برگرفته از سخنان رهبری در جمع پرستاران؛

کتاب فرشته رحمت همزمان با روز پرستار رونمایی شد

کتاب فرشته رحمت که به همت مرکز تحقیقات ثریا تدوین شده است، در مراسم روز پرستار رونمایی شد.
کتاب فرشته رحمت همزمان با روز پرستار رونمایی شد
1402/08/29 - 13:24
تاریخ و ساعت خبر:
176694
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - کتاب فرشته رحمت که به همت مرکز تحقیقات ثریا تدوین شده است، در مراسم کشوری بزرگداشت روز پرستار که با حضور ۱۳۰۰ نفر از اعضای جامعه پرستاری کشور، وزیر و مسئولین وزارت بهداشت، در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، رونمایی گردید.
«مسئله سلامت جز اولین مسائل مهم زندگی جوامع است. این حدیث معروف «نعمتان مجهولتان الصّحّه و الأمان» حقیقتاً انگشت اشاره‌ای است به یک امر اساسی و حیاتی. هم سلامت، هم امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را نمی‌فهمد؛ مثل هوا، مثل تنفس. تا وقتی انسان تنفس می‌کند، اهمیت این نعمت رایگان و همه‌جایی را درک نمی‌کند.
تنفس که مشکل شد، انسان آن وقت احساس می‌کند چه نعمت بزرگی از دست رفته است. مجموعه پزشکی و پرستاری و بقیه دستگاه‌های سلامت، در واقع تأمین‌کننده این نعمت بزرگ برای جامعه‌اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته‌ای است. پرستار در یک تلاش و چالش دائمی روحی و روانی است؛ فقط مسئله جسم او نیست. خستگی روحی، مواجهه با بیمار و دردمند و احساس وظیفه اینکه باید برای این دردمند و بیمار، هم علاج جسمانی، هم علاج روحی و معنوی تقدیم کند، مسئله بسیار فرساینده‌ای است، کار سنگینی است. این وظیفه سنگین را پرستاران بر عهده گرفته‌اند».
این قسمتی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از پرستاران نمونه کشور در اردیبهشت ۱۳۸۹ بود که در کتابی تحت عنوان «فرشته رحمت» گردآوری شده است.
کتاب فرشته رحمت مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان اهمیت پرستاری است.
با توجه به اهمیت این موضوع در فرمایشات معظم‌له، مرکز تحقیقات ثریا بر آن شد تا با جمع‌آوری بیانات ایشان که از سال ۱۳۶۸ تاکنون در خصوص این حرفه مقدس بیان گردیده است، بتواند گامی هرچند کوچک در راستای تبیین تفکرات این اندیشمند بزرگ برای پرستاران، مسئولان نظام سلامت و عموم مردم بردارد. این کتاب گزیده‌ای از بیست‌وچهار سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که به شکل یک سخنرانی واحد درآمده است.
امید است انتشار این کتاب گامی در راستای رشد رشته پرستاری در عرصه‌های مادی و معنوی و اجرای صحیح مطالبات بر حق پرستاران از سوی مسئولان باشد.
مرکز تحقیقات ثریا در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش تولید علم در گام دوم انقلاب اسلامی و پاسخ به نیازهای کشور با نگاه مسئله محوری فعالیت نموده و با توجه به تأکید معظم له مبنی بر نقش‌آفرینی تخصصی، به انجام پژوهش در حوزه نظام سلامت با این رویکرد می‌پردازد.‌
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز پرستار، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جامعه پرستاری،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
هنر و رسانه
V
آرشیو