شکسته شدن افسانه بافی ها درباره کشور آزاد آمریکا / دو رئیس دانشگاه مطرح آمریکایی قربانی صهیونیست ها

آزادی بیان شعاری است که همواره کشورهای غربی برای کشورهای دیگر آنرا تجویز می کنند اما سئوال اساسی اینجاست که در کشوری مثل آمریکا به چه میزان آزادی بیان وجود دارد. پس از تحولات فلسطین اشغالی که منجر به حمله شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار کودکان و مردم بی گناه این منطقه شد، شاهد حمایت مردم کشورهای غربی و بویژه دانشجویان این کشورها از مردم مظلوم فلسطین بودیم.
شکسته شدن افسانه بافی ها درباره کشور آزاد آمریکا / دو رئیس دانشگاه مطرح آمریکایی قربانی صهیونیست ها
1402/10/17 - 09:48
تاریخ و ساعت خبر:
178679
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - امیر حمزه نژاد: آزادی بیان شعاری است که همواره کشورهای غربی برای کشورهای دیگر آنرا تجویز می کنند اما سئوال اساسی اینجاست که در کشوری مثل آمریکا به چه میزان آزادی بیان وجود دارد. پس از تحولات فلسطین اشغالی که منجر به حمله شدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار کودکان و مردم بی گناه این منطقه شد، شاهد حمایت مردم کشورهای غربی و بویژه دانشجویان این کشورها از مردم مظلوم فلسطین بودیم.
این موضوع اما باعث خشم مقامات این کشورها شد تا جایی که روسای چهار دانشگاه مطرح آمریکایی به کنگره این کشور احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفتند. روسای این دانشگاه‌ها متهم شدند که با دانشجویان حامی مردم فلسطین برخورد نکردند. در این جلسه بازجویی موضوع حمایت از مردم فلسطین با «یهودی ستیزی» برابر دانسته شد و در فشار اولیه «الیزابت مگیل»، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا مجبور به استعفا شد.
جالب اینجاست که یکی از حامیان مالی این دانشگاه اقدام به قطع حمایت خود از این دانشگاه کرده بود.
اما این پایان ماجرا نبود و فشار بر روی روسای دانشگاه های دیگر که برحسب اتفاق همه زن هستند، بیشتر شد.
یکی دیگر از روسای دانشگاهی که در معرض فشار شدید برای استعفا قرار داشت، «کلودین گی» نخستین زن آفریقایی‌تباری بود که به ریاست دانشگاه هاروارد رسیده است. درحالی که فشارهای برای برکناری وی زیاد شده بود 500 تن از کارمندان و کارکنان این دانشگاه با انتشار نامه ای از وی حمایت کردند تا این رئیس دانشگاه در جایگاه خود بماند اما بعد از مدتی خبر جالب تری آمد که نشان می داد وی متهم به موارد دیگری هم شده است. از این رو خانم گی برای اینکه اتهامات دیگری به وی چسبانده نشود از این سمت استعفا داد.
بی بی سی فارسی درباره استعفای اجباری این زن آفریقایی تبار نوشت، « استعفای رئیس دانشگاه هاروارد تحت فشار اتهام مماشات در برابر یهودستیزی و سرقت علمی». یعنی اتهام سرقت علمی نیز به وی زده شده است تا با این حربه این خانم برای حفظ آبروی کاری خود با فشار سیاسی کنار برود.
با این شرایط تصویر جالبی از موضوع آزادی و حقوق زنان در آمریکا به نمایش گذاشته می شود و افسانه بافی های مالوف در خصوص کشور آزاد آمریکا را با خود از بین می برد. نکته اساسی دیگر اینجاست که این افراد خودشان حرفی نزده بودند وتنها برای اینکه نسبت به سرکوب دانشجویان عمل نکردند مجبور به استعفا شدند. حالا بسیاری می پرسند که قربانی دیگر فشار لابی صهیونیستی برای سرکوب حمایت مردم کشورهای غربی و دانشجویان از مردم فلسطین کیست؟در جلسه بازخواست کنگره از روسای دانشگاه‌های آمریکایی، روسای دانشگاه‌ هاروارد، ام.آی.تی، پنسیلوانیا و ماساچوست حضور داشتند که تا به امروز دو تن از این روسا مجبور به استعفا شده‌اند.
البته برخی از اخبار نیز نشان می دهد که دانشجویان واساتیدی که از مردم فلسطین حمایت کرده اند اخراج و یا تعلیق شده اند و حتی برخی از این افراد تهدید به مرگ نیز شده اند. اخیرا یکی از اساتید دانشگاه های آمریکایی که در تجمع حمایت از مردم فلسطین حضور یافته بود اخراج شد.
همه این موارد نشان دهنده بیم شدید آمریکا و صهیونیست ها از تسری و گسترش حمایت مردم کشورهای غربی از مردم فلسطین و آرمان آن است. از این روست که صهیونیست ها سعی دارند که با اخراج و سرکوب اساتید و دانشجویان آمریکایی فضا را برای رشد چنین تفکراتی به شدت ببندند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اعتراض به جنابات اسرائیل، جنابت جنگی، اخراج اساتید دانشگاه آمریکا، حمایت از مردم فلسطین
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش
V
آرشیو