دهقانی مطرح کرد؛

شاخص اهدای عضو در ایران پایین تر از عدد قابل قبول

رییس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، از پایین بودن عدد شاخص اهدای عضو در کشور خبر داد.
شاخص اهدای عضو در ایران پایین تر از عدد قابل قبول
1402/09/13 - 20:43
تاریخ و ساعت خبر:
177279
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - ساناز دهقانی، در خصوص برگزاری نشست دو روزه آموزشی تخصصی رضایت گیری از خانواده اهداکننده مرگ مغزی در سالن همایش‌های هتل قلب بیمارستان شهید رجایی، گفت: در این رویداد تمامی هماهنگ کنندگان عضو از سراسر کشور شرکت حضور دارند.
وی، بالا بردن دانش و به روز رسانی اطلاعات گروه‌های هدف در خصوص رضایت گیری را از مهم‌ترین اهداف این نشست عنوان و تصریح کرد: رضایت گیری از خانواده‌های مرگ مغزی برای اهدای عضو، یک علم است و باید اصولی و علمی انجام شود.
دهقانی خاطرنشان کرد: گروه‌های هدف آموزش گیرنده در زمینه رضایت گیری، پزشکان و پرستارانی هستند که در بخش اهدای عضو بیمارستان‌ها فعالیت دارند.
وی گفت: یکی از علل پایین بودن آمار اهدای عضو و یا کمبود عضو پیوندی در جهان، پایین بودن نرخ رضایت گیری از خانواده‌های افراد مرگ مغزی است.
رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، با بیان اینکه سایر کشورها نیز در خصوص رضایت گیری از خانواده‌های افراد مرگ مغزی آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند، ادامه داد: در این زمینه ارتباط مؤثر با خانواده فرد مرگ مغزی و زبان بدن، بسیار مهم است.
دهقانی گفت: کتابی تحت عنوان "تکنیک‌های رضایت گیری" برای فراگیران تدوین و چاپ شده، وزارت بهداشت نیز سال گذشته یک رفرنس بین المللی را ترجمه کرده و در اختیار تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده است.
رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر PMP (شاخص اهدای عضو) در کشور ما ۱۲.۵ است، اما عدد قابل قبول ۲۵ و عدد ایده آل ۴۰ است. همچنین، در زمینه اهدای عضو در منطقه، رتبه یک و در دنیا رتبه ۳۲ را داریم.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اهدای عضو، پیوند عضو، ساناز دهقانی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو