در گفت و گو با کارشناس ارشد حقوق زنان:

وقایع 13 آبان خاطر نشان کرد که هیچ قدرتی تاب مقابله با مقاومت یک ملت را ندارد

رهگشا کارشناس ارشد حقوق زنان: اگرچه در این برهه از تاریخ تمام کشورها و تک تک انسان‌ها برای پایان دادن به وضعیت غیرانسانی مردم فلسطین مسئولیت دارند اما وقایع 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار، خاطر نشان کرد که با ایستادگی و مقاومت یک ملت در راستای هدایت صحیح و با بصیرت، هیچ قدرتی تاب مقابله با او را نخواهد داشت.
وقایع 13 آبان خاطر نشان کرد که هیچ قدرتی تاب مقابله با مقاومت یک ملت را ندارد
1402/08/13 - 13:12
تاریخ و ساعت خبر:
175917
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - استان تهران: حمیده سادات رهگشا رئیس کارگروه فمنیسم جامعه زنان ناحیه قرچک و کارشناس ارشد حقوق زنان در گفت و گویی به مناسبت گرامی‌داشت روز دانش آموز اظهار داشت: ۱۳ آبان که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شناخته شده است، یادآور سه حادثه مهم و سرنوشت ساز است که در طول سال‌های گوناگون (پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در سیزدهم آبان) اتّفاق افتاده است.
وی بیان کرد : حادثه‌ی تبعید امام در سال ۴۳، حادثه‌ی کشتار بی‌رحمانه‌ی دانش‌آموزان در تهران در سال ۵۷ و حرکت شجاعانه‌ی دانشجویان در تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۵۸ ؛ هر یک از این حوادث نشان‌گر یک چهره از استکبار و یک چهره از مردم عدالت خواه و ایمان مدار است که با تکیه بر قدرت الهی در برابر استکبار مقاومت کرده است.
رهگشا افزود: در این میان آن چیزی که موجب برجستگی این روز شده است، حادثه‌ی تصرّف و تسخیر سفارت آمریکا یا به معنای واقعی لانه‌ی جاسوسی آمریکا است. چرا که فرزندان شجاع و مؤمن کشور ما حقیقت و هویّت این سفارت را کشف کردند و حقارت و آشفتگی آن را در مقابل چشم جهانیان قرار دادند و مهم‌تر آن که پرچم نفوذ ظالمانه‌ی آمریکا را از بام ایران پائین کشیدند ؛ بر این اساس است که امام خمینی‌(ره) نیز این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.
وی خاطرنشان کرد: خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز و عدالت خواه آفریده است و امام خمینی(ره) نیز هم در عرصه تفکر و هم عرصه عمل، با احیای ظلم ستیزی و حمایت از مستضعفان و مظلومان، هسته ی مقاومت جهانی اسلام علیه ظلم و تباهی استعمارگران و مستکبران را بنیان نهاد و به نحوی که با تمسک به رهنمودهای بیدارگرانه و دوراندیشانه ایشان، روحیه استکبار ستیزی گسترش یافت و از مرزهای ایران فراتر رفت و همه ی ملت های عدالت جو، حق طلب و آزاده را فرا گرفت.
کارشناس ارشد حقوق زنان تصریح کرد: مبارزه خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین و نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست و حامیان آن یعنی کشورهای غربی و آمریکا نمونه روشن و عینی ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار هستند.
رهگشا با تاکید بر محرومیت مردم فلسطین از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و شهروندی گفت:
رژیم اشغالگر صهیونیسم همواره خانه‌ها و مزارع مردم مظلوم فلسطین را تخریب می کند و علیه آنان از سلاح های سمی و ممنوعه استفاده می‌کند و در سکوت معنا دار جوامع بین‌المللی جان هزاران زن و کودک بی دفاع را می گیرد.
وی در پایان اظهار کرد: اگرچه در این برهه از تاریخ تمام کشورها و تک تک انسان‌ها برای پایان دادن به این وضعیت غیرانسانی و شرم آور مسئولیت دارند اما تاریخ و به خصوص 13 آبان خاطر نشان کرد که با ایستادگی و مقاومت یک ملت در راه درست و هدایت صحیح و با بصیرت، هیچ قدرتی تاب مقابله با او را نخواهد داشت.
خبرنگار: فاطمه سیفی
انتهای پیام / *

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار، انقلاب دوم
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیاست داخلی
V
آرشیو