روانشناس بالینی و مدیر مرکز مشاوره روح زندگی:

فرزند آوری بیشتر؛ شادکامی، اعتماد به نفس و قدرت ذهنی بالاتر مادر/ داشتن خواهر و برادر، سرمایه گذاری والدین برای شخصیت متعادل تر فرزند

روانشناس بالینی با اشاره به اینکه مادران دارای چند فرزند بر عکس مادران تک فرزند، احساس مدیر بودن می کنند و همواره سعی دارند بهترین برنامه را ارائه دهند، گفت: برای این بانوان، تربیت فرزندان نوعی سرگرمی جذاب است و این کار را با علاقه انجام می دهند و به همین دلیل این مادران از قدرت ذهنی بالایی برخوردارند.
فرزند آوری بیشتر؛ شادکامی، اعتماد به نفس و قدرت ذهنی بالاتر مادر/ داشتن خواهر و برادر، سرمایه گذاری والدین برای شخصیت متعادل تر فرزند
1402/10/18 - 12:04
تاریخ و ساعت خبر:
178718
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - سیستان و بلوچستان، رویا حقیقی روانشناس بالینی و مدیر مرکز مشاوره روح زندگی در رابطه با نقش تعداد فرزندان بر سلامت جسمی و روانی مادر گفت : امروزه بهبود کیفیت زندگی به عنوان مفهوم تازه تری از سلامتی مطرح شده است که به جنبه های روانشناختی ، اجتماعی ، عملکردی و جسمی مربوط می شود .
وی در ادامه با اشاره به اینکه زوجینی که در سنین فرزندآوری هستند می توانند با تصمیم بر تک فرزندی آینده دشواری را برای خود و فرزندشان رقم بزنند، افزود: تک فرزندی منجر به تنهایی ، افسردگی و مشاجره می شود و زنانی که ساعات زیادی از روز را در خانه یا محل کار هستند اغلب با مشکلات روحی مواجه می شوند اما داشتن فرزندان به طرز معجزه آسایی این مشکلات را کمتر می کند .
این روانشناس بالینی با بیان اینکه به طور معمول مادرانی که ۳ فرزند دارند شادتر از دیگران مادران بوده و با حوصله بیشتری شکاف زندگی را می پوشانند، تأکید کرد: : والدین با تولد چند فرزند و تحمل دشواری های کوتاه مدت؛ در دراز مدت شاهد یک سر مایه گذاری برای زیست سالم ،شخصیت متعادل فرزندان و خودشان خواهند بود .
مدیر مرکز مشاوره روح زندگی ، یکی از آسیب‌هایی که مادران تک فرزند با آن روبرو هستند را آسیب جسمی دانست و گفت: نتایج بررسی ها نشان داده ازدواج و به موقع فرزندآوری در سن مناسب می تواند بر سلامت جسم زنان تاثیر مثبت داشته باشد.
حقیقی گفت : تحقیقات نشان می دهد مادر شدن زنان را از خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مادرانی که تازه صاحب فرزند شده اند حافظه بصری قوی تری دارند و در مقایسه با زنانی که فرزند ندارند بهتر می توانند اطلاعات خود را دریافت کنند و به خاطر بسپارند.
وی ادامه داد: همچنین نتایج تحقیقات دانشگاه ( بریگهام یانگ) آمریکا نشان داده داشتن فرزندان موجب کاهش فشار خون مادر ، افزایش تمایل به یادگیری ، افزایش قدرت تعقل ، اعتماد به نفس بالا و شادکامی مادران می شود. وجود فرزندان باعث ایجاد امنیت و استحکام خانواده شده و مادران دارای قدرت تحمل بیشتر و امنیت بیشتر می شوند.مادر شدن افزایش تعهد ، فعالیت ، مسئولیت و خلاقیت را بدنبال دارد که با افزایش فرزندان این امر نیز افزایش می یابد . داشتن فرزندان باعث کاهش استرس و نگرانی های مادر شده و خانواده را در مسیر درست تکامل و آرامش قرار می دهد .
این روانشناس بالینی تاکید کرد : مادران دارای چند فرزند بر عکس مادران تک فرزندی ، احساس مدیر بودن می کنند و همواره سعی دارند بهترین برنامه را ارائه دهند ، تربیت فرزندان نوعی سرگرمی جذاب است و این کار را با علاقه انجام می دهند ، این مادران از قدرت ذهنی بالایی برخوردارند.
مدیر مدیر مرکز مشاوره روح زندگی با بیان اینکه داشتن فرزند، مادر را به زندگی امیدوار و سرگرم می‌کند، گفت: در خانواده های پر جمعیت با توجه به تعداد فرزندان و مسائل پیش روی آنها جایگاه پدر و مادر مهم می شود و اقتدار والدین افزایش می یابد و در این خانواده ها فرزند سالاری وجود ندارد .
حقیقی تأکید کرد : وابستگی های عاطفی همراه با نظارت بر رفتار فرزندان، توسط والدین می تواند باعث تکامل و ارتقا ، عزت نفس و سلامت روان والدین مخصوصا مادران شود.
وی در پایان گفت: امید که بانوان مومن و متعهد ما با تاسی از زندگی بزرگان و دوری از فرهنگ غلط غرب ،همچنین در راستای تحقق فرمان رهبری در خصوص تشکیل خانواده و فرزند آوری گام های استواری بردارند .
انتهای پیام /*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
فرزندآوری ، آسیب های تک فرزندی ، نتایج فرزندآوری ، والدین تک فرزند، زایمان و سلامت مادر ، فرزندآوری و شادکامی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
استان ها
V
آرشیو