مشاور خانواده در گفتگو با «زنان نیوز»:

آمار بالای دختران مجرد در کشور نگران کننده است/ الگوی سوم زن نجات دهنده است

مشاور خانواده گفت: در سایه تبلغات دشمن در فضای مجازی و با جنگ شناختی با آمار بالای دختران مجرد به ویژه دهه شصتی‌ها مواجه هستیم.
آمار بالای دختران مجرد در کشور نگران کننده است/ الگوی سوم زن نجات دهنده است
1402/10/02 - 11:49
تاریخ و ساعت خبر:
178007
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از البرز؛ حمیده عسگری، مشاور خانواده در گفتگو با «زنان نیوز» گفت: در سایه تبلغات دشمن در فضای مجازی و با جنگ شناختی با آمار بالای دختران مجرد به ویژه دهه شصتی‌ها مواجه هستیم.
وی ادامه داد: نباید از کنار این آمار ساده بگذریم زیرا تمام تلاش دشمن در فضای مجازی و با جنگ روایت ها تخریب بنیان خانواده است.
عسگری افزود: خانواده در کشور ما یک دستاورد بزرگ است و دشمن از نداشتن آن متضرر شده و باید برای حفظ آن بسیار تلاش کنیم زیرا برخی از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ناشی از تفکر سبک زندگی غربی در کشور است.
این مشاور تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی ازدواج را عاملی برای پیشرفت زن و مرد عنوان می کند اما هیچ وقت تشکیل خانواده مانعی برای حضور اجتماعی در جامعه نبوده است.
وی گفت: دانشمندان و نخبگان دانشگاهی ما با فرزندان خود به دیدار رهبری رفتند و بر قله های پیشرفت ایستادند و سنگر خانواده را نیز حفظ کردند، این همان الگوی سوم زن است یعنی بانوان با حفظ حجاب و حیا در جامعه حضور فعالی داشته و در خانه نیز محافظ بنیان خانواده باشند.
عسگری ادامه داد: باید بستر ازدواج را برای این نسل آماده کنیم، دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای ازدواج جوانان به ویژه دهه شصتی ها انجام داده اما کافی نیستو باید بپذیریم که بخشی از مشکل پیری جمعیت با ازدواج جوانان و فرزندآوری آنها حل می شود.
این مشاور افزود: دوستی های مجازی، نگهداری حیوان، کار کردن شبانه روزی و .. هیچ وقت همدم روزهای تنهایی شما نخواهد شد و سندرم آشیانه خالی در کمین مجردی ها در آینده است.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر ازدواج به موقع، عاقلانه و صحیح صورت گیرد، نه تنها عاملی برای پیشرفت نیست بلکه زمینه ای برای رشد زوجین است و در این نهاد هر دو برای درخشش یکدیگر تلاش می‌کنند.
انتهای خبر/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
نرخ تجرد ، نرخ ازدواج، تأخیر در ازدواج، سن ازدواج، الگوی سوم زن مسلمان،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو