لزوم نهادینه شدن سبک زندگی فاطمی و الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در جامعه

مرضیه جباری گفت: اگر سبک زندگی فاطمی و الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در جامعه نهادینه شود یقینا بسیاری از آسیب ها در جامعه کاهش خواهد یافت.
لزوم نهادینه شدن سبک زندگی فاطمی و الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در جامعه
1402/10/13 - 10:46
تاریخ و ساعت خبر:
178415
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - مرضیه جباری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان ایران در همدان شهرستان کبودراهنگ با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن، اظهار کرد: یکی از بالاترین برکات برای شیعیان ولادت حضرت زهرا (س) است و پیامبر(ص) نیز خشنودی خود را در گرو خشنودی دختر خود می داند.
وی با بیان اینکه خداوند متعال با ولادت حضرت زهرا(س) و نزول سوره کوثر بر پیامبر(ص) منت می نهد، افزود: خداوند پیامبر اکرم (ص) را بهانه خلقت عالم و امام علی(ع) را نیز بهانه خلقت پیامبر (ص) دانسته و حضرت فاطمه(س) را دلیل اصلی خلقت عالم و آدم می داند و این نشانه مقام و منزلت آن حضرت است.
کارشناس سطح۳حوزه علمیه شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه بزرگترین ویژگی فاطمه(س) ولایتمداری است، ابراز کرد: ایشان پشتیبانی از امام زمان خود را نه بر مبنای اینکه علی(ع) همسر ایشان است، بلکه به مثابه ولی فقیه زمانه شان وظیفه دانستند و در این راه در مقابل تمامی دشمنان ایستادند و لحظه ای کوتاه نیامدند.
وی در ادامه در مورد سیره حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان دختر ارجمند پیامبر اکرم(ص)اسوه‌ای ارزشمند برای مردان و زنان مسلمان محسوب می‌شود، همانطور که خداوند در قرآن کریم در آیه 21 سوره احزاب می‌فرمایند: « لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِيرًا، البته شما را به رسول خدا در صبر و مقاومت با دشمن و در اوصاف و افعال نیکو اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به ثواب خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند و معرّفي الگو، يکي از شيوه‌هاي تربيت محسوب می‌شود و خداوند متعال در اینجا بیان می‌فرمایند کساني که پيامبر اکرم و افراد مورد تاکید ایشان همانند حضرت «فاطمه زهرا(س)» را الگو قرار دهند قلبشان سرشار از ايمان و ياد خدا خواهد بود.
جباری با اشاره به شیوه همسرداری و فرزندپروری حضرت زهرا (س) عنوان کرد: اگر سبک زندگی فاطمی و الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در جامعه نهادینه شود یقینا بسیاری از آسیب ها در جامعه کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه ولایت مداری را یکی دیگر از شاخصه های مهم حضرت زهرا (س) دانست و با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) نخستین شهید مدافع ولایت بود که با فداکاری تا پای جان برای دفاع از ولایت و ولایتمداری در مقابل دشمنان ایستاد و مبارزه کرد، خاطرنشان کرد: آن حضرت در راه ولایت ظلم های زیادی را تحمل کردند و مردم ما باید ولایتمداری را از این بانوی بزرگ اسلام درس بگیرند.
✍️سمیراسبزی

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ولادت حضرت زهرا، سبک زندگی فاطمی، فرزندپروری، ولایتمداری
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو