نقش مهم و کلیدی زنان در تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه / مکتب شهید سلیمانی مکتبی جهانی است که امید و مقاومت را در دلها زنده نگه می دارد

استاد حوزه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد و فعال اجتماعی و فرهنگی حوزه زن و خانواده گفت: زنان و به ویژه مادران علاوه بر نقش مهم و کلیدی، ظرفیت بالایی برای تبیین مکتب شهید سلیمانی در جامعه دارند، مکتب سردار سلیمانی مکتبی جهانی است و می تواند برای همه انسانها فارغ از هر ملیت، مذهب و نژادی الگو باشد، این مکتب غنی از ارزش های انسانی و اسلامی مثل؛ ایثار، شهادت، شجاعت و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است که همه اینها ارزش های جهانی است و برای همه انسان ها قابل احترام و پذیرش است.
نقش مهم و کلیدی زنان در تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه / مکتب شهید سلیمانی مکتبی جهانی  است که امید و مقاومت را در دلها زنده نگه می دارد
1402/10/24 - 13:46
تاریخ و ساعت خبر:
178923
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - طاهره سیرجانی، در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان رضوی با اشاره به نقش زنان و به ویژه مادران در الگو سازی مکتب حاج قاسم سلیمانی برای فرزندان خود، اظهار کرد: نقش زنان و مادران نقشی کلیدی و مهم است، زنان و مادران به عنوان مربیان و الگوی اصلی فرزندان نقش مهمی می توانند در شکل گیری شخصیت و باورهای آنها ایفا کنند.
وی تصریح کرد: شخصیت و منش شهید حاج قاسم سلیمانی سرشار از ارزش های والای انسانی و اسلامی است که می تواند الگوی مناسبی برای فرزندان ما باشد.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد تاکید کرد: مادران و زنان ما می توانند با معرفی و تبیین این ارزش های والا به فرزندان خود، زمینه را برای الگوسازی مکتب حاج قاسم سلیمانی در آنها فراهم کنند.
وی با اشاره به روش ها و راهکارهایی که بانوان و مادران می توانند جهت الگو سازی مکتب سردار سلیمانی برای فرزندان خود از آنها بهره بگیرند، بیان کرد: آشنایی فرزندان با شخصیت و منش شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این روش ها است باید زنان و مادران جامعه ما تلاش کنند که فرزندان خود را با روش های مختلف از جمله؛ مطالعه کتاب ها، تماشای فیلم و مستند ها، شرکت در مراسم و یادواره های شهید سلیمانی با منش و شخصیت سردار سلیمانی آشنا کنند.
سیرجانی در ادامه افزود: گفتگو‌ و بحث در مورد مکتب حاج قاسم سلیمانی با فرزندان هم مهم است و می توانند با این کار آنها را به سمت تفکر در مورد این مکتب و ارزش های والای آن ترغیب کنند.
وی با اشاره به اینکه آشنایی با مکتب حاج قاسم سلیمانی بسیار مهم است، تاکید کرد: بانوان و مادران جامعه ما می توانند با تولید محتوای آموزشی مثل: فیلم، کتاب و مقاله به تبیین مکتب کمک کنند و حتی با فعالیت در شبکه های اجتماعی مکتب حاج قاسم سلیمانی را در فضای مجازی تبیین و ترویج دهند، باتوجه به ظرفیت های بالای بانوان و به ویژه مادران می توانیم انتظار داشته باشیم که آنها نقش مهمی در تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی داشته باشند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده با اشاره به اینکه پرورش ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی در فرزندان نیز وظیفه مادران است، اظهارکرد: زنان و مادران می توانند با پرورش ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی در فرزندان خود زمینه را برای الگوسازی این مکتب در فرزندان فراهم کنند، این ارزش ها شامل: ایثار، شهادت، شجاعت، ولایتمداری، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار است.
وی در ادامه تاکید کرد: دختران و زنان جوان ما هم از مکتب حاج قاسم سلیمانی می توانند درس های زیادی فرا بگیرند، درس هایی همچون ایثار و شهادت، که بخشی از این درس آموزی با ارزش اینست که سردار دلها در راه دفاع از اسلام و ایران عزیز جان خود را فدا کردند این درس ایثار و شهادت به زنان و دختران جوان ما می آموزد که در راه ارزش ها و آرمان های والای انسانی و اسلامی باید از جان دریغ نکرد.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس (س) مشهد، بیان کرد: درس دیگری که از مکتب حاج قاسم سلیمانی باید فراگرفت، درس شجاعت و اقتدار است سردار دلها مردی شجاع و مقتدر بود و هرگز در برابر دشمنان ترس و واهمه ای نداشت، این درس شجاعت و اقتدار به دختران و زنان جوان ما می آموزد که در برابر مشکلات و سختی ها باید شجاعت و اقتدار داشت ایستادگی و مقاومت کرد.
وی با اشاره به اینکه ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی از دیگر درس های آموزنده مکتب این شهید والامقام است، تاکید کرد: سردار دلها مردی ولایتمدار بود و همواره در مسیر ولایت فقیه حرکت می کرد، دختران و زنان جوان ما بیاموزند که همواره باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند.
