برابر حکومت انگلیس کردند، شورش‌هایی که به شدت توسط نیروهای نظامی انگلیس و صهیونیست‌ها سرکوب می‌شد و فلسطینی‌ها را وادار به ترک خانه و سرزمین خود می‌کردند. و به مرور صهیونیست ها با درگیری و کشتار مردم فلسطین سرزمین های آنها را غصب می کردند
۶- صهیونیست ها با غصب سرزمین های فلسطین و فرا خوان دادن یهودیان سراسر جهان ها با دادن وعده های مالی و در اختیار نهادن زمین‌ به آنها و تضمین امنیت و آسایش سعی در تشکیل حکومت و تجمیع یهودیان داشتند.
۷- به هر حال در این جنگ برد با طرفی است که تحمل سختی داشته باشد و معنی مقاومت را فهمیده باشد نه کسانی که اصلا اعتقادی به مقاومت و زندگی پس از مرگ ، ایثار ،شهادت ،فداکاری و وطن‌پرستی و میهن دوستی ندارد و الان با این عملیات شروع مهاجرت به کشورهای اروپایی اوج گرفته است. و پیروزی‌ با مقاومت است..
انتهای پیام/ *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
یادداشت، علمیات طوفان الاقصی، تحلیل شکست صهیونیسم، پیروزی غزه،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
بین الملل
V
آرشیو