کارشناش مذهبی استان سیستان و بلوچستان :

حضرت زهرا (س) به همه آموخت در راه ولایت باید از همه هستی خودگذشت

علی باقری گفت : حضرت زهرا (س) چه در زمینه همسرداری، مادری و تربیت فرزند و چه در زمینه ولایت‌مداری، دفاع از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و باطل، بهترین اُسوه برای همه حق‌طلبان و حامیان جبهه حق هستند.
حضرت زهرا (س) به همه آموخت در راه ولایت باید از همه هستی خودگذشت
1402/09/27 - 12:09
تاریخ و ساعت خبر:
177790
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، حضرت زهرا (س) عصاره عالم بشریت و نشانه نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است که به‌تنهایی در عصر خفقان و فتنه کوری که منافقین ایجاد کرده بودند، علم تبیین را بر دوش کشید و با حمایت و پشتیبانی از ولایت اجازه نداد از مسیری اصلی منحرف شود و در این راه نیز به شهادت رسید و لذا ایشان بهترین الگوی برای جامعه ما در دفاع از ولایت و امام است.حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بود که مقامش تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد و از حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان اسوه‌ای ارزشمند برای زنان و مردان جامعه اسلامی یاد می‌کنند و ولایت‌مداری این بانو بهترین الگو برای جامعه امروز است.
حجت‌الاسلام علی باقری، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگارزنان ایران در خصوص شخصیت والای حضرت زهرا (س) گفت: رسول خدا (ص) به بیان قرآن کریم الگوی بشریت است و انسان احتیاج به الگو دارد تا در مسیر رشد و کمال به تبعیت الگو به رشد برسد.حضرت زهرا (س) به‌عنوان اولین حامی و مدافع ولایت بر حق الهی است و رویکرد ایشان در دفاع از حریم ولایت پس از رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله تا زمان شهادتشان، از فرازهای مهم تاریخ اسلام به شمار می‌رود.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از هر بُعد و منظری که به سیره و زندگانی حضرت فاطمه(س) نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که ایشان بهترین و کامل‌ترین الگو برای زنان جامعه ما و بلکه برای همه بشریت به شمار می‌روند، کمااینکه در کلام امام معصوم آمده که ام‌ابیها (س) حجت بر سایر معصومین (ع) است.
وی افزود : مبارز بودن و فعالیت حضرت در خط ولایت از مهم‌ترین نکات بارز ایشان بود، بعد از رحلت پیامبر دین دچار لغزش شد ایشان به‌تنهایی از ولی زمان خود حمایت کردند و در مقابل جبههٔ ناحق ایستادند.
حضرت صدیقه طاهره الگویی تمام‌عیار در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و عبادی است،و به فرموده امام‌زمان (عج) «و فی ابنته رسوا الله لی اسوه حسنه»، و طبق فرمایش پدر بزرگوارش نیز «ما حجتیم برای شما و مادرمان فاطمه حجت است بر ما» بنابراین، این سخن یک امام معصوم است که اهل تعارف و تعریف غیرواقع نیست؛ لذا با مطالعه در سیره این بانو در می‌یابیم که الگویی تمام‌عیار برای ما است.
وی بیان کرد : تأسی به سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، تضمین بخش سعادت ما در دنیا و آخرت است .حضرت زهرا (س) چه در زمینه همسرداری، مادری و تربیت فرزند و چه در زمینه ولایت‌مداری، دفاع از حریم امامت و ولایت و مقابله با جریان ظلم و باطل، بهترین اُسوه برای همه حق‌طلبان و حامیان جبهه حق هستند.
وی در پایان گفت: شهادت حضرت زهرا (س) به ما آموخته که در راه ولایت باید از همه هستی خود بگذریم، چرا که ولایت در رأس هرم نظام اسلامی قرار گرفته و عزت و اقتدار مسلمانان را رقم زده است و الگویی به‌عنوان رهرو راه حق در طول قرون و اعصار مختلف است که در دوران ظلمت نور وجودش روشنی‌بخش مردم در ظلمت عالم بوده است.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
حضرت زهرا(س)، شهادت حضرت زهرا(س)، اولین شهید مدافع ولایت، ایثار و فداکاری، سبک زندگی فاطمی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سیستان و بلوچستان
V
آرشیو