سیرجانی تصریح کرد: عدالت خواهی شهید سلیمانی از دیگر درس های آموزنده مکتب حاج قاسم سلیمانی است، این شهید والامقام همواره در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کرد، این هم درس ارزشمند دیگری از مکتب حاج قاسم سلیمانی است برای زنان و دختران جوان ما که سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده افزود: عزت نفس، کار و تلاش، امید و ایمان، مهربانی و عطوفت هم از دیگر درس های آموزنده و ارزشمند مکتب حاج قاسم سلیمانی است که می توان آنها را آموخت، در مجموع مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب غنی و پرباری است که برای دختران و زنان جوان الگویی ارزشمند است و با الگو گرفتن از این مکتب ارزشمند است که زنانی مومن، متعهد و مبارز تربیت می شوند.
وی به ضرورت تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان و جوانان با توجه به شرایط کنونی جامعه اشاره و بیان کرد: این موضوع را از چند جهت می توان بررسی کرد یک؛ رشد و بالندگی شخصیت نوجوانان و جوانان است، در دوران شکل گیری شخصیت و هویت نوجوانان و جوانان، آنها به الگوهایی نیاز دارند که بتوانند از آنها الهام بگیرند و مسیر زندگی خود را براساس آن ترسیم کنند.
سیرجانی تاکید کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی غنی از ارزش های والای انسانی و اسلامی است که می تواند برای نوجوانان و جوانان ما الگویی ارزشمند باشد و نوجوانان و جوانان ما را با ارزش های والای انسانی و اسلامی آشنا می کند و به آنها می آموزد چگونه انسان های مومن و متعهد و مبارزی باشند.
وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی از موضوعات دیگری است که در بخش نوجوانان و جوانان باید به آن توجه داشت، در شرایط کنونی نوجوانان و جوانان بیشتر از هر زمان دیگری در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و دشمنان در تلاش هستند که با ترویج فرهنگ غربی آن ارزش های اسلامی و انقلابی را در بین نوجوانان و جوانان ما کمرنگ کنند بنابراین تبیین و الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم سلیمانی در مقابله با این تهاجم فرهنگی کمک موثری می کند.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس (س) مشهد اظهار کرد: این مکتب نوجوانان و جوانان را با ارزش های انقلاب اسلامی آشنا می کند و به آنها می آموزد که چگونه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند، تقویت روحیه امید و مقاومت بسیار مهم است جامعه امروز جامعه ای است که با مشکلات و چالش های زیادی روبه رو است و در این شرایط تقویت روحیه امید و مقاومت در بین نوجوانان و جوانان امری ضروری است.
وی با تاکید براینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی است که امید و مقاومت را در دلها زنده نگه می دارد، بیان کرد: این مکتب نوجوانان و جوانان را با شخصیتی آشنا می کند که در برابر سختی ها و مشکلات تسلیم نشوند و تا آخرین لحظه در راه ارزش ها و آرمان های خود ایستادگی کند، تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان و جوانان نقش مهم و سازنده در رشد و بالندگی شخصیت آنها و مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت روحیه امید و مقاومت دارد.
سیرجانی به حوزه بانوان و به ویژه مادران که ظرفیت بالایی برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای فرزندان خود دارند اشاره و تصریح کرد:یک نقش مادری است که مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان خود دارند و می توانند با با الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم سلیمانی فرزندانی مومن و متعهد و انقلابی تربیت کنند، دوم نفوذ اجتماعی بانوان است که نقش مهمی در اجتماع دارند و با استفاده از این نفوذ مکتب حاج قاسم سلیمانی را در جامعه تبیین و ترویج دهند، خلاقیت و نوآوری بانوان از دیگر ظرفیت های آنها است که می توانند با از بهره گیری از این خلاقیت و نوآوری روش های مختلف و جدیدی را برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه به کار گیرند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی جهانی است و می تواند برای همه انسانها فارغ از هر ملیت و مکتب و مذهب و نژادی الگو باشد این مکتب غنی از ارزش های انسانی و اسلامی مانند ایثار، شهادت، شجاعت و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است که ارزش های جهانی است و برای همه انسان ها قابل احترام و پذیرش است.
وی خاطرنشان کرد: در واقع می توان گفت مکتب حاج قاسم سلیمانی می تواند به ساختن دنیایی بهتر کمک کند و می تواند به انسان ها بیاموزد که چگونه در برابر ظلم و بی عدالتی ایستادگی کنند و بر ارزش های انسانی و اسلامی پایبند باشند و چگونه برای ساختن دنیایی بهتر تلاش کنند، بعضی از ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی ممکن است برای بعضی از فرهنگ ها و جوامع دشوار و یا قابل پذیرش نباشد اما به طور کلی می توان گفت این مکتب مکتبی جهانی است که می تواند برای همه انسان ها الگو باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مکتب شهید سلیمانی، انتقال فرهنگ سلیمانی ، امید و مقاومت، زنان ، نقش زنان تبیین مکتب سلیمانی
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
گفتگو
V
آرشیو