هاشمی مطرح کرد؛

هنر و فرهنگ ایران منحصر در دیوارکشی‌های مرزی داخلی نیست

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر و فرهنگ ایران منحصر در دیوارکشی‌های مرزی داخلی نیست. هم بعد منطقه‌ای و هم بعد بین‌المللی آن واضح است و خواهان، هوادار و دنبال‌کننده بسیار دارد.
هنر و فرهنگ ایران منحصر در دیوارکشی‌های مرزی داخلی نیست
1402/09/21 - 15:04
تاریخ و ساعت خبر:
177540
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ظرفیت‌های زیست بوم فرهنگی کشور در صادرات محصولات فرهنگی اظهار کرد: هنر و فرهنگ ایران منحصر در دیوارکشی‌های مرزی داخلی نیست. هم بعد منطقه‌ای و هم بعد بین‌المللی آن واضح است و خواهان، هوادار و دنبال‌کننده بسیار دارد.
وی افزود: برای اینکه سطح و عمق بهتری پیدا کند و برد جهانی بیشتری داشته باشد اهتمام خوبی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شده است و همکاران ما در این سازمان، کارهای مؤثری را شروع کرده‌اند.
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبیعتاً برد و عمق غنای فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی، منطقه‌ای و بین‌المللی است و پرداختن به صنایع فرهنگی و صادرات فرهنگی هم کاملاً شدنی است و البته شروع شده است.
وی به راه اندازی نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر فرهنگی بین‌المللی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این رویداد، اکنون نیز در سازمان فرهنگ و ارتباطات یک مجموعه ستادی برای پیگیری موضوع صنایع فرهنگی و صادرات محصولات آن، ایجاد شده و به نسبت پیشرفت خوبی هم داشته است.
هاشمی ادامه داد: هم ظرفیت و هم اهتمام برای صادرات محصولات فرهنگ وجود دارد و به نظر می‌رسد که تا چند سال دیگر خروجی‌های ملموس‌تری هم در این حوزه خواهیم داشت.
وی درباره فضای مجازی و اثرگذاری آن در صادرات محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی گفت: طبیعتاً شرایط برای کار در این حوزه، روشن و واضح است. برخی از پلتفرم‌های ایرانی که در ایران و با زیست بوم ایرانی-اسلامی ایجاد شده‌اند، خواهان بسیاری دارند و در کشورهای منطقه هم صاحب مخاطب هستند. این هم خود یعنی این‌که یک کار فناورانه - فرهنگی شروع شده که اتفاق بسیار خوبی است.
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برخی از مباحث فناورانه در حوزه هنری فرهنگی، ما جزو برترین‌های منطقه هستیم و این یکی از نقاط مهم و دست برتر و فرصت‌های به حساب می‌آید.
همچنین نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیری رضا ملکی، اسفندماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.
پژوهشگران علاقه‌مند به حضور در این جایزه تا پنجشنبه ۳۰ آذر فرصت دارند آثار خود را از طریق سامانه جایزه به نشانی nas.icro.ir ارسال کنند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد ،اسلامی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید محمد هاشمی، وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، مجلس،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگی
V
آرشیو