نگاهی بر روزشمار 13 آبان از سال1343 تا 1358/ 13 آیان محصور به یک دوره تاریخی نیست

کته حائز اهمیت اینجاست وقایع سیاسی و اجتماعی همچون ۱۳ آبان نمی تواند محصور به یک دوره تاریخی باشد. اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و اعتراضات جهانی به ویژه در غرب که بخش قابل توجهی نوجوانان بودند و صدها رویداد سیاسی و اجتماعی دیگر ثابت می کند نوجوانان و نقش اجتماعی آنان را نمی توان در حاشیه قرار داد.
نگاهی بر روزشمار 13 آبان از سال1343 تا 1358/ 13 آیان محصور به یک دوره تاریخی نیست
1402/08/13 - 18:05
تاریخ و ساعت خبر:
175958
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - گیلان - شهره پور رمضان در یادداشتی تحلیلی به وقایع 13 ابان سال های مبارزه با طاغوت و یوم الله سال 1358 پرداخت و نوشت : در میان تمام وقایع سیاسی ایران به ویژه در تاریخ معاصر، واقعه ۱۳ آبان به جهت نقش سیاسی دانش آموزان در مقابله با سلطنت و نظام موروثی و همگام شدن آنان با دانشجویان یک نقطه ی عطف است که ثابت می کند، بیداری اسلامی صرفا متعلق به طبقه و سنین خاصی نیست. اینکه نظام اسلامی، بیداری و روشنگری را در تمام طبقات و اقشار جستجو می کند به شاکله آن باز می گردد و دانایی سیاسی را به هیچ طبقه خاصی محصور نمی کند.
نکته حائز اهمیت اینجاست وقایع سیاسی و اجتماعی همچون ۱۳ آبان نمی تواند محصور به یک دوره تاریخی باشد. اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و اعتراضات جهانی به ویژه در غرب که بخش قابل توجهی نوجوانان بودند و صدها رویداد سیاسی و اجتماعی دیگر ثابت می کند نوجوانان و نقش اجتماعی آنان را نمی توان در حاشیه قرار داد. کشتار کودکان و نوجوانان در غزه که در دستور کار جدی صهیونیست ها قرار دارد ثابت می کند که هدف جریان سیاسی کور تروریسم یهود، نسل کشی و مختومه کردن قدرت اجتماعی جامعه فلسطینی است زیرا می دانند از خورشید همین نسل است که آینده فلسطین روشن می شود. والبته خوب می دانند آنان بخش مهمی از بیداری سیاسی در جهان خواهند شد.
البته ۱۳ آبان محدود به یک واقعه تاریخی مهم در سال پنجاه و هفت نیست. در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ خورشیدی، نیز امام خمینی (ره) دستگیر و به دستور آمریکا و فرمان محمد رضا پهلوی به ترکیه تبعید شدند. و این امر، زمینه ساز یک تحول سیاسی جدید در ایران شد بدون شک نوجوانان واقعه ۱۳ آبان ۱۳۵۷ همان نوزادان در گهواره سال ۴۳ بودند که نوید یک واقعه عظیم را در آینده می دادند.
کسانی که تاریخ می خوانند بهتر از هر طیفی می دانند که آگاه سازی سیاسی و اجتماعی باید از طفولیت در کودکان آغاز شود. نوجوانی دوران منحصربه فردی است که مسیر تحولات مهمی را در آینده رقم‌ می زند و رویداد تاریخی ۱۳ آبان سال پنجاه و هفت این مهم را به درستی ثابت می کند. جامعه ای که به ثروت عظیم و بی پایان می اندیشد باید بیشترین سرمایه گذاری را روی کودکان و نوجوانان خود قرار دهد تا شاهد حماسه آفرینی بی مانند آنها همچون رویداد قابل توجه ۱۳ آبان سال پنجاه و هفت باشد.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
13 ایان 1343، 13 آیان 1357، یوم ا لله 13ابان، روز استکبار ستیزی ، لانه جاسوسی ، تسخیر سفارت آمریکا
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